תאופיק ג'ראר, תושב חיפה בן 23, הואשם היום (ב') בתקיפת זקן הגורמת חבלה חמורה בעקבות פציעתו של יעקב תלם (71) שנפגע קשה לאחר שהופל על ידו אל מתחת לגלגלי המטרונית ברחוב הרצל בעיר. בתיעוד קשה שהגיע לידי ynet נראה הרגע שבו ג'ראר משליך את הקורבן אל מתחת לגלגלים.
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי לשכת התביעות של המשטרה לבית משפט השלום בחיפה בתום חקירה מהירה, התקיפה אירעה ב-13 בינואר כמה דקות אחרי השעה 08:00 בבוקר. תלם ירד מהמטרונית בתחנת "בית הקרנות". הנאשם שרכב על אופניו החשמליים חסם את דרכו.
4 צפייה בגלריה
תיעוד הדחיפה אל מתחת לגלגלי המטרונית בשכונת הדר בחיפה בעקבותיה נפצע קשה יעקב תלם
תיעוד הדחיפה אל מתחת לגלגלי המטרונית בשכונת הדר בחיפה בעקבותיה נפצע קשה יעקב תלם
רגע הדחיפה אל מתחת המטרונית
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
ריאיון עם יעקב תלם אשר נדחף מחת למטרונית בחיפה על ידי תאופיק ג'ראר
ריאיון עם יעקב תלם אשר נדחף מחת למטרונית בחיפה על ידי תאופיק ג'ראר
הקורבן יעקב תלם בבית החולים
(צילום: דוברות בית החולים רמב"ם)
הקורבן העיר לנאשם כי הוא חוסם את דרכו, ולאחר שתלם ירד מהמטרונית, ג'ראר עזב את אופניו, "צעד במהירות לעבר המתלונן על רציף התחנה, והטח בו מאחור בחוזקה מכת אגרוף בראשו. כתוצאה מכך נהדף המתלונן לעבר דלת הזכוכית של המטרונית אשר נשברה, והמתלונן הוטח ארצה בחוזקה בעוד המטרונית נוסעת, עולה עליו ופוגעת בכל חלקי גופו". תלם נפצע קשה ואושפז בבית החולים רמב"ם.
צפייה בסרטון מעלה כי הגרסה של הנאשם, לפיה לא הבחין קורבן נפל מתחת לגלגלי המטרונית - שקרית. בסרטון נראה הנאשם כשהוא חוזר לאופניים רק לאחר המטרונית עצרה כשתלם מתחת לגלגלים.
4 צפייה בגלריה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
החלון השבור של המטרונית
(צילום: דוברות המשטרה)

4 צפייה בגלריה
תאופיק ג'ראר
תאופיק ג'ראר
הנאשם תאופיק ג'ראר
(מתוך הפייסבוק )
במקביל לכתב האישום הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים. בבקשה צוין כי ג'ראר הכחיש בתחילה את הטענות נגדו, אולם בהמשך הודה והביע צער על המקרה. הוא הוביל את השוטרים ושחזר את המעשה.
מהבקשה עולה עוד כי לנאשם עבר פלילי וכי הוא נידון ל-20 חודשי מאסר בגין עבירות סמים. ג'ראר השתחרר מהכלא במאי האחרון וכיום תלוי ונגדו מאסר על תנאי. מעצרו הוארך עד תום ההליכים.
עו"ד שאדי דבאח, שמייצג את הנאשם, שב ואמר כי מרשו מצר על המעשה. לטענת הנאשם, הקורבן קילל אותו. עוד טען הסנגור כי ג'ראר לא הבחין שתלם נפל אל מתחת לגלגלים של המטרונית, "אחרת היה עוצר ועוזר לו".
עו"ד שאדי דבאחעו"ד שאדי דבאח
הקורבן תלם, שאושפז לאחר התקרית במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים רמב"ם, אמר: "זה היה רגע של הלם, כאב אדיר מפלח את רגלי ואני בהכרה. ביקשתי שיגידו לנהג שייסע אחורה, זה כל מה שאני זוכר".
הוא הוסיף: "זה היה בחור צעיר שלא ידעתי את גילו, האופניים שלו חסמו לכל האורך. אני לא זוכר בדיוק מה אמרתי לו, אבל הסברתי לו שאני חייב לצאת. הייתי עם תרמיל ושקית. אני לא יודע לספר אם אני פתחתי את הפתח הצר כדי לצאת החוצה, לאפשר לי יציאה. הרי היו עוד נוסעים, למה לא הלכתי ליציאות האחרות? עד היום אני לא יודע את התשובות, אבל הצלחתי איכשהו לצאת ומיהרתי לדרכי".
לדברי תלם, ששב להכרה יומיים אחרי הדריסה, התקיפה התרחשה בעת שצעד סמוך למטרונית כדי להגיע למעבר החצייה בפינת הרחוב. "הסתכלתי לראות מה קורה ואני מבין שהגלגלים רמסו אותי ושצריך שהנהג ייסע אחורה כדי לשחרר. ביקשתי שיגידו לנהג שייסע אחורה. הגלגלים על הרגליים שלי, תשחרר אותי, זה כל מה שאני זוכר".
בהמשך, תיאר הנדרס, "הגיעו כוחות ההצלה שהכניסו לי חומרים שטשטשו אותי ומיהרו לפנות אותי. הרגעים האלה, אני קורא להם 'רגעי האימה'. נפצעתי בתעלה במלחמת ההתשה, זה לא דומה. להיפצע ברחובות העיר, כשהמצרים לא לפניך, לדעת שאתה לא מוגן".
פורסם לראשונה: 14:47, 25.01.21