1 צפייה בגלריה
צללית של אישה
צללית של אישה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
לאחר הפרסום על חקירה במשטרה של חשד להתעללות מינית ונפשית בתלמידה מצד מורה במועצה אזורית בסביבת ירושלים, התלמידה שעומדת במוקד הפרשה מספרת על הקשר המטריד שנכפה עליה. "היא הבינה שאני במצב רגיש וניצלה אותי", מספרת התלמידה בשיחה עם ynet. בתוך כך נחשפים מכתבים עם תכנים מיניים ששלחה המורה. ההתכתבות שופכת אור על הקשר האסור שהתקיים ביניהן במשך יותר משנתיים.
"הקשר בינינו התחיל כשהיא הייתה המורה שלי - אני הייתי בת 16-15, והיא גדולה ממני ב-20 שנה", מספרת התלמידה גל (שם בדוי). "בשלב מסוים היא התחילה לכתוב לי מכתבים. ההתכתבות המוזרה נמשכה כשנתיים, והמורה לא שמרה על גבולות והתנהלה בלי שום הבנה שהיא המורה שלי. במשך חצי שנה התכתבות כללה תכנים מיניים מצידה".
באחד המכתבים כתבה המורה מיכל (שם בדוי): "אני לא מסוגלת להעלות על הכתב את כל מה שיש לי איתך בראש, זה בהחלט גדול עליי. זה לא נעצר בשליחת יד מתחת לשולחן. אף פעם לא נעצר. מתפללת שאני לא עושה עוול וחטא. גם אצלי אין טעויות בזה, גם אני נזהרת. גם חוששת שייראה לא סביר, גם ככה זה נראה לא סביר. אני מחזיקה את עצמי המבוגר האחראי וכל זה, והיום הגעתי לטירוף. הראש והבטן התמלאו בדמיון של כמה יכולתי לשמח את הגוף שלך, שיש לי הרגשה שהייתי יודעת לדייק ולהקשיב גם אם לא היית אומרת מילה".
"נערה בת 16 לא תמיד מבינה את המצב והיא פשוט ניצלה את זה. היא מבוגרת, וסמכתי עליה. חשבתי שמה שהיא אומרת זה נכון כי היא המורה שלי"
התלמידה גל מוסיפה: "היא שלחה לי מכתבי אהבה עם תוכן מיני ורומנטי במשך חצי שנה. היא סיפרה על חלומות מיניים שהיו לה עליי וכתבה לי שירי אהבה. אבל חוסר הגבולות בקשר הזה לא בא לידי רק ביטוי במכתבים מיניים ורומנטיים. היא גם ספרה לי כל מיני דברים שלא אמורים לעניין נערה בת 16, כמו המצב הכלכלי שלה, על הקשיים שלה ושל הילדים שלה, היא ספרה גם דברים אישיים על תלמידים אחרים".
במכתב האינטימי לתלמידה הוסיפה וכתבה המורה: "ראיתי אותך באה ופושטת כיסויים. היית נבוכה אצלי בראש, אבל לא ברחת, לא נבהלת, רק מעצמי נבוכה. רואה אותי נותנת, לא מצליחה לראות אותי נחשפת, במאמץ עליון רואה דברים חטופים. מגיע לך חדש וצעיר. כל זה מטורף, מטורף מדי. אני יודעת שתהיה לך זוגיות ואהבה, ולי יש גוף עם איש שאני אוהבת, אבל זה רצון אחר, זה מקום אחר".
גל אומרת כי המורה מיכל לא הסתפקה במכתבים, וגם ביצעה בה מעשה מגונה בין כותלי בית הספר, אך לעת עתה היא לא מעוניינת לפרט. "היא הבינה שהיא יכולה לנצל את זה שאני סומכת עליה. סמכתי עליה, והיא ניצלה אותי. היא הבינה שיש לה כוח, היא הבינה שאני במצב רגיש. נערה בת 16 לא תמיד מבינה את המצב והיא פשוט ניצלה את זה. היא מבוגרת, וסמכתי עליה. חשבתי שמה שהיא אומרת זה נכון כי היא המורה שלי".

"היא דרשה ממני למחוק את המיילים"

המורה עצמה כתבה כי הייתה "קרובה לחצות את הגבול" בזמן שיעור. "גם לי יש זיכרון שאני נושמת אותו בעצימת עיניים, והיום הייתי קרובה מאוד לחצות גבול בשיעור ופחדתי. פחדתי מהרגיל ופחדתי שזה לא הגון כלפייך. שהדברים נקבעים לפי היכולות והצרכים שלי. אני מפחדת שאולי משהו אצלי דפוק, אני יכולה להיות אמא שלך".
לדברי התלמידה גל, החשודה הכריחה אותה שלא לחשוף את הקשר ביניהן וביקשה ממנה להשמיד ראיות. "בזמן התכתבויות היא דרשה שאמחק את המיילים. אם היינו מתכתבות על נייר, והיא ביקשה ממני לזרוק את המכתבים לאסלה".
את המקרה חשפה אמה של הנערה במכתב ששלחה השבוע להורי התלמידים בבית הספר, ובו גוללה את הסיפור הקשה. מנהל בית הספר באותה העת היה הבעל של החשודה. במשפחתה של גל טוענים כי הוא ידע לפחות על חלק מההתרחשויות, אך הטיל את האשמה על הנערה והסתיר את המקרה משאר הצוות וממשרד החינוך. המנהל והמורה עזבו את בית הספר לאחר שהאם חשפה את הפרשה.
גל: "היום אני כועסת ואני רואה את המעשים הדוחים שהיא עשתה לילדה בת 16 ואני מאוכזבת מאוד. פחדתי מאוד לחשוף את הסיפור, אבל בסופו של דבר החלטתי שצריך שתהיה עליה תלונה במשטרה ולכן נתתי עדות"
"המנהל ידע את הסיפור ואת הפרטים אבל בחר להסתיר ולהגן עליה", אומרת גל. "אמא שלי פגשה אותו וסיפרה לו את הפרטים אחרי שחשפתי בפניה את הסיפור. הוא אמר שהוא מכיר את הסיפור, אבל מיכל שיקרה לו והאשימה אותי שאני כפיתי את עצמי עליה, ומה שהיא אמרה שזה שהיא קפאה או לא ידעה איך לעצור אותי. לא ברור איך היא העזה לשקר ככה. רק אחרי שאמא שלי חשפה בפניו את המכתבים הוא הזדעזע והבין שהיא שיקרה לו".
"היום אני כועסת ואני רואה את המעשים הדוחים שהיא עשתה לילדה בת 16 ואני מאוכזבת מאוד", משתפת גל. "זה ממש השפיע עליי ועל כל הסביבה שלי. פחדתי מאוד לחשוף את הסיפור, אבל בסופו של דבר החלטתי שצריך שתהיה עליה תלונה במשטרה, ולכן נתתי עדות".
המורה ובעלה, שהיה מנהל בית הספר, סירבו להגיב.
ממשרד החינוך נמסר: "במשרד רואים את האירוע בחומרה רבה. יצוין כי המקרה אירע לפני למעלה מארבע שנים, ומאז כלל המעורבים בו אינם עובדים עוד במערכת החינוך".
פורסם לראשונה: 16:02, 20.02.21