הרב איתן שנרב שבתו רנה ז"ל נרצחה לפני שנתיים בפיגוע במעיין "עין דני" ליד היישוב דולב ישיא משואה בערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל. רנה הייתה בת 17 כשנרצחה בטיול. אחיה בן ה-19 נפצע באורח קשה והאב איתן נפצע בינוני והספיק להזעיק את כוחות הביטחון.
2 צפייה בגלריה
איתן ושירה שנרב
איתן ושירה שנרב
איתן ושירה שנרב
(צילום: חורחה נובומינסקי)
שנרב סיפר כי כאשר השר חילי טרופר התקשר לבשר לו הבחירה בו, סירב להתייצב בהר הרצל. "לא אני ראוי לזה, מרגיש פחד לעשות את זה". לדבריו, "אנחנו מאמינים בגאולה, אנחנו מאמינים בתקומה, אנחנו מאמינים בשמחה, אנחנו מאמינים בלא לעמוד במקום אלא רק להתקדם הלאה מתוך אחדות. זאת נקודה המרכזית. האחדות תביא לנו את הגאולה". לדבריו, כאשר יעמוד מול המשואה רנה תהיה עימו כפי שהיא עימו בכל רגע ורבע בחייו. "רנה איתנו כל הזמן", אמר.
שנרב, 48, נמנה עם מייסדיה של עמותת גמילות החסדים "חסד בלוד" שהוקמה על ידי חברי הגרעין התורני בעיר לוד. ב-20 השנים האחרונות פעילה העמותה בסיוע לאנשים במצוקה ובחלוקת מזון לנזקקים. בשנתיים האחרונות הצטרפו לפעילות העמותה מאות מתנדבים חדשים ופעילותה הורחבה והפכה לכלל ארצית. במקביל, שונה שם העמותה ל"קול רנה" לזכר הבת שנרצחה בפיגוע.
עמותת "קול רנה" עוסקת בקידום מפעלי חסד ותורה, ומפעילה את רשת חנויות הביגוד "סיבוב שני" ליד שנייה. העמותה מקיימת סעודות שבת פתוחות לציבור הרחב ולמי שידו אינה משגת. העמותה עוסקת בחיזוק התא המשפחתי ופועלת לקידום זמן איכות משפחתי ובתקשורת מקרבת המושתתת על ניתוק זמני מאמצעים טכנולוגיים כמו טלפונים חכמים ובילוי זמן איכות משפחתי. בנוסף, מקיימת העמותה שיעורים תורניים, ועוסקת בבניית שבילי טיול, מקיימת יום מסע ברחבי הארץ וכן בשיקום מעיינות. שנרב והעמותה פועלים למען כלל גווני החברה הישראלית ומתוך מגמה ליצור שיח חיובי ומקרב ביניהם.
2 צפייה בגלריה
רינה שנרב ז"ל
רינה שנרב ז"ל
רנה שנרב ז"ל
(באדיבות המשפחה)
שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר הממונים על בחירת מדליקי המשואות אמרו: "שמחנו להודיע לרב איתן שנרב על בחירתנו בו להשיא משואה ביום העצמאות ה- 73 למדינת ישראל. הרב שנרב הוא ממייסדיה של עמותת חסד ענפה, שהחלה את דרכה בלוד לפני שני עשורים ומאז התעצמה והתרחבה לתחומים נוספים של נתינה לפרט ולכלל. הרב שנרב, ששכל את בתו רנה ז"ל בפיגוע, פועל על פי האמונה כי 'עולם חסד יבנה' היא דרך חיים. הרב שנרב, איתן ברוחו ובאהבת הזולת, העצים את פעילותה של העמותה לאחר רצח בתו הי"ד מתוך רצון לתת כתף חמה לערכי המשפחה והלכידות בעם ובארץ. הרב איתן, אנו מצדיעים לך, למתנדבות ולמתנדבים בעמותה על שעשייתכם למען איחוד הלבבות במשפחה, בקהילה, בעם ובארץ ולמען חיזוק מעיינות הרוח בעמנו מבוצעת בקול רינה ובחדוות יצירה".