כוננות בצפון: "הועבר מסר לחיזבאללה - ולצדו אזהרה"

רשת "אל מיאדין", המקורבת לחיזבאללה, דיווחה היום (שבת) כי האו"ם עדכן את ארגון הטרור השיעי במסר מישראל הנוגע למותו של פעיל חיזבאללה עלי כאמל מוחסן בתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה.
8 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל חוסמים צמתים צפון כוננות חיזבאללה
חיילי צה"ל חוסמים צמתים צפון כוננות חיזבאללה
חסימות בצפון
(צילום: אביהוא שפירא)
לפי המסר לכאורה, ישראל לא ידעה שמוחסן היה באזור שהותקף ולא הייתה כוונה לחסלו. לפי אותו דיווח, על פי המסר שהועבר ישראל אף הזהירה את חיזבאללה מפעולת נקם. ב"אל מיאדין" נטען כי חיזבאללה "הסתפק בקבלת המסר, וסירב להיענות לכל האזהרות והאיומים מצד ישראל".
ברקע המתיחות בצפון, ביקר היום הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי במשך כמה שעות בגבול לבנון. הרמטכ"ל שוחח עם כוחות מאוגדת הגליל, והנחה אותם לשמור על דריכות.
אמש תקפו מסוקי קרב של חיל האוויר מסוג אפאצ'י מטרות של צבא סוריה בגולן הסורי, בתגובה לירי הנ"מ שרסיסים ממנו זלגו בצהריים לשטח ישראל - וגרמו נזק לרכב ולמבנה במג'דל שמס.
לפי צה"ל, בין היתר נפגעו בתקיפה עמדות תצפית של צבא סוריה ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים סוריים. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לירי אתמול, ימשיך לפעול בנחישות ויגיב בעוצמה לכל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל", נמסר.

מרכזי קניות שוממים בשבת: "העומס פשוט עבר ליום אחר"

ההגבלות בסופי שבוע על מוזיאונים, אטרקציות ובריכות שחייה בוטלו, אבל חנויות וקניונים שפתוחים בשבת נאלצו לסגור את שעריהם - והעסקים במגזר הערבי היו בין אלו שסבלו מכך יותר מכל.
מרכזי הקניות בירכא, שמושכים אליהם אלפי אנשים מדי סוף שבוע, נותרו שוממים היום, וזאת בעקבות שורת האיסורים שעליה החליטה הממשלה, שנכנסו לתוקף אתמול ב-17:00. קניונים, חנויות רחוב ומרכזי קניות נסגרו ויוכלו להיפתח רק מחר בשש בבוקר. בשל ההגבלות, אתמול המרכזים היו הומים אפילו יותר מהרגיל, ולא ברור אם מטרת ההגבלות אכן הושגה.
לאחר שבתחילה התכוונו בממשלה לסגור גם את המסעדות (מדי יום) וחופי הים (בסוף השבוע), מרכזי הקניות הם היחידים שבאמת נסגרו בשבת. מעבר לתנועה הגדולה הקבועה בימי שבת ובכלל בסופי שבוע, התקופה הזאת קריטית במיוחד לבעלי עסקים במגזר הערבי, וזאת לאור חג הקורבן שיחול בשבוע הבא. סגירת החנויות פוגעת גם בהכנות החג של המשפחות הרבות, וגם בבעלי העסקים שעבורם התקופה שלפני החג היא מהרווחיות ביותר בשנה, אם לא הרווחית ביותר.

הגל השני: ירידה במספר הנפטרים בבתי אבות

הגל השני של מגפת הקורונה נמצא ככל הנראה בשיאו, ואיתו גם מספר הנפטרים כתוצאה מהמחלה. אולם לעומת הגל הראשון, נראה שכמות הנפטרים מהמחלה בבתי האבות והדיור המוגן נמצא במגמת ירידה משמעותית.
מנתונים שהגיעו לידי ynet עולה כי קיים פער גדול בין שיא הגל הראשון של מגפת הקורונה בחודש אפריל השנה, ובו נפטרו 104 קשישים במוסדות, לעומת 31 ביולי הנוכחי. כמו כן, במרץ נפטרו 21 קשישים, 6 בחודש מאי ו-16 בחודש יוני.

