הגיעו בסירה מישראל, ונתפסו בקפריסין כשהם מפרים את חובת הבידוד: שני בני אדם שהגיעו מישראל בסירה למרינה בלימסול נתפסו מטיילים במרינה על אף שלפי ההנחיות עליהם להיות בבידוד. כך אמרו היום (ו') במשטרת קפריסין, על פי דיווח בתקשורת המקומית. במשרד החוץ ציינו כי השניים לא נעצרו.
4 צפייה בגלריה
 לימסול, השבוע
 לימסול, השבוע
לימסול, השבוע
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
 המרינה בלימסול
 המרינה בלימסול
המרינה בלימסול
לפי הדיווח, שני הישראלים לא נקנסו, אבל יופיעו מאוחר יותר בפני שופט. בקפריסין צוין כי השניים לא אובחנו כחיוביים לקורונה, אבל הגיעו ממדינה "אדומה". רק אזרחי קפריסין ותושבי קבע של המדינה יכולים להיכנס לאי אם הם מגיעים ממדינות המוגדרות כקטגוריה C, בדומה לישראל, ועליהם להיכנס תחילה ל-14 ימים בבידוד.
בתחילת החודש שעבר ישראל עוד סווגה על ידי קפריסין בקטגוריה A, כאחת המדינות שלאזרחיהן יהיה פטור מהצגת בדיקת קורונה. אבל לאחר שהועברה ב-11 ביוני לקטגוריה B, ועקב העלייה החדה בתחלואה, לפני כשלושה שבועות פורסם בקפריסין כי מעמדה של ישראל שונמך שוב, לקטגוריה C.
4 צפייה בגלריה
 בדיקת קורונה בלימסול
 בדיקת קורונה בלימסול
בדיקת קורונה בלימסול
(צילום: AP)
הסיווג היה למעשה תוצאת החלטת האיחוד האירופי לא לכלול את ישראל ברשימה 14 "המדינות הבטוחות", ובכך למנוע כניסת ישראלים למדינות שנכללות באיחוד, כקפריסין.
בדיונים באיחוד האירופי עלתה רשימת מדינות "אדומות", כלומר שקצב התחלואה וההדבקה בהן גבוה יחסית למדינות אירופה, הכוללת בין היתר את ישראל, ארה"ב, רוסיה, טורקיה וסעודיה. בשלב זה, כך עלה בדיונים, לא יורשו אזרחי מדינות אלו להיכנס לאירופה עד שהמצב בהן ישתפר. מדי שבועיים, בהתאם למצב התחלואה, יועלו מדינות נוספות להצבעה מחודשת.
סיווג המדינות לקטגוריות השונות בקפריסין נעשה בין היתר על פי מקדם ההדבקה, מספר הנדבקים היומי, מספר הבדיקות ושיעור התמותה ל-100 אלף איש. בקפריסין ציינו כי סיווג המדינות על פי סיכון אפידמיולוגי הוא דבר דינמי מאוד ויכול להשתנות בכל רגע נתון.