3 צפייה בגלריה
הנספים בשריפה: לילא, אבראר וחאלד אבו סבית
הנספים בשריפה: לילא, אבראר וחאלד אבו סבית
הנספים בשריפה: לילא, אבראר וחאלד אבו סבית
שלושה אחים נספו בשריפה: בת שנה, בן שלוש ובת ארבע הובאו הבוקר (חמישי) למרפאה מקומית בחורה שבנגב לאחר ששאפו עשן. הם פונו במצב אנוש ותוך פעולות החייאה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותם. גם הוריהם הגיעו לבית החולים.
הנספים בשריפה, שהחלה בסלון ביתם, הם אבראר אבו סבית בת השנה, אחיה חאלד בן השלוש ואחותם הגדולה לילא, בת ארבע. עד שכוחות ההצלה הגיעו, האש כבר כובתה. לפי אחת ההערכות השריפה נגרמה מתנור פחם שחימם את הבית בלילה הקר.


לפי המשפחה, הילדים הלכו לישון מעט אחרי 9 בערב. בבוקר האמא רצה לדוד של הילדים וסיפרה שאש משתוללת בחדרם, ושהם כלואים בפנים. לדברי בני המשפחה, לקח 10 דקות עד לחילוצם. הילדים נחנקו כפי הנראה, ייתכן בעת שישנו. המועצה המקומית בחורה הכריזה על שלושה ימי אבל בעקבות האסון.
רופא הילדים, סעיד אבו עבאד, אמר כי הילדים סבלו בעיקר משאיפת עשן וסימני פיח בכל הגוף. הדיווח על הילדים שהובאו למרפאה בחורה על ידי בן משפחה התקבל בשעה 9:17 במד"א במרחב נגב. חובשים ופרמדיקים החלו להעניק לילדים טיפול רפואי ופתחו בפעולות החייאה, שנמשכו גם בעת פינוים לסורוקה. שוטרים הגיעו למקום השריפה בביתם בפזורת חורה ופתחו בבדיקה.
3 צפייה בגלריה
הבית בחורה
הבית בחורה
זירת האסון בחורה
(צילום: רועי עידן)
3 צפייה בגלריה
ההגעה לסורוקה
ההגעה לסורוקה
האמבולנס שפינה את הילדים מגיע לסורוקה
(צילום: בראל אפרים)
הפרמדיק שי קדוש והחובש הבכיר אמיר אבו סיאם סיפרו: "כשהגענו למרפאה הובילו אותנו אל חדר הטיפולים שבו שכבו שלושת הילדים - שתי ילדות וילד - כשהם מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה ועם סימני שאיפת עשן ופיח בעקבות שריפה שהתלקחה בביתם. הצטרפנו לצוות המרפאה והמשכנו את פעולות ההחייאה המתקדמות שכללו תרופות מיוחדות, הנשמה ועיסויים. העלינו אותם לניידות הטיפול הנמרץ ופינינו אותם במהירות לבית החולים, תוך המשך ביצוע פעולות החייאה מתקדמות כשמצבם קריטי".
בשירותי הכיבוי הבהירו כי לא הוזעקו כלל למקום השריפה. רק לאחר שהתקבלה ההודעה ממד"א על פינויים של הילדים נשלח צוות חקירה למקום.
לפני פחות משנה וחצי נספו בשריפה בבית בנתניה האחים אלעזר (3) ורפאל (5) אוחנה. ההורים ציפי ואופיר וארבעה ילדים נוספים נפגעו באורח קל. בעקבות השריפה הקטלנית נפתחה חקירה של שירותי הכיבוי וממנה התברר כי השריפה החלה בחדר של הילדים שנספו, חדר שהגג שלו היה עשוי מפח וללא חלון, כתוצאה מכשל חשמלי במנורת לילה בגלל מערכת חשמל לא תקנית ומאולתרת.
בינואר האחרון נספה גבר כבן 40 בשריפה בדירה בקריית ים. השריפה פרצה בדירה בקומה השנייה של המבנה ברחוב יהודה הלוי שבעיר. כבאים פרצו לדירה והעבירו את הלכוד לידי צוותי מד"א שקבעו את מותו.