1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: הדר יואביאן)
ישראל, יותר מכל מדינה אחרת, תמיד נזקקה למנהיגים שיידעו לקרוא נכוחה את המציאות העולמית. כשלא קראו אותה, או אולי קראו אותה אבל לא הייתה להם היכולת להתמודד עימה, התרגשו עלינו אסונות. כיום, עם עליית הרדיקלים במפלגה השלטת של ארה"ב, והשינויים התהומיים שהדבר כבר הביא עליה ושיביא על העולם כולו ‑ דרושה לנו יותר מתמיד מנהיגות שתדע כיצד לנווט במציאות המסוכנת המתהווה.
מי יעשה זאת בהצלחה? יאיר לפיד בעל התבונה, שפסל את מהלכיו של נתניהו נוכח הסכם הגרעין, התנגד למתווה הגז, התנגד לביקורו של המועמד טראמפ בישראל, וסבר שהגעה מהירה של חיסוני קורונה היא חלום באספמיה? גדעון סער, שמוכן לכרות ברית עם הגורמים השמאליים ביותר בפוליטיקה הישראלית ובלבד שיהיה ראש ממשלה, סבור ב"תמימותו" שהם ייתנו לו לנהל את מדינת ישראל על פי אג'נדה ימנית, ושבתבונתו מינה את חברת הכנסת שאשא-ביטון למשנה העתידית לראש הממשלה?
או אולי נפתלי בנט, שממהר לטפס על ראש כל גבעה של הישגים מדומים או לחלופין עתידיים, בלי שלפני כן יישב לרגע בשקט ויחשוב, למשל: האם באמת דחוף, דווקא עכשיו, הפינוי של חאן אל-אחמר?
לא רק אמריקה עוברת תהליך של שינוי תהומי. גם אירופה, עם נזקי המגפה ועם ההגירה המוסלמית שאינה פוסקת מלהגיע אליה. ובאירופה המדממת, שתושפע רבות מן השינויים החלים בארה"ב, הגורמים העוינים לנו רק יגבירו את עוינותם.
ובכן, מי ישכיל לנתב אותנו בדרך חתחתים זו, אבל שיש בה גם הזדמנויות, אם לא מי שיש לו יכולות השפעה מוכחות על דעת הקהל האמריקאית, ושהוא בעל קשרים ענפים ועמוקים בציבוריות האמריקאית שאותם יידע למנף? מי אם לא האדם שיצר בריתות בתוך אירופה עצמה העוקפות את האיחוד האירופי העוין לנו ומגבילות אותו? מי אם לא ראש הממשלה שהביא לשותפות גדולה ורבת חשיבות עם מעצמה כמו הודו?
עדו נתניהו עידועדו נתניהו עידו
מי אם לא נתניהו, שהשכיל לדעת כיצד לייצר שיתוף אינטרסים, מדיניים, צבאיים, וכלכליים, עם מדינות המפרץ ומדינות ערביות ומוסלמיות אחרות, שהביאו לשינוי מהפכני בכל המשוואה המדינית שהייתה ידועה כ"עובדה מוגמרת" כביכול (לרעת ישראל, כמובן)? שהצליח לא להיקלע למלחמה קשה ומדממת עם חמאס כדי "לכסח" אותו, ובד בבד לנהל בזהירות ובנחישות את המאבק עם האיראנים בזירה הסורית בתיאום עם רוסיה? מי אם לא הוא יידע לטפל באיום הנשקף לנו מלבנון הקורסת? ומעל הכל, מי יוכל טוב ממנו למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני שנועד להשמדתנו?
אל לנו לתת לשטיפת המוח המטורללת, הנמשכת יום-יום ושעה-שעה של "רק-לא-ביבי", לסנוור אותנו מלראות את המציאות. במצב העניינים הנוכחי, ונוכח האלטרנטיבות שהן כולן בלתי-מלבבות בלשון המעטה ‑ אבל מעבר לכך, על פי כל קנה מידה אובייקטיבי ‑ דווקא ביבי, וההולכים עימו ועם הליכוד, הם הבחירה הנכונה, והיחידה, שתביא אותנו להישגים מרחיקי לכת.
עדו נתניהו הוא אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו