1 צפייה בגלריה
סגן רום אברג'יל
סגן רום אברג'יל
סגן רום אברג'יל. "חשש מובהק לשיבוש חקירה"
בעקבות הפרסום ב-ynet – מתלוננות נוספות נגד הקצין שחשוד בצילום יותר מ-1,000 תמונות וסרטונים אינטימיים: התהודה שהתעוררה בעקבות חשיפת מעצרו של סגן רום אברג'יל, שלו מיוחסת פגיעה חמורה בפרטיות של עשרות קצינות וחיילות, הובילה בימים האחרונים לפניות נוספות של נשים שהתלוננו במצ"ח על מעשיו. מדובר בחיילות ששירתו עימו או לצידו בשנים האחרונות, בין היתר בבסיס צאלים, וזיהו אותו מהפרסומים בתקשורת.
בית הדין הצבאי בקסטינה האריך אתמול (יום ג') את מעצרו בשבוע נוסף, ואם נדמה היה שהחקירה קרובה לסיום בהגשת כתב אישום, בפרקליטות הצבאית הנחו להרחיבה.
גורמים צבאיים סיפרו ש"בעקבות פרסום האירוע פנו לרשויות האכיפה כמה חיילות נוספות על מנת להגיש תלונה נגד הקצין. ככלל, עבר פלילי של מועמד לשירות ביטחון בצה"ל נשקל בעת גיוסו לשירות. הקצין לא הורשע בעבירה לפני גיוסו לצה"ל".

ההנחה היא שעשרות רבות של חיילות וקצינות שנפלו קורבן למעשיו עדיין לא מודעות לכך. בידי החוקרים יש מאגר עצום של יותר מ-800 סרטונים ועוד מאות תמונות שתיעד קצין השלישות מצאלים ואגר במשך שלוש שנים. מתחילת השבוע פנו החוקרים כמעט לכל החיילות המשרתות בבסיס האימונים הגדול שבדרום כדי לנסות להגיע לעוד ועוד קורבנות פוטנציאליות.
לפי גורמי החקירה, בממוצע לא היה יום בשנים האחרונות שבו אברג'יל לא תיעד לפחות חיילת או קצינה במצב אינטימי, ללא ידיעתה. נטען שהוא אגר חלק גדול מהסרטונים בתיקייה ייעודית, מה שהעיד על דפוס פעולה שמיסד לאורך השנים.
אברג'יל מודה במיוחס לו וטוען מעשיו נבעו מהתמכרות ברקע מצוקה נפשית. בקשתו לאסור את פרסום זהותו מחשