בזו אחר זו עלו אימהות לילדים שבהם התעללה כרמל מעודה בפעוטון "בייבי לאב" בראש העין וסיפרו בשלב הטיעונים לעונש על הזוועה שעברו. בסוף הדיון עלתה מעודה עצמה לדוכן בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד וביקשה להתנצל בפני ההורים: "אני באמת מתביישת, מורידה את הראש ומתביישת בעצמי. אני מקווה שיסלחו, בריאות לכולם". אחד ההורים הגיב: "אולי בקבר אסלח לך". הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור עליה לפחות 14 שנות מאסר.
הפרקליטות ציינה כי היא מבקשת עונש במתחם של 16-12 שנות מאסר על עבירות ההתעללות ועוד שנתיים מאסר עד ארבע שנים וחצי. שלב הטיעונים לעונש של מעודה נערך בבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד והדיון היה סוער בחלקו. אחד ההורים הטיח בה בפתח הדיון: "זבל, זונה". מעודה ישבה לאורך הדיון עם אביה כשהיא תחת אבטחה, ובסיום עלתה לדוכן: "אני רוצה להתנצל בפני הילדים - כל ילד וילד וכל הורה והורה, מה שחוו. כמובן שאני מתביישת בכל מעשה שעשיתי, מתחרטת". היא בכתה והוסיפה: "זה ילווה אותי בחיי, כל יום ולילה. אני מבקשת מכבוד השופט שיתחשב בי גם בדברים החיוביים שבי ולא רק במעשים שעשיתי, אני לוקחת אחריות על הכול".
6 צפייה בגלריה
כרמל מעודה בדיון טיעונים לעונש בבית המשפט מחוזי בלוד
כרמל מעודה בדיון טיעונים לעונש בבית המשפט מחוזי בלוד
ישבה תחת אבטחה לאורך כל הדיון. מעודה בבית המשפט
(צילום: יורם ירקוני)
6 צפייה בגלריה
כרמל מעודה בדיון טיעונים לעונש בבית המשפט מחוזי בלוד
כרמל מעודה בדיון טיעונים לעונש בבית המשפט מחוזי בלוד
(צילום: יורם ירקוני)

התובעת, עו"ד איריס פיקר סגל מפרקליטות מחוז מרכז, ביקשה מבית המשפט להחמיר בעונש של מעודה: "אנחנו נבקש מבית המשפט לשמוע את 'רחש הגלים'. מי שגר ליד הים לא שומע את רחש הגלים. בית משפט רגיל לראות יום ביומו הרבה מאוד תיקים ועבירות והחושים של כולנו הופכים לקהים. אני מבקשת מבית המשפט לחוש היום כאילו הוא שומע את רחש הגלים בפעם הראשונה. זה לא תיק רגיל, זה תיק יוצא דופן בחומרתו".
ניקול דניאל, שמעודה התעללה בשני ילדיה, העידה: "אני אמא לשני ילדים, וכבר כמעט שנתיים מלווה את המשפט הזה, נוכחת, נשברת ומקשיבה. שומעת על הימים הנוראים שעברו על בני, רק בן שנתיים, רואה אותו קשור, נצבט כואב ובוכה. אני אמא שכל יום מלקה את עצמה, כמה פספסתי, איך לא ראיתי, איך לא ידעתי. היום סוף סוף נותנים את את המקום לילדיי. בית המשפט יבין כמה המעשים של כרמל חמורים וכמה חייבים למגר את התופעה האלימה הזו".
6 צפייה בגלריה
 מחוזי לוד: הורים בזמן טיעונים לעונש נגד הגננת כרמל מעודה
 מחוזי לוד: הורים בזמן טיעונים לעונש נגד הגננת כרמל מעודה
מחוץ לבית המשפט - הורים הטיחו במעודה: "זבל, זונה"
(צילום: ניצן דרור)
6 צפייה בגלריה
 מחוזי לוד: הורים בזמן טיעונים לעונש נגד הגננת כרמל מעודה
 מחוזי לוד: הורים בזמן טיעונים לעונש נגד הגננת כרמל מעודה
(צילום: ניצן דרור)
דניאל סיפרה על ההשלכות של ההתעללות על בניה, ובסיום עדותה פרצה בבכי כאשר גם הורים אחרים בקהל בכו. "אף אחד לא יודע להסביר לי אם ילדיי יזכרו את זה או לא, הפסיכולוגיה חלוקה. אנחנו מטפלים בהם ועושים הכול כדי לשקם אותם. בני נקשר מאחורי הגב ואז נקשר שוב למעלה משעה. איך אמא יכולה לחיות עם המידע הזה? בזמן שהיא יושבת על בני היא שלחה לי תמונה של הילד השני. ואני מקבלת תמונה שמחה של ילדי וברגע הזה בטוחה שהוא נמצא במקום הכי טוב שיש".
6 צפייה בגלריה
כרמל מעודה
כרמל מעודה
כרמל מעודה
דניאל אמרה כי "יש אחריות לבית משפט להתריע מהתעללות כזאת, שילדים בגילים כה רגישים יזכו לביטחון, הגנה וכיף. בית משפט אולי לא מכיר את ילדיי, הם פגשו אישה אחת שלא היה לה צל של חמלה ופגעה בהם יום אחר יום, רמסה והכאיבה. יש להם פחדים וסיוטים. ילד שמתעורר משינה וצועק 'לא לא לא' וילד שני שנצמד לקיר ואני מתכווצת. אני כל יום מנסה להבין למה? כרמל, למה היה צורך? היית חברה שלי. ישבנו לקפה, סיפרתי לך את הסודות הכי כמוסים שלי. שמתי בידיים שלך את האוצרות שלי. איך פגעת בהם ככה?".
אחת האימהות חשה ברע ועדותה התעכבה. אם אחרת העידה בבכי: "כשהכנסתי אותו לגן חיפשתי מקום בו אוכל לתת אמון בגננת. אחרי מספר חודשים קיבלתי שיחות טלפון ממנה שהילד עם חום. לא היה ולא נברא. כחודשיים לפני התפוצצות הפרשה קיבלתי אותו עם חבלה במצח. לקחתי אותו הביתה ושאלתי אותה לפני שיצאתי 'למה לא הודעת לי'? היא אמרה 'ידעתי שאת לוקחת אותו לטיפת חלב'. חודש אחר כך חבלה בעין, אמרה ש'הלך מכות עם הכיסא האדום'. ילד בן 10 חודשים, עם מי יילך מכות? יומיים לפני לקחתי אותו הביתה והילד לא משחק, לא זוחל ולא זז, רק בוכה. אני כותבת לכרמל 'קרה משהו?' היא עונה 'כן, הוא קם על צד שמאל'. מאז הילד שלי מטופל, היה לו עיכוב בזחילה, רגל כפופה. באחד הסרטונים רואים אותו נגרר ברגליים. שלחתי ילד בריא לגן והבית לא רגוע מאז".
6 צפייה בגלריה
אורי סקוזה
אורי סקוזה
עו"ד אורי סקוזה
(צילום: גלעד מורג)
אודליה, אמא לילדה שהייתה בגן של מעודה, סיפרה על המחיר הנפשי שנגבה ממנה: "בתי לא דיברה הרבה זמן וכתוצאה מכך היה לה פער בתחום השפה. כיום היא בת 4.5 וצריכה לעלות לגן, יש לה פערים רבים והיא סובלת מרגרסיה. זו דורש ממני כוחות נפשיים. חודש לפני שהתפוצצה הפרשה התחלתי לעבוד עם ילדים, אבל לא הצלחתי לתפקד ומאז אני לא עובדת. אני לא מצליחה לחזור למסלול. אין אמון באנשי צוות. הפכתי פרנואידית".
עו"ד אורי סקוזה, שמייצג את נפגעי העבירה, אמר בתום הדיון: "שמענו היום עדויות של שש אימהות. מתחם העונש הוא סביר לחלוטין ואנו מצפים שבית המשפט יקבל את הבקשה. הטענות למשפט שדה בכרמל פשוט לא נכונות וההתקרבנות שלה פתטית".
עו"ד שירן ברגמן שמייצג את כרמל מעודה מטעם הסנגוריה הציבורית מסר: "הצגנו בפני בית המשפט את כל השיקולים לזכותה של כרמל, ובכלל זה לקיחת האחריות, הבעת החרטה, היותה נעדרת עבר פלילי וכן מסע האיומים וההפחדות נגד כרמל ובני משפחתה במהלך השנתיים האחרונות. צר לנו שהעונש שמבקשת המדינה, במקום להתכתב עם הענישה המקובלת במקרים ונסיבות דומות, בחרה להתכתב עם המשפט שנערך לכרמל בכיכר העיר וברשתות החברתיות".

"הצליפה בקטינים באמצעות חיתול וסטרה להם"

מעודה הורשעה בדצמבר האחרון ביותר מ-10 עבירות של התעללות בפעוטות ותקיפת קטין. בכתב האישום נגדה שהוגש ביולי 2019 האשימה אותה הפרקליטות בהתעללות בקטינים ובחסרי ישע ובתקיפתם של 11 מהתינוקות והפעוטות שבהם טיפלה. באחד המקרים "היא השליכה פעוט לתוך לול, הטיחה אותו בחוזקה בכיסא, הטיחה ראשו בשולחן ודחפה אותו לאחור".


"במהלך תקופה זו", נאמר, "תקפה הנאשמת 11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה ראשם של הקטינים בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה קטינים באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכול עד להטחתם ברצפה, טלטלה תינוקות, העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר; לעתים, למשך מספר שעות, הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשיהם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם עד כדי קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול תכולת צלחת שלתוכה הקיא".
בשלב ההוכחות, שנמשך יום אחד בלבד, לא כפרה מעודה בעצם התרחשותם של המעשים המיוחסים לה, מאחר שאלו תועדו במצלמות האבטחה, מלבד אחד - הסעיף בו יוחס לה שהכריחה תינוק לאכול את הקיא שלו - מעשה שלא נקלט במצלמות. כמו כן, בחלק מהסעיפים היא טענה שלא מדובר בהתעללות.
באחד ממקרי ההתעללות המפורטים בכתב האישום מתואר כיצד משכה מעודה בכוח את ראשו של אחד התינוקות, שנולד עם כליה אחת, תוך שהיא דוחפת את הכיסא שעליו ישב עד שבטנו נמחצה בין הכיסא לשולחן.
החקירה נגד מעודה החלה ב-19 ביוני 2019, אז התקבל במשטרה דיווח על חשד להתעללות בפעוטות בגן הילדים. נגד מעודה נאספו ראיות שביססו את החשד: החוקרים השיגו תיעוד ממצלמות האבטחה בגן שתיעדו את הנעשה בו בשעות הפעילות - ואת התנהלותה של מעודה מול הפעוטות. בהמשך הוצת הבית שבו היה הפעוטון. המצית, אדיר רצון (18), נשלח לשלוש שנות מאסר וחצי.
פורסם לראשונה: 11:23, 08.04.21