ב-23 באוגוסט נרצח ביריות אחמד ריאן, מוכר רהיטים בן 64 מהיישוב כאבול שבגליל המערבי. נגד החשוד בירי, אחמד עכרייה (23) - לשעבר שוער הנבחרת הצעירה של ישראל בכדורגל - הוגש כתב אישום. הרקע לירי הקטלני - סכסוך בין שתי משפחות בכפר שפרץ אחרי כמה חודשים שקטים. בינתיים, ברקע הרצח, הופכת האווירה בכאבול מתוחה מיום ליום ולמרות נוכחות המשטרה ביישוב - האלימות גואה.
ולא רק שם: היום פרצה גם קטטה בין משפחות בעיר רהט שבנגב, ושלושה חשודים במעורבות באירוע נעצרו. לא דווח על נפגעים והרקע לאירוע, כפי הנראה, הוא סכסוך בין נערים. צפו בסרטונים המתעדים את המהומות החריגות בכאבול וברהט.
2 צפייה בגלריה
עימותים בין המשטרה לתושבים בכפר כאבול
עימותים בין המשטרה לתושבים בכפר כאבול
שמשת ניידת משטרה מנופצת בכאבול
היום (שבת) פרצה קטטה בין שתי משפחות במסגרתה השתמשו הצדדים בירי וזיקוקים. כמו כן, הם יידו אבנים לעבר ניידות משטרה. אין נפגעים, אך נגרם נזק. יצוין כי גם לפני שלושה ימים פרצה קטטה כשהרקע הוא אותו סכסוך מתמשך.
"אנחנו לא יכולים לצאת, כי כל רגע יכולים לירות בנו", אמרה בדאגה אחת מתושבות הכפר. "החיים פה הפכו להיות מסוכנים. גם כשיש שוטרים - דבר לא עוזר. יורים בלי לדפוק חשבון".
תושבת אחרת אמרה: "איפה כל המכובדים וחברי הכנסת הערבים? למה לא שומעים אותם? שיגיעו לכאן ויפעלו כדי לסיים את הסכסוך, אחרת יירצחו עוד אנשים. אולי אני או בני נהיה הבאים בתור".
בסרטון שתיעד את רגעיו האחרונים של אחמד ריאן נראה הנאשם מגיע לאזור שבו ישב המנוח עם מכריו - ופותח באש. ריאן נפצע קשה מהירי, פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה - אך שם עלו בתוהו מאמצי הרופאים להצילו והם נאלצו לקבוע את מותו. בתיעוד נוסף, שנקלט במצלמות אבטחה זמן קצר קודם לכן, נראה צעיר אחר חמוש ברובה יורה לעבר ילדים באזור אחר ביישוב.
במחוז הצפוני של המשטרה אמרו כי "כוחות שוטרים רבים מפוזרים 24/7 בכפר מאז המקרה והם כל הזמן מנסים לשמור על האווירה. המשטרה פתחה בחקירה למקרים שהיו היום ובימים האחרונים".