כמה ימים אחרי התמונות מירושלים שתיעדו אלפי בני אדם מפירים את הנחיות הסגר בהלוויות המוניות ללא כל נוכחות של המשטרה, נדמה שהאכיפה מתמקדת במקומות אחרים. הפעם מדובר בנערות בנות 13 ששהו בשטח פתוח בשרון - וקיבלו דו"ח.
שלוש נערות מהיישוב קדימה-צורן יצאו אתמול (יום ג') לטיול בשדות סמוכים. במהלך הטיול הגיעו שלוש הנערות לצד המערבי של פארק אילנות שמרוחק יותר מקילומטר מבתיהן. בעקבות ההפרה, ניגשו אליהן שני שוטרים והודיעו כי הן נקנסות ב-500 שקל.
1 צפייה בגלריה
שוטר מחלק דו"חות לילדות בנות 12
שוטר מחלק דו"חות לילדות בנות 12
אחד השוטרים שקנסו את הנערות
(באדיבות המשפחה)
חיים זיו, אביה של אחת הנערות, סיפר: "הן יצאו עם מסכות, מודעות למגבלת הקילומטר, אבל במהלך הטיול הגיעו עד לפארק שמרוחק יותר מקילומטר מהבית. שוטר ושוטרת ניגשו לבנות, שאלו לכתובתן והודיעו להן שהן מפירות את תקנות הסגר.
"השוטרים ביקשו מהן מספרי זהות, וכאשר הבנות הסבירו שהן לא זוכרות - השוטרים איימו לעכב אותן לתחנת המשטרה. רק לאחר מאמצים הבת שלי הצליחה להשיג את אימא שלה על מנת לברר את מספר תעודת הזהות שלה וכך עשו גם שתי הבנות הנוספות. לאחר שמסרו את מספרי תעודות הזהות, השוטרים הודיעו שכל אחת מהן מקבלת קנס של 500 שקל שיישלח בדואר".
זיו ציין כי שלוש הנערות שבו לבתיהן מפוחדות. "הן פשוט בטראומה בעקבות המפגש עם השוטרים. מדובר בילדות טובות, לא עברייניות, בסך הכול יצאו לטייל ליד הבית. אז מה אם הן הלכו יותר מקילומטר מהבית? למה לאיים עליהן שיעכבו אותן לתחנה? הן לא היו בהתקהלות, לא הפיצו מגפה וטיילו לבדן. אני בשוק מהתנהגות המשטרה, אפשר היה להתנהג לבנות בצורה יפה יותר ולהסתפק באזהרה".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות דיווח במוקד 100 של המשטרה על אודות אירוע הסגת גבול שבה המתלונן דיווח שמספר בני נוער שוהים במתחם פרטי הסמוך לביתו, הגיעו שוטרים למקום וכרזו לנוכחים להתפזר. רוב השוהים נשמעו להוראות השוטרים למעט מספר נערות שבחרו להתעלם ולהן נרשמו דו"חות בגין שהייה במרחב הציבורי בניגוד להנחיות.
"כמקובל במקרים מעין אלו, הודעה בדבר רישום הדו"ח נמסרה טלפונית להוריהן של הנערות. אנו שבים וקוראים לציבור להימנע מיציאה למרחב הציבורי שלא לצורך חיוני ולהקפדה על קיום ההנחיות, הכול כדי למנוע את הצורך באכיפה ולמען שלום הציבור ובריאותו".
פורסם לראשונה: 23:39, 02.02.21