הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ספד לאלוף-משנה שרון אסמן (42), שהלך הבוקר (ה') לעולמו לאחר שהתמוטט באימון כושר קרבי בבסיס, ואמר כי "נדהמנו הבוקר כשקיבלנו את הבשורה. שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו. משימתי, אוהב אדם, קצין וג'נטלמן. ממנו תראו וכך תעשו". ynet העביר את הטקס בשידור ישיר.
1 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן
אל"מ שרון אסמן
אל"מ שרון אסמן
(צילום: דובר צה"ל )

בטקס סיום קורס הקצינים שהשתתף בו כוכבי יחד עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ פנה הרמטכ"ל לקצינים הצעירים ואמר: "מפקדים מצטיינים מעלים את רף הדרישות כל הזמן ומותחים את מעטפת הביצועים עוד ועוד. כזה היה מח"ט הנח"ל, אלוף-משנה שרון אסמן זכרונו לברכה. אני מכיר את שרון שנים רבות, לא במקרה מינינו אותו למפקד הנח"ל. שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו, משימתי, אוהב אדם, קצין וג'נטלמן. הוא גילם את 'ממני תראו וכך תעשו'. אנו כואבים את לכתו ושולח מכאן תנחומים לשרון רעייתו, אלכס ואמה ילדיו, להוריו ובני המשפחה. צה"ל חייב קצינים מצטיינים כמו שרון. צה"ל ומדינת ישראל מתמודדים בו זמנית עם שש זירות, וכדי למלא את המשימות בהצלחה אנו צריכים את המפקדים הטובים ביותר".

בנט: לא נהסס לצאת לתמרון קרקעי מסיבי ונמרץ

כוכבי דיבר על אתגרי הצבא בתקופה האחרונה - והשתמש בדוגמא ממבצע שומר החומות. "לצד עוצמת התקיפות ברצועת עזה התמודדנו עם אירועים רבים ביהודה ושומרון, ירי רקטות מזירות בצפון, ואפילו עם שיגור כטב"ם איראני שפעם נוספת סוכל בשערי המדינה. ידע כל מי שמנסה לפגוע במדינת ישראל – כל פעילות אויב התקפית, מקרוב או מרחוק, תיענה בתגובה משמעותית, גלויה או חסויה. כך נהגנו בעבר, וכך ננהג בעתיד"
ראש הממשלה בנט הקדיש את תחילת דבריו לאל"מ אסמן. "שרון היה לוחם, מפקד וקצין משכמו ומעלה", אמר בנט. "הוא הקדיש את חייו לשמירה על ביטחון ישראל. הוא פיקד, בין השאר, על גדוד נח"ל במבצע צוק איתן, נפצע וחזר ביום פציעתו לפקד על הגדוד במלחמה. עליו נאמר: 'ממני תראו וכן תעשו'. ליבנו עם משפחת אסמן היקרה".

בנט פנה לבוגרי ולבוגרות קורס הקצינים ואמר: "אתם אלו שתובילו את התמרון הבא בעת שנידרש לו. אתם אלו שתממשו את עקרונות הקטלניות והאפקטיביות העומדים בבסיס התוכנית הרב-שנתית תנופה, אותה גיבש ומוביל הרמטכ"ל אביב כוכבי. אתם שתבטיחו כי ידו של צה"ל תהא על העליונה גם במבחנו הבא.
"בעוד כשבועיים ימלאו 15 שנים לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. הייתה זאת הפעם האחרונה בה מימש צה"ל תמרון קרקעי רחב היקף", הוסיף ראש הממשלה. "הייתי שם, כמפקד כוח חי"ר במילואים בעומק השטח. ראיתי איך נראית מערכה כאשר המוכנות אליה לוקה בחסר, והיעדים לוטים בערפל. צה"ל נמצא היום במקום אחר לגמרי. לוחמינו נחושים יותר, מקצועיים יותר, מצוידים יותר. אם וכאשר נידרש להפעיל את עוצמתנו – נהיה גם קטלניים יותר. כשם שאיננו ששים אלי קרב, כך איננו ששים אלי תמרון. אך אם נחשוב כי יעדי המערכה מחייבים תמרון, לא נהסס לממשו. והוא יהיה מסיבי ונמרץ".