1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד
הפגישות מתחילות. נתניהו, בנט ולפיד
(צילום: קובי קואנקס, הדר ייואביאן)
פרסום ראשון: יו"ר ימינה נפתלי בנט סירב לחשוף את זהותו של האדם עליו ימליץ לראשות הממשלה - ואחרי שבוע שבו התעקש כי יעשה את מה שטוב לאזרחים ושהה בחופשה משפחתית - הפגישות הפוליטיות חוזרות.
זמן קצר לאחר הפרסום ב-ynet על הפגישה הראשונה בין בנט ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בצאת השבת, דובר הליכוד הודיע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם בנט כבר מחר. הפגישה בין השניים נקבעה ביוזמת נתניהו - ותתקיים בלשכתו בירושלים.
ברקע הפגישה עם לפיד, שתעסוק בהקמת ממשלה משותפת, הימין מפעיל לחץ כבד מאוד על בנט שלא להצטרף לממשלה ללא נתניהו, ובליכוד מפעילים מכבש לחצים באמצעות ארגוני ימין. את המגעים בין בנט ונתניהו מנהלים מקורביהם טל גן צבי ואיש העסקים יעקב אטרקצ'י.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אתמול הצהרה ראשונה אחרי שבוע של שתיקה מאז הבחירות, והתמקד בקריאה לבנט ולסער להצטרף לממשלה בראשותו. "כל ממשלת שתוקם תהיה ממשלת שמאל בלתי יציבה, שתוקם בניגוד לרוב העצום שהצביע עבור הליכוד ומפלגות הימין", טען נתניהו ואמר כי ממשלה בלעדיו "תיפול מהר מאוד" - וכינה אותה "אסון גדול למדינת ישראל".
סער מיהר להגיב לקריאה ודחה את ההצעה. "באותו יום ממש שבו הוא ואנשיו שוב מפיצים נגדי ונגד נשיא המדינה תיאוריות קונספירציה הזויות וכוזבות, נתניהו פונה אליי כדי שאצטרף אליו. תשובתי - אקיים את התחייבותי לבוחר. לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו", כתב בטוויטר. במפלגת ימינה אמרו בתגובה להצעתו של נתניהו, שכללה גם שריונים בליכוד: "נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ להקמת ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".