אלפים ליוו היום (א') למנוחות את אחמד עיסא, בן ה-17 שנדקר ונדרס במהלך הלילה בכפר קאסם, שבועיים אחרי חגיגות סיום לימודיו בתיכון. "הוא היה כמו חבר ואח בשבילי", ספד לו אביו. "סמכתי עליו בעיניים העצומות, לא האמנתי כשסיפרו לי שהוא נרצח. חיכיתי שהוא יחזור הביתה בחיים, אבל הוא חזר בתוך ארון".
"הילד שלי היה אדם ישר שנרצח בדם קר", הוסיף האב. "כמה שהוא שמח במסיבת הסיום, כולנו שמחנו איתו. היום השמחה הזו הפכה לכאב עמוק שילווה אותנו כל החיים". הוא סיפר על העימות שקדם לרצח: "הבן שלי היה עם חבר שלו, ואז הגיע אדם והתחיל להתווכח איתם - 'למה הסתכלת עליי ככה', 'איך הסתכלת', ואז דרס את הבן שלי. הוא לא הסתפק בזה, וגם דקר אותו".
"חשבתי שרק המשטרה לא עושה את העבודה שלה, אבל לפי מה שקורה כאן אנחנו החברה חלק מהבעיה", אמר האב. "לצערי לא לומדים מהרציחות שהיו וממשיכים להתנהג בצורה לא אחראית. אתמול הקורבן היה הבן שלי, מחר זה יכול להיות כל אדם אחר". התושבים קראו להילחם נגד האלימות והפשיעה המשתוללת בחברה הערבית, ואמרו כי "אחמד נרצח בגלל שטות".
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של אחמד עיסא
הלווייתו של אחמד עיסא
אחמד עיסא
(צילום: ynet)
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של אחמד עיסא
הלווייתו של אחמד עיסא
הלווייתו של אחמד עיסא, הערב
(צילום: ynet)
ראש העיר עו"ד עאדל בדיר אמר כי עיסא המתין כבר להתחיל עם חייו הבוגרים עם סיום הלימודים. "זהו יום שחור בעיר. איבדנו ילד בן 17 שרק לפני שבועיים סיים את התיכון וקיבל תעודה. הוא מעולם לא הסתכסך עם אף אחד", סיפר. "אביו, שדאג לו כל כך, היה מגיע לעירייה כדי לתכנן את הבית שיבנה לו, היום הוא איבד את בנו תוך שניות בגלל כעס של כמה צעירים".
בדיר קרא לצעירי העיר לא להחזיק בנשק. "בסופו של דבר, מי שמחזיק בכלי נשק הופך או לרוצח או לנרצח", אמר ראש העיר. "חבל שאנחנו מאבדים פרחים. אני חוזר ואומר לצעירים שמחזיקים בנשק וגאים בזה: אתם לא גיבורים. מי שבאמת גיבור הוא זה שיכול לסיים את הסכסוכים בסולחה יחד עם המכובדים ואנשי הדת או בעזרת המשטרה".
מתחילת השנה נרצחו 58 בני אדם במגזר הערבי. בישיבת הממשלה בשבוע שעבר התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לאלימות בחברה הערבית בעקבות הרצח המשולש של משפחת ג'רושי והבטיח לגבש תוכנית לאומית למאבק באלימות במגזר. "האלימות הזו היא מכת מדינה שהוזנחה במשך שנים רבות ועל כתפנו מוטלת האחריות להילחם בזה", אמר בנט. "סיכמתי עם השר לביטחון פנים על גיבוש תוכנית לאומית למאבק בפשיעה במגזר הערבי, ובהקדם האפשרי".