שבעה מהנערים שעוכבו הבוקר (יום א') לחקירה בחשד למעורבות באונס הקבוצתי שבוצע בבת 16 במלון הים באילת, הם חברים תושבי מושבים באזור הדרום שלמדו יחד בתיכון. מקורב לאחד מהם סיפר ל-ynet כי הייתה להם היכרות מוקדמת עם הנערה, אף שלמדה בבית ספר אחר, וחלקם אף הגיעו איתה לאילת באותה מכונית. מעצרם של שניים מהשבעה הוארך ביומיים.
"הם כולם חברי ילדות שלמדו יחד", הוסיף. "אנחנו בהלם מוחלט ממה שקרה. נעשה בדק בית ונלמד מה קרה שם. הם ילדים למשפחות מוכרות באזור".
אחד מהנערים המעורבים חשוד ששיקר כי הוא מחויב בבידוד כדי להימלט ממעצר. הוא הודיע לצוות בלשי הנוער שהגיעו לעצור אותו שהוא נמצא בבידוד ולפיכך הועבר לחקירה בתנאים מיוחדים. במקביל נבדק הסטטוס הרפואי שלו מול משרד הבריאות ועלה שאין מדובר בחולה או בחייב בידוד.
בנוסף לשבעה נעצרו שני נערים נוספים וכן שני בגירים. מפקד מרחב לכיש במשטרה, ניצב-משנה רונן אבניאלי, מסר בצהריים פרטים על אודות התקדמות החקירה: "לפני כעשרה ימים הגיעה לתחנת משטרת אשקלון נערה בת 16 והגישה תלונה בנוגע לאונס שעברה באילת כשהייתה עם חברות. צוות חקירה מיוחד עסק באיתור ראיות, איסוף חומרים דיגיטליים ומציאת חומרים נוספים שהיו ברשות הציבור והחומרים שמצאנו בזירה עצמה".
1 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
(צילום: חיים דוד)

מנהלת המלון, שעוכבה לחקירה בחשד לאי-מניעת פשע ושיבוש הליכי חקירה, נעצרה בסיומה.
גורם שמעורב בחקירה ציין כי הנערה "לא הייתה במצב שבו היא יכלה לדעת כמה גברים תקפו אותה. היא לא נקבה במספרים. אנחנו מתייחסים לאירוע בחומרה ללא כל קשר למספר המעורבים". בידי המשטרה חומרים רגישים שמבחינת החוקרים מפלילים כמה חשודים במיוחס להם.
החוקרים רואים בעדותה של קורבן האונס חלק משמעותי בבחינת התלונה. כמו כן קיימת סברה שלפיה פרק הזמן שבו התרחשה העבירה הוא ארוך. רק מעט מאוד חוקרים נחשפים לחומרים בתיק המורכב.
מוקדם יותר האריך בית משפט השלום באשקלון בחמישה ימים את מעצרו של החשוד המרכזי באונס, תושב חדרה בן 27.