2 צפייה בגלריה
משה גפני אורנה ברביבא,
משה גפני אורנה ברביבא,
משה גפני ואורנה ברביבאי
(צילום: הדר יואביאן, אלכס קולומויסקי)
סוף לשיתוק הכנסת? הוועדה המסדרת, שמתאמת את הפעילות הפרלמנטרית עד להקמת הממשלה, תתכנס מחר (שני) להצבעה על הקמת הוועדות הזמניות ועל מינוי סגנים ליו"ר הכנסת יריב לוין.
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, יו"ר הוועדה מיקי זוהר אמר כי חברי הכנסת יצביעו על הקמת ועדת הכספים שבראשה יעמוד משה גפני, יו"ר יהדות התורה, ועל הקמת ועדת חוץ וביטחון שאותה תוביל אורנה ברביבאי מיש עתיד - האישה הראשונה שתמונה לראשות הוועדה. בשתי הוועדות יכהנו 17 חברי כנסת.
ההרכב המסתמן נקבע בין היתר בשל סירוב המפלגות הערביות, ובראשן אחמד טיבי שהוביל את ההתנגדות להחליף את גפני, שמכהן כבר שנים רבות בתפקיד במקום להעביר את הוועדה למפלגה אחרת בגוש. גם בסיבובים קודמים הודיעו חלק מנציגי הרשימה המשותפת כי לא יאפשרו את החלפתו של גפני בוועדה, ובשיחות שהתקיימו בשבוע שעבר העבירו נציגי המשותפת את המסר לפיו גפני צריך להישאר בוועדה מבחינתם.
כמו כן, הח"כים יצביעו על מינויים של סגנים ליו"ר הכנסת יריב לוין - אחד מהם יהיה מטעם הליכוד, ושלושה מטעם גוש מתנגדי נתניהו. זוהר ציין כי ההצעות צפויות לעבור שכן מדובר ביוזמה של מתנגדי ראש הממשלה - שמהווים את הרוב בוועדה.
בסוף השבוע הגזרה מימין התחממה עוד יותר, לאחר שיו"ר ימינה נפתלי בנט הצהיר כי פניו להקמת ממשלת אחדות. "אין לנתניהו אפשרות להקים ממשלת ימין", כתב בנט בפוסט שפרסם זמן קצר לפני כניסת השבת. "ליתר דיוק - הוא לא מוכן לבצע מה שצריך כדי להקים ממשלה". לדבריו, "אפשרות אחת דורשת מנתניהו ללחוץ על סמוטריץ', והשנייה דורשת ממנו לוותר ולשמש ראש ממשלה חליפי במשך בערך שנה. במקום באחת משתי האפשרויות הקשות האלה, נתניהו בוחר בדרך השלישית - לגרור את מדינת ישראל לבחירות חמישיות, תוך קמפיין אגרסיבי ואישי נגדי, כאילו אני שמאלן, תאב-כוח, שונא אותו ועוד".
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו נפתלי בנט
בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו נפתלי בנט
תקפו את נתניהו בסוף השבוע. סמוטריץ' ובנט
(צילום: אבי מועלם, הדר יואביאן, קובי קואנקס)
בליכוד תקפו את בנט ומסרו כי "ממשלה שמחרימה 52 מנדטים של הימין ובנויה מ-50 מנדטים של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת היא לא ממשלת אחדות אלא ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני קטנטן".
בהמשך, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יצא גם הוא נגד נתניהו - אף כי השניים סיכמו להקים ממשלה יחד. "תגידו, אחרי אין ספור אירועי טרור ולינצ'ים של האויב הערבי בימים האחרונים ואחרי מטח טילים מעזה לישובי הדרום נתניהו אשכרה קרא 'להרגיע את הרוחות מכל הצדדים'? יכול להיות שבאמת הגיע הזמן להחליף אותו", כתב סמוטריץ' בצאת השבת. בליכוד לא נותרו חייבים וכינו אותו כפוי טובה: "כפיות טובה, קווים לדמותה. עברת את אחוז החסימה כי הליכוד תרם לך 3 מנדטים, קצת צניעות לא תזיק", אמרו במפלגתו של נתניהו.