בשבוע שעבר אישרה מועצת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה ברוב קולות הקמת "ועדת חקירה בינלאומית עצמאית לאירועי האלימות האחרונים בישראל, כולל במזרח ירושלים ובעזה". רון פרושאור, לשעבר שגריר ישראל באו"ם, אמר היום (ראשון) לאולפן ynet: "ברגע שהתותחים גמרו לרעום מתחילה הלוחמה המדינית נגד ישראל. מה שראינו במועצה לזכויות אדם ובבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג זה שדה קרב".
2 צפייה בגלריה
רון פרושאור בריאיון באולפן
רון פרושאור בריאיון באולפן
רון פרושאור באולפן
(צילום: משי בן עמי )
2 צפייה בגלריה
 מישל בצ'לט
 מישל בצ'לט
דיון במועצת האו"ם לזכויות אדם
(צילום: AP)

פרושאור סיפר כי אחרי 30 שנה בשירות משרד החוץ, הדהימה אותו דווקא ההתנהגות של מדינות אירופה מול ישראל. "אני מדבר על דפוס ההצבעה ועל הצביעות. הנה עכשיו במועצה לזכויות אדם שהחליטה על פתיחת חקירה נגד ישראל - צרפת, איטליה, פולין, אוקראינה, הולנד - הן נמנעות בהצבעה. מה זה להימנע? אתה הולך למעשה עם סודן, עם לוב, בלי שום אמירה מוסרית.
"איך העסק הזה נראה באו"ם? הערבים באים עם הצעת החלטה שבאה ואומרת נניח - ואני מגזים - צריך להרוג את כל היהודים מיד. האירופאים אומרים – רון תשמע, בוא אנחנו נכנסים למשא ומתן, תן לנו. אחרי יומיים הם חוזרים ואומרים – רון, שמע השגנו פשרה, זה לא כל היהודים, וזה לא מיד. יאללה בוא תחתום".
לדבריו, "אתה מבין שהלוחמה המדינית שאני מדבר עליה, זה יום יום ושעה שעה בזירה הבינלאומית. אני רואה את זה עכשיו בעניין של שיקום הרצועה מול פירוז חמאס. מדינות המפרץ, בחריין, באות ואומרות - לא רוצים את חמאס כרגע בקטע של השיקום. שמעת משהו מאירופה? כלום. לא שומע מצידן שום אמירה נגד החמאס או התניה בין השיקום לפירוז עזה. אני גם לא שומע את אירופה בצד המוסרי באה ואומרת 'מה קורה עם הדר גולדין ואורון שאול?'".
פרושאור טען כי אנחנו חייבים להבין את שדה הקרב המדיני. "הצבא בעבר ראה בקטע המדיני אבן ריחיים, משהו שמפריע סתם. עכשיו מבינים שהעסק הזה יכול להוריד את מדינת ישראל על ברכיה – סנקציות, החלטות, רשימות שחורות, בית הדין הבינלאומי בהאג. אנחנו חייבים עכשיו ביום שאחרי לעבור מההישג הצבאי ולשנות את המציאות המדינית ביטחונית. זה עלינו, חייבים לעבוד על זה עכשיו".