אחרי שבסוף השבוע נעצר דר רחוב מירושלים בחשד שביצע מעשים מגונים במטופלת מחוסרת הכרה בבית החולים הגריאטרי-פסיכיאטרי "הרצוג" בירושלים - תיעד כתב ynet את הקלות שבה ניתן להיכנס למוסד הרפואי כשהוא נושא תיק על גבו ואיש לא שואל למעשיו או בודק בכליו. למרות שבבית החולים טענו כי נהלי הכניסה למתחם קפדניים - בסרטון נראה כיצד ניתן להיכנס למקום באין מפריע. התיעוד - בפתח הכתבה.
3 צפייה בגלריה
בית החולים בירושלים
בית החולים בירושלים
עמדת השמירה בכניסה לבית החולים
(צילום: גלעד כהן )
המרכז הרפואי הרצוג ממוקם בשכונת גבעת שאול בבירה. בצאת השבת נעצר, כפי שצוין, דר רחוב. הוא נתפס לאחר שגרם נזק לכספומט ברחוב הלני המלכה שבעיר. בעת ששהה בתחנת המשטרה ומסר את גרסתו, עלה חשד שלפיו הוא היה מעורב באירוע חמור בהרבה שהתרחש לילה קודם: ביצוע עבירות מין במטופלת כבת 60 מחוסרת הכרה באחת המחלקות בבית החולים. הוא הובא בפני שופט ומעצרו הוארך עד 1 ביולי. העבירות המיוחסות לו הן התעללות מינית בחסר ישע, בעילת אישה במצב המונע הסכמה ומעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה.
3 צפייה בגלריה
מרכז רפואי הרצוג
מרכז רפואי הרצוג
המרכז הרפואי הרצוג בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ)
3 צפייה בגלריה
מרכז רפואי הרצוג
מרכז רפואי הרצוג
(צילום: יואב דודקביץ)
כתב ynet, כפי שנראה בתיעוד, הצליח להיכנס למרכז הרפואי ולשוטט במקום מבלי שאיש ישאל למעשיו: השומר בכניסה, כך נראה, לא מצא לנכון לשאול אותו את מי הוא הגיע - אם בכלל - לבקר; ואף אחד מאנשי הצוות לא שוחח עמו - וכך הוא הצליח להגיע לכניסה למחלקה שבה אירעה התקיפה. עם זאת, יודגש כי לפי החקירה החשוד שנעצר בסוף השבוע לא נכנס מהכניסה הראשית לבית החולים אלא בדרך אחרת שטרם פורסמה.
בבית המשפט הודה החשוד כי נכנס לבית החולים, וטען כי הוא "רוצה להישאר בפנים כמה שיותר". הוא הוסיף: "תעשו מה שאתם רוצים". באותו ערב אף התנער מעורך הדין שמונה לו מטעם הסנגוריה הציבורית. סנגורו של החשוד, עו"ד גבי טרונישוילי, מסר בתגובה: "מדובר לכאורה באירוע חריג. אין לי כרגע פרטים נוספים מעבר למה שנחשף במהלך הדיון בבקשה להארכת המעצר. בשל עמדתו של הלקוח שלי לא אוכל לפרט יותר".
ממשטרת ישראל נמסר כי "מיד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שנמצאת בראשיתה. מטבע הדברים איננו מתייחסים לחקירות מתנהלות, אולם נציין כי נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות, מקצועיות וברגישות הנדרשת במטרה להגיע אל חקר האמת ולמצות את הדין עם החשוד".
מהמרכז הרפואי "הרצוג" נמסר כי "האירוע החמור שארע בבית החולים עבר לטיפול המשטרה. לבקשת המשטרה, בית החולים מנוע מלמסור פרטים נוספים על המקרה. ההנהלה הזעיקה מיד את המשטרה והעבירה מידע שסייע בלכידת החשוד. בצאת השבת עודכנה המשפחה באופן מלא ומתקיים עמה קשר רציף וישיר". בהתייחס לנהלי האבטחה והכניסה למקום נאמר: "כמו בכל בית חולים ציבורי בישראל, גם ב'הרצוג' אין מניעה מלהיכנס בשעות הביקור המוסדרות". בנוגע לאי-בדיקת התיק של כתב ynet נאמר כי "הנושא ייבדק מול קב"ט בית החולים".