הרוצחת המורשעת ליסה מונטגומרי הוצאה להורג בכלא באינדיאנה. מונטגומרי בת ה-52 קיבלה את זריקת הרעל בבית הסוהר הפדרלי טרה הוט, אחרי שבית המשפט העליון דחה את עתירת עורכי דינה לעיכוב ביצוע עונש המוות שלה. מותה נקבע ב-01:31 שעון מקומי.
מונטגומרי היא האישה התשיעית שהוצאה להורג על ידי הרשויות הפדרליות והראשונה מאז בוני האדי, שהומתה בדצמבר 1953. נשים אמנם הוצאו להורג על ידי מדינות שונות בארה"ב - אך מונטגומרי היא הראשונה שהוצאה להורג על ידי המערכת הפדרלית מזה 67 שנה.
2 צפייה בגלריה
ליסה מונטגומרי
ליסה מונטגומרי
ליסה מונטגומרי
(צילום: רויטרס)
מונטגומרי הורשעה ב-2007 ברצח בובי ג'ו שטינט בת ה-23, שהייתה בהריון מתקדם. ב-2004 מונטגומרי נסעה מביתה בקנזס לביתה של שטינט במיזורי בטענה שהיא מעוניינת לאמץ כלב. כשהגיעה לבית השתמשה מונטגומרי בחבל כדי לחנוק את שטינט, שהייתה בחודש השמיני להריונה. היא חתכה את בטנה בסכין מטבח והוציאה את התינוקת שלה מהרחם. התובעים אמרו שמונטגומרי לקחה את התינוקת והתכוונה לגדל אותה כשלה.
עונשה של מוטנגומרי אמור היה להתבצע ב-8 בדצמבר, אך שופט מחוזי הורה לעכב את ביצוע העונש שלה אחרי שעורכי דינה נדבקו בקורונה כשביקרו אותה בכלא. הם ביקשו לעכב את העונש, ולתת להם זמן להגיש בקשת חנינה. הם טענו שהיא לוקה בנפשה וסבלה מהתעללות בילדותה וקראו לרשויות הפדרליות להמיר את עונש המוות במאסר עולם. עורכי דינה של מונטגומרי ביקשו מדונלד טראמפ חנינה בשבוע שעבר.
בשני בערב שופט באינדיאנה קיבל את עתירת עורכי דינה של מונטגומרי והורה לעכב את ביצוע עונש המוות כדי לבחון את מצבה הנפשי, אך בית המשפט העליון דחה אתמול את החלטתו ואישר להמית אותה בתאריך החדש שנקבע לביצוע העונש - ה-12 בינואר.
2 צפייה בגלריה
ליסה מונטגומרי נידונה למוות ארה"ב הוצאה להורג
ליסה מונטגומרי נידונה למוות ארה"ב הוצאה להורג
מונטגומרי. עורכי דינה ביקשו חנינה מטראמפ
(צילום: MCT)
מונטגומרי הומתה אחרי שמשרד המשפטים בממשל טראמפ חידש את ההוצאות הפדרליות להורג ביולי, אחרי הפסקה של 17 שנה. ארגונים המתנגדים לעונשי מוות טענו שטראמפ רצה להגביר את מספר ההוצאות להורג בתקופת קמפיין הבחירות שלו, במטרה לבסס את מדיניות "החוק והסדר". הנשיא הנבחר ג'ו ביידן מתנגד לעונשי מוות, אך לא אמר אם ישהה את ההוצאות להורג שנקבעו על ידי הממשל הפדרלי אחרי שייכנס לתפקיד ב-20 בינואר.
משרד המשפטים מסר שחלק מקרובי משפחתה של הנרצחת הגיעו לבית הסוהר כדי לצפות בהוצאתה להורג של מונטגומרי. מלבד מונטגומרי לא היו עוד נידונות למוות בבתי סוהר פדרליים בארה"ב.