הקורונה בעולם: שיא במספר המתים ביממה מאז אפריל

ארגון הבריאות העולמי דיווח אמש כי 9,753 חולים בנגיף הקורונה מתו ברחבי העולם ביממה אחת, בין חמישי לשישי. לפי נתוני הארגון מדובר במספר שיא מאז ה-30 באפריל, אז דווח על 9,797 מתים ביממה. בכך, הגיע מניין הקורבנות העולמי ל-628,903 בני אדם.
8 צפייה בגלריה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
ארכיון
(צילום: AFP)
גם מספר המאובחנים היומי העולמי התקרב מאוד לשיא: 284,196 אובחנו בנגיף ב-24 שעות. מדובר בנתון השני הכי גבוה מאז ה-18 ביולי, אז התגלו 259,848 נשאים מאומתים. מתחילת המגפה נדבקו 15,667,461 בני אדם ברחבי העולם.
ביום חמישי האחרון ציין ראש ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום, כי כמעט מחצית מהנדבקים התגלו בשלוש מדינות: ארצות הברית, ברזיל והודו.
8 צפייה בגלריה
תמונת ג'ו ביידן נואם
תמונת ג'ו ביידן נואם
ג'ו ביידן. התנגד נחרצות להתניית הסיוע
(צילום: AP)

ישראל במצע הדמוקרטי: לא לבנייה בהתנחלויות, לא להתניית הסיוע

טיוטת המצע של המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות שייערכו בארה"ב בנובמבר כוללת הבעת התנגדות לבנייה של ישראל בהתנחלויות והתנגדות לניסיון אמריקני לכפות החלפה של המשטר באיראן. כך מדווח האתר "פוליטיקו". מדובר בהישג נאה למחנה השמאל הפרוגרסיבי במפלגה, שהלך והתחזק בשנים האחרונות. עם זאת, נציגי המחנה הזה לא הצליחו להכניס למצע את דרישתם להתנות את הסיוע הצבאי לישראל בשינוי מדיניותה כלפי הפלסטינים.
נציגים של המחנה הפרוגרסיבי ושל מחנה המרכז במפלגה הדמוקרטית, זה שאליו משתייך מועמד הדמוקרטים לנשיאות ג'ו ביידן, מנהלים זה ימים ארוכים משא ומתן על הנוסח הסופי של המצע הדמוקרטי בבחירות הקרובות. הם גיבשו טיוטה בת כ-80 עמודים, וועדת המצע של הוועידה הדמוקרטית הארצית תדון בטיוטה הזו בימים הקרובים.

הפוסט והסערה: המאבטח לשעבר נגד נתניהו

בפוסט שפורסם אתמול והפך ויראלי כתב ניר אדן, מאבטחו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששירת ביחידה לאבטחת אישים בשב"כ, ביקורת חריפה כלפי ראש הממשלה. קישור לפוסט המלא.
"אני מאלו שאתה ועוד רבים קראו להם 'מלח הארץ'. נו, מאלו שעשו צבא, מאלו שקברו חברים, מאלו שהלכו אחריך 'על עיוור'", הוא כתב. "אני זה שפעם נטרל בתוקפנות אדם שביקש להביע מחאה בכנס ליכוד, אני זה שעמד אין ספור שעות מחוץ לביתך, בחורף, בקיץ, בשבתות וחגים".
8 צפייה בגלריה
מפגינים התומכים בנתניהו בהפגנה בירושלים
מפגינים התומכים בנתניהו בהפגנה בירושלים
"העם משוסע ואתה מנותק". מפגינים בעד ונגד נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ)
"אני זה שמכיר את השטיקים שאתה עושה", הוסיף אדן, "אני זה ששמע אתמול את קולות הייאוש של העם שלנו גם בהפגנת השמאל וגם בהפגנת הימין מעברו השני של הרחוב. אני זה שחטף אתמול מכות משוטרים רק משום שבאתי לממש את זכות היסוד הדמוקרטית שלי בירושלים. אני זה שחטף זרם מים בעוצמה בלתי סבירה מאמצעי קיצוני לפיזור הפגנות פשוט כי אין למשטרה, המזמן פוליטית שלנו, יכולת הכלה".
אדן הוסיף: "העם משוסע ביבי. ואתה מנותק, כמו הממשלה העסקנית שהרכבת עם בובת המחמד שלך. תשמע את מה שאני אומר לך. הרגשתי את זה אתמול כשבאתי לבקר אותך בבית שלך בבלפור. אני חושב שהגיע הזמן ללכת הביתה, לתת לנו לבנות מחדש את הארץ השבורה שלנו, לפנות את מקומך למנהיגים אמיתיים. נקיים, ערכיים".

רוכב אופניים חשמליים נהרג מפגיעת רכב ליד פתח תקווה

רוכב אופניים חשמליים כבן 30 נהרג הבוקר (שבת) מפגיעת רכב בכביש 40, סמוך למושב נחלים שליד פתח תקווה. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של האיש, שסבל מפגיעה רב-מערכתית קשה.
8 צפייה בגלריה
היערכות לקראת החגים
היערכות לקראת החגים
ארכיון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מבדיקה ראשונית של השוטרים עולה כי נהג הרכב הפרטי, בן 19, סטה מנתיבו לשול ופגע ברוכב האופניים. המשטרה פתחה בחקירה.

בן 3 נשכח ברכב בגליל - ומת

במרכז הרפואי לגליל בנהריה נקבע אמש מותו של ילד בן 3, מוחמד סואעד, שנשכח ברכב נעול בכפר סלאמה שבמועצה האזורית משגב. הוא פונה לבית החולים על-ידי צוות של מד"א תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
8 צפייה בגלריה
מחמד סואעד ילד בן 3 נפטר לאחר שהושאר ב רכב מכונית
מחמד סואעד ילד בן 3 נפטר לאחר שהושאר ב רכב מכונית
מחמד סואעד
מנהל מיון ילדים בבית החולים בנהריה, ד"ר איתמר מונצ'ק, מסר כי הפעוט הובא במצב אנוש, ללא דופק וללא נשימה, תוך כדי פעולות החייאה ולאחר שעבר על-ידי מד"א החייאה בשטח במשך כ-50 דקות. הרופאים בבית החולים המשיכו בפעולות ההחייאה כ-30 דקות נוספות, אך נאלצו בסופו של דבר לקבוע את מותו.
בתוך כך, הערב נפצעה בת תשע באורח אנוש בנגב, ככל הנראה בזמן משחק, והובאה למרפאה מקומית בערערה. צוותי מד"א העניקו לה טיפול ופינו אותה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע תוך כדי ביצוע פעולות החייאה.

ממחר - גל חום ארוך במיוחד: התחזית המלאה

הערב והלילה מזג האוויר בחוף ובשפלה יהיה מעונן חלקית, חמים ולח. בהרים יהיה נוח יותר. מחר, יום ראשון, יחל גל חום, תחול עלייה בטמפרטורות ותורגש הכבדה בעומסי החום. ייעשה חם ויבש עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו ברוב האזורים.
היום בצהריים, עוד לפני תחילתו של גל החום, התמוטטה אישה בת 85 ששהתה בדיור מוגן בכפר סבא. היא נמצאה בחצר בניין לאחר חיפושים ופונתה במצב אנוש לבית החולים מאיר.
8 צפייה בגלריה
בוקר שישי בחוף הצוק
בוקר שישי בחוף הצוק
ארכיון
(צילום: יאיר שגיא)
בעמקי הצפון, בבקעת הירדן, בים המלח ובערבה ישרור עומס חום קיצוני, בהרים, במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב צפוי עומס חום כבד. בים התיכון תנשב רוח צפון מערבית עד צפונית במהירות 15-35 קמ"ש. הים יהיה גלי עד גבה גלים, גובהם - 70 עד 140 ס"מ. ממרכז החיזוי "מטאו טק" נמסר כי אפיק עונתי רדוד מעל אזורנו גורם לתחילתו של גל חום.
מזג אוויר קיץ
הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 41-23, קצרין 38-22, צפת 34-22, טבריה 43-25, נצרת 36-23, חיפה 31-25, תל אביב 31-25, ירושלים 34-22, אשקלון 31-25, עין גדי 41-31, באר שבע 37-22, ערד 36-22, מצפה רמון 35-21 ואילת 43-30.
ביום שני תחול ירידה קלה בטמפרטורות בצפון הארץ, אך גל החום יימשך ועומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו ברוב האזורים. למחרת, יום שלישי, יוסיף לשרור עומס חום כבד עד קיצוני. ביום רביעי גל החום יגבר ויתפתחו תנאי שרב בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו ברוב האזורים.