בצל הסגר המתמשך, מביעים תלמידי תיכונים ברחבי הארץ דאגה מהדיווחים שלפיהם הם אחרונים בתור לשוב לבתי הספר. דו"ח אגף המודיעין של צה"ל, שקובע כי לנוכח נתוני היקף תחלואת הקורונה יש להיות ערוכים ללימודים מקוונים לתקופה ארוכה, רק מוסיפה לחששות שעמם מתמודדים התלמידים.
נוי דיין, תלמידת כיתה י"ב בראשון לציון, אמרה הבוקר (יום ג') בריאיון לאולפן ynet בהתייחסה לנושא כי "בלמידה מהבית אתה מאבד מהר מאוד את הריכוז. את החומר מעבירים בצורה טובה, אבל מאוד קשה להתעסק במחשב בלי הסחות דעת מסביב. מאוד קשה ללמוד דרך ה'זום' את רוב המקצועות וזה מתסכל שאנחנו לא רואים את הצפי לחזור לבית הספר בתקופה הכי קריטית שלנו".
שלהבת דסה, תלמידת כיתה י' במודיעין, אמרה: "המצב מאוד קשה. כמו שלמורים קשה להעביר את החומר, לנו אפילו עוד יותר קשה להבין את החומר. זה מאוד מתיש. באמת צריך לחשוב מה צריך לעשות עם המצב הזה כי זה יהיה מאוד קשה להמשיך ככה".
1 צפייה בגלריה
חיטוי בית ספר "הגימנסיה" בירושלים
חיטוי בית ספר "הגימנסיה" בירושלים
הכיתות ימשיכו להיות ריקות (ארכיון)
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- נוי, את מסיימת השנה את הלימודים. זו שנה אבודה מבחינתך? "לגמרי, גם בשנה שעברה הצטברו פערים משמעותיים. כבר עכשיו יש לנו מבנים ובשנה הזאת בגרויות, זה ישפיע גם על הבגרויות וגם על המבחנים. אנחנו באמת לא יודעים מה לעשות, זה מאוד מלחיץ ומתיש הלמידה הזאת ואנחנו מקווים לטוב".
- אתם מתחילים איזושהי מחאה או שתקראו לשנות את הכללים? "אנחנו לא מפסיקים לבקש הסברים ואיך ממשיכים כי המצב לא יכול להמשיך ככה. אנו לא מקבלים הסברים כי גם בית הספר לא יודע כלום. אנחנו פשוט לא יודעים מה הצפי ומה הולך לקרות. זה מאוד מתסכל, הבגרויות בפתח עוד חודשיים-שלושה ואנחנו לא יודעים איך אפשר להמשיך ככה".
- המדינה מפקירה את התלמידים? "אני מרגישה שאנחנו במצב מאוד קריטי של קורונה וששמים יותר דגש על הילדים הקטנים כי להם קשה להסתדר עם 'זום' והם מפריעים להורים. אבל גם אנחנו פה ואנחנו במצב הכי קריטי שלנו ויש המון חלופות שאפשר למצוא לנו כדי לחזור לבית הספר ולא עושים את זה כרגע".
- שלהבת, מתרגלים ל"זום"? "זה משהו שנמצא כמעט שנה כבר. התרגלנו, בסופו של דבר אין מה לעשות, צריך להעביר חומר, ויש לנו שיעורי 'זום' שבסופם אנחנו מגיעים אבל חצי מהכיתה לא הבינו את החומר ואז צריך להשלים על ידי חברים או מורה שעושה שוב את ה'זום', אז זה מאוד מתסכל".