"מדובר בסדרת מעשים מתמשכת שיש בה פוטנציאל רב לגרימת סבל או נזק לפעוטות, ויש בה משום אכזריות, הטלת אימה, ביזוי, השפלה או דיכוי. כל זאת תוך שקיים פער כוחות רב, ויחסי תלות בין הנאשמת, הגננת, לבין העוללים הרכים בשנים. מעשי הנאשמת הטילו מרות ומורא על הפעוטות, והיה בהם משום ענישה והפחדה, תוך שניכר כי הפעוטות היו חסרי ישע לחלוטין אל מול הנאשמת". כרמל מעודה (26), בעלת הפעוטון "בייבי לאב" מראש העין, הורשעה אחר הצהריים (רביעי) ביותר מ-10 עבירות של התעללות בפעוטות ותקיפת קטין.
תוך כדי פרצי הבכי וצעקות ההורים, פירט השופט עמי קובו מבית המשפט המחוזי בלוד את מעשיה של מעודה ואמר כי למרות שהואשמה ב-18 סעיפים שונים, הכרעת הדין התייחסה לכל אישום בנפרד למרות שמדובר ב"מסכת אחת של התעללות", כלשונו. נוסף על עבירות ההתעללות, הורשעה מעודה בתקיפת קטין.
• לקריאת כתב האישום המלא לחצו כאן
"הנאשמת הייתה אמונה על שלומם ורווחתם של התינוקות בגילאי 3 חודשים עד 3 שנים וביצעה במהלך התקופה פעם אחר פעם מעשי תקיפה והתעללות. כל אישום מתאר עבירות מיום מסוים ורבים ממעשיה מהווים התעללויות ותקיפת קטינים", אמר השופט. קובו הוסיף כי "במקרה נוסף היא השליכה פעוט לתוך לול, הטיחה אותו בחוזקה בכיסא, הטיחה ראשו בשולחן ודחפה אותו לאחור".
7 צפייה בגלריה
 כרמל מעודה הורשעה בהתעללות
 כרמל מעודה הורשעה בהתעללות
כרמל מעודה בבית המשפט
(צילום: נדב אבס)
7 צפייה בגלריה
 כרמל מעודה הורשעה בהתעללות
 כרמל מעודה הורשעה בהתעללות
(צילום: נדב אבס)
בתחילת הדיון קראו ההורים לעבר מעודה "היום תרוויחי ביושר על מה שעשית", "המתעללת המפורסמת במדינה", "אלוהים לא אוהב את המתעללים" ו"היום את נפרדת מ'לכאורה', כמה פעמים חנקת אותם לא לכאורה?".
זמן קצר לפני הדיון, יצוין, הגישה אחת האימהות תביעה אזרחית נגד מעודה על סך 2.5 מיליון שקל. היא אמרה: "לצערי, בית המשפט ייתן עונש שכנראה לא יספק אותי, כי גם מאסר עולם לא מספיק". את התביעה האזרחית הגישו עורכי הדין מרק לייזרוביץ' וקרן ברק.
כתב האישום נגד מעודה הוגש ביולי 2019. אז, נזכיר, האשימה פרקליטות מחוז מרכז את מעודה בהתעללות בקטינים ובחסרי ישע ובתקיפתם של 11 מהתינוקות והפעוטות שבהם טיפלה. על-פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איריס פיקר סגל, "בין התאריכים 16 ביוני 2019 ל-27 במאי 2019, הייתה הנאשמת הבעלים ומנהלת גן משפחתון "בייבי לאב" בראש העין, המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים 3 חודשים עד 3 שנים".
7 צפייה בגלריה
כרמל מעודה
כרמל מעודה
כרמל מעודה
"במהלך תקופה זו", נאמר, "תקפה הנאשמת 11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה ראשם של הקטינים בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה קטינים באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכול עד להטחתם ברצפה, טלטלה תינוקות, העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר; לעתים, למשך מספר שעות, הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשיהם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם עד כדי קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול תכולת צלחת שלתוכה הקיא".
7 צפייה בגלריה
תיעוד של הגננת כרמל מעודה מתעללת בפעוטות
תיעוד של הגננת כרמל מעודה מתעללת בפעוטות
מעודה קושרת את ידיו של אחד הילדים מאחורי גב
(באדיבות דוברות המשטרה)
מוריה, שבנה, בן 3, נפל קורבן להתעללות מצד מעודה, אמרה: "זו תחושת הקלה. אנו עוברים תהליך מאד קשה. אמרו לי שהבן שלי לא יזכור, אבל ילדים זוכרים. הוא הכה את הבובה שלו כי אמר שהיא 'התנהגה לא יפה'. הוא לקח חבל וקשר עצמו לכיסא. אני מכינה את עצמי לשלב שבו הוא ידבר על זה. אולי כשהיא תקבל עונש אצליח לישון קצת".
בשלב ההוכחות, שנמשך יום אחד בלבד, לא כפרה מעודה בעצם התרחשותם של המעשים המיוחסים לה, מאחר שאלו תועדו במצלמות האבטחה, מלבד אחד - הסעיף בו יוחס לה שהכריחה תינוק לאכול את הקיא שלו - מעשה שלא נקלט במצלמות. כמו כן, בחלק מהסעיפים היא טענה שלא מדובר בהתעללות.
7 צפייה בגלריה
18 סעיפי אישום בגין התעללות ב-11 תינוקות ופעוטות. כרמל מעודה
18 סעיפי אישום בגין התעללות ב-11 תינוקות ופעוטות. כרמל מעודה
18 סעיפי אישום בגין התעללות ב-11 תינוקות ופעוטות. כרמל מעודה
באחד ממקרי ההתעללות המפורטים בכתב האישום מתואר כיצד משכה מעודה בכוח את ראשו של אחד התינוקות, שנולד עם כליה אחת, תוך שהיא דוחפת את הכיסא שעליו ישב עד שבטנו נמחצה בין הכיסא לשולחן.
7 צפייה בגלריה
הפגנת ההורים מחוץ לכלא נווה תרצה
הפגנת ההורים מחוץ לכלא נווה תרצה
הפגנת הורי הילדים נגד מעודה
(צילום: מוטי קמחי)
מכתב האישום עולה עוד כי מעודה העמידה את אחת הפעוטות בזמן מנוחת הצהריים כשידיה שלובות וכשהיא אינה יכולה להיתמך בדבר או לשבת במשך 33 דקות. המעשה נמשך גם כשהאור בחדר השינה כבה.
במקרה אחר, נכתב, הרימה מעודה פעוטה נוספת שזחלה על רצפת החדר שבגן והטיחה אותה במזרן. בהמשך, השכיבה אותה מעודה על בטנה, טלטלה אותה ואחר כך דרכה על גבה על מנת שלא תזוז.
באחד המקרים המפורטים בכתב האישום, שהוצג גם בסרטון שפרסמה המשטרה, קשרה מעודה את ידיו של אחד הפעוטות מאחורי גבו כשהוא צורח מכאבים. הפעוט נפל על הרצפה כשידיו קשורות והוא מתפתל. רק לאחר 38 דקות שבהן ידיו של הפעוט קשורות התירה מעודה את החבל. מאוחר יותר באותו היום קשרה שוב מעודה את ידיו של הפעוט – הפעם למשך 35 דקות – שבהן הוא בוכה ומנסה ללכת בחדר.
החקירה החלה ב-19 ביוני 2019, אז התקבל במשטרה דיווח על חשד להתעללות בפעוטות בגן הילדים. נגד מעודה נאספו ראיות שביססו את החשד: החוקרים השיגו תיעוד ממצלמות האבטחה בגן שתיעדו את הנעשה בו בשעות הפעילות - ואת התנהלותה של מעודה מול הפעוטות.
7 צפייה בגלריה
אורי סקוזה
אורי סקוזה
עו"ד אורי סקוזה, שמייצג את ההורים
(צילום: גלעד מורג)
בהמשך הוצת הבית שבו היה הפעוטון. המצית, אדיר רצון (18), נשלח לשלוש שנות מאסר וחצי. את כרמל מעודה מייצג עו"ד שירן ברגמן מהסנגוריה הציבורית, שמסר: "בית המשפט קיבל חלק מטענותינו וזיכה את כרמל מחמישה סעיפי אישום. בית המשפט קיבל היום את בקשתנו לקבל את חוות הדעת של גורמי הטיפול הרלוונטים טרם הטיעונים לעונש".
עורכת הדין איריס פיקר-סגל, התובעת בתיק מפרקליטות מחוז מרכז, מסרה: "ההכרעה מיטיבה עם הילדים והמשפחות שלהם ובית המשפט הוכיח שהוא אביהם של ההורים. כרמל מעודה, אישה צעירה, נראית כאחד האדם. היא בגדה באמונם של ההורים שהביאו לגן את היקר להם מכל. הצפייה בסרטונים קשה לכל אדם ואנחנו מקווים שהיא תתן את הדין וזה ירתיע גננות וגננים אחרים מלבצע מעשים נוראיים שכאלה".
עו"ד אורי סקוזה, שמייצג את ההורים, אמר כי "אחרי תהליך של שנה וקצת - בית המשפט אמר את דברו. הכרעת הדין מפרטת סעיף אחר סעיף שעשתה המתעללת. נלחמנו על זה תקופה ארוכה. זה יום חשוב גם ציבורית לכל אזרחי המדינה כי המקרים הללו חוזרים ונשנים".