מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה התייחס הערב (ו') להחלטת אש"ף לדחות את הבחירות לפרלמנט של הרשות הפלסטינית למועד לא ידוע. הנייה בחר להדגיש בנאומו את המאבקים האחרונים סביב ירושלים, עם זאת הוא נמנע מלשגר איומים ישירים על ישראל בגין דחיית הבחירות.
1 צפייה בגלריה
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה נפגש עם עיתונאים זרים בעזה
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה נפגש עם עיתונאים זרים בעזה
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה
(צילום: AP)
"ממשלת ישראל הקיצונית עומדת מאחורי עסקת המאה ורואה בירושלים את בירתה. כל פלגי ההתנגדות הסכימו כי ירושלים ועימות מדיני הם בראש סדר העדיפויות, וכן הסכימו כי יקיימו את הבחירות בירושלים בכל מקרה", אמר הנייה.
הוא התייחס לאירועי יום ירושלים שהשנה יהיו בחפיפה עם חודש הרמדאן – והזהיר מפני עלייה המונית של ישראלים להר הבית באותו יום. "אני אומר לישראל – תפסיקו לשחק באש. לא נקבל זאת". לפני ימים ספורים הזהיר מנהיג חמאס בחו"ל חאלד משעל את ישראל מקיום אירועים באזור רחבת מסגד אל-אקצה באותו יום. נראה כי חמאס סימן את היום הזה כיום שבו הוא מכוון להלהטת האווירה בירושלים.

הנייה ציין כי ארגונו דבק בעריכת הבחירות בירושלים ולא בוויתור עליה בעת קיומן. "חמאס סבור כי הכרחי לקיים את הבחירות בירושלים. לא רק שאין בחירות ללא ירושלים – גם אין מדינה פלסטינית בלי ירושלים, אין משמעות לשחרור ולפלסטין ללא ירושלים. מבחינתנו, אין חילוקי דעות עם אף תנועה ומפלגה בנוגע לכך שהכרחי לקיים בחירות בירושלים. מה שחמאס לא מסכים עליו עם אבו מאזן הוא ההסכמה לרצון ולמעשיה של ישראל. עלינו לקיים את הבחירות בירושלים. יש לנו בירושלים עם שיכול להשיג זאת – העם שניצח במערכת המגנומטרים ולאחרונה במערכת המחסומים (בשער שכם). העם יכול לממש את זכותו בירושלים".
הנייה ציין כי בשיחות שקיים עם אבו מאזן, הסכימו השניים כי יש הכרח לקיים את הבחירות, וחשבו על מקומות שונים למקם בהם את הקלפיות אם ישראל תסרב לאפשר את קיומן במזרח ירושלים. לדבריו הוצעה הצבת קלפיות במסגד אל-אקצה, בכנסיות ומרכזים של הווקף, ואם ישראל לא תאפשר זאת בשטח אז יחלו עימותים בשטח.