אחמד עיסא, תושב כפר קאסם בן 17, נדקר ונדרס למוות בעיר מגוריו. המשטרה עצרה לפנות בוקר שני תושבי העיר בני 20 בחשד למעורבות ברצח.
3 צפייה בגלריה
עיסא. "לא היה בעייתי, רצחו אותו בדם קר"
עיסא. "לא היה בעייתי, רצחו אותו בדם קר"
עיסא. "לא היה בעייתי, רצחו אותו בדם קר"
עיסא נדקר ונדרס אמש בכפר קאסם ונפצע באורח קשה. צוות מד"א פינה את הנער לבית החולים בלינסון שבפתח תקווה, שם נקבע מותו. נער נוסף, שניסה להרחיק את הרוצח, נפצע באורח קל מדקירה.
תושב העיר שהכיר את הקורבן סיפר כי "הוא ממשפחה טובה ומכובדת. אדם נהדר ושקט, לא בעייתי. רצחו אותו בדם קר". הוא הוסיף כי "כולנו בסכנת חיים".
3 צפייה בגלריה
"לא רוצים סיסמאות". שוטרים בזירה בכפר קאסם
"לא רוצים סיסמאות". שוטרים בזירה בכפר קאסם
"לא רוצים סיסמאות". שוטרים בזירה בכפר קאסם
תושבים נוספים מכפר קאסם קראו לפעול נגד האלימות במגזר. "עד מתי האלימות תמשיך לשלוט בחברה שלמה? אומרים שהפושעים הם 2% מתוך החברה הערבית, אבל הם ממשיכים לרצוח, לפגוע ברכוש ולאיים על כולם", אמרו התושבים. "לא רוצים לשמוע סיסמאות אלא לראות עובדות בשטח".
מתחילת השנה נרצחו 58 בני אדם במגזר הערבי. הרצח הלילה הגיע בתום שבוע נוסף שבו השתוללה האלימות במגזר. בלילה שעבר נרצח חאלד נחאש, בן 19 מנצרת, ביריות בעירו.

ביום רביעי האחרון נרצחה בחיפה מייסר עותמאן בת ה-27, גרושה ואם לארבעה ילדים קטנים. לפי החשד אלמוני נכנס לדירתה בשכונת חליסה בעיר, ירה בראשה לעיני ילדיה - ונמלט.
ביום ראשון שעבר נורה למוות ג'מיל אזברגה, נהג משאית בן 30 מלוד, ברחוב אבא הלל סילבר בעיר. במשטרה חושדים כי מדובר בנקמה על רצח הנער עומר אבו סעלוק בן ה-15, שנורה למוות בדצמבר האחרון בנסיעה במחלף נחשונים, בזמן שהמשטרה אבטחה את הרכב שבו נסע. אבו סעלוק נרצח כמה שעות לאחר שסלמאן אזברגה, אביו של ג'מיל שנרצח ביום ראשון, נרצח גם הוא.
3 צפייה בגלריה
מייסר עותמאן הנרצחת בחיפה
מייסר עותמאן הנרצחת בחיפה
מייסר עותמאן. נורתה למוות לעיני ילדיה
יום לפני כן נרצחו ביריות יוסף ג'רושי בן ה-58, אשתו נואל בת ה-46 ובתם ריאן בת ה-16 סמוך ליישוב עילבון בגליל. המשפחה עברה מרמלה לדיר חנא שבצפון מחשש שייפגעו עקב סכסוך פלילי במשפחה המורחבת, ושבועות ספורים אחרי שעזבו את רמלה נרצחו על ידי מתנקשים שירו לעברם כאשר נסעו ברכב המשפחתי. הירי הותיר את המכונית מחוררת לחלוטין. הבת הקטנה, בת 9, נפצעה.
בישיבת הממשלה ביום ראשון שעבר התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לרצח המשולש של משפחת ג'רושי והביע זעזוע קשה ממנו. הוא הבטיח לגבש תוכנית לאומית למאבק באלימות במגזר. "האלימות הזו היא מכת מדינה שהוזנחה במשך שנים רבות ועל כתפנו מוטלת האחריות להילחם בזה", אמר בנט. "שוחחתי עם השר לביטחון פנים וסיכמנו על גיבוש תוכנית לאומית למאבק בפשיעה במגזר הערבי, ובהקדם האפשרי".