גורמים אמריקנים סיפרו לרשת CNN שיועציו של דונלד טראמפ שכנעו אותו להתפנות לבית החולים, אחרי שאובחן כחולה בנגיף הקורונה והחל לפתח תסמינים. לפי הגורמים המסוק הנשיאותי Marine One המתין במדשאה הדרומית של הבית הלבן, בזמן שיועצי הנשיא נמצאים במשכן ומנסים לשכנע את הנשיא להתפנות.
הגורמים ששוחחו עם CNN סיפרו שבשיחה עם היועצים טראמפ, ששעות קודם לכן אובחן כנשא של הנגיף, הביע הסתייגות מפינוי לבית החולים. הוא אמר להם שהוא לא רוצה "להתאשפז".

3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ עובד בבית החולים
דונלד טראמפ עובד בבית החולים
דונלד טראמפ עובד בבית החולים
(צילום: AP)
הרופאים של הנשיא היו מודאגים מהמדדים שלו, ואמרו שעדיף שיועבר להשגחה בבית החולים הצבאי וולטר ריד למקרה שמצבו יידרדר. שני גורמים שבקיאים בפרטים אמרו ל-CNN שבכירים בבית הלבן החליטו לפנות אותו לבית החולים אחרי סגירת המסחר בבורסות, כדי לא לגרום לטלטלה בשווקים.
בבית הלבן ניסו הלילה לשדר עסקים כרגיל, ופרסמו תמונות של הנשיא ממשיך למלא את חובותיו גם כשהוא מאושפז בבית החולים. טראמפ פרסם הלילה סרטון מבית החולים ואמר כי הוא "מרגיש כעת הרבה יותר טוב", וציין ש"הימים הבאים יהיו מכריעים" במלחמתו בנגיף. הסרטון פורסם על רקע דיווחים סותרים על מצבו של טראמפ, לפני האשפוז ואחריו.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ עובד מבית החולים
דונלד טראמפ עובד מבית החולים
"מרגיש הרבה יותר טוב"
(צילום: AP)
בסרטון, שבו נראה טראמפ מעט עייף, הוא סיפר כי "לא הרגיש כל כך טוב" כשהגיע לבית החולים שסמוך לוושינגטון. "אני מניח שהימים הקרובים יהיו המבחן האמיתי, אז נראה מה יקרה בימים האלה", אמר הנשיא. טראמפ סיפר שרעייתו מלניה, שנדבקה גם היא בנגיף, במצב טוב מאוד.
טראמפ הודה על התמיכה שלדבריו קיבל מכל קצוות הקשת הפוליטית: "קיבלתי תמיכה מהעם האמריקני, תמיכה כמעט דו-מפלגתית, זה דבר יפה ולא אשכח זאת. אני רוצה להודות למנהיגי העולם על הברכות. לא אשכח לעולם את האהבה שקיבלתי".
3 צפייה בגלריה
טראמפ יורד מהמסוק הנשיאותי בבית החולים הצבאי
טראמפ יורד מהמסוק הנשיאותי בבית החולים הצבאי
"המתינו עם הפינוי לסגירת המסחר בבורסות"
(צילום: EPA)
רופא הבית הלבן שון קונלי מסר הלילה עדכון נוסף בנוגע למצבו של טראמפ. לדבריו לנשיא אין חום גבוה ומצבו משתפר, אך הוא טרם יצא מכלל סכנה. בהצהרה שמסר קונלי הוא הוסיף כי ישנה "התקדמות משמעותית מאז אבחונו" של הנשיא האמריקני, וכי הצוות הרפואי נותר עם "אופטימיות זהירה".
טראמפ שוהה בסוויטה הנשיאותית בבית החולים וולטר ריד, שבו 7,000 אנשי צוות וכמה מהרופאים הבכירים בארה"ב. הלילה דווח על אדם נוסף בסביבתו של הנשיא שנדבק בקורונה: ניק לונה, אחד מעוזריו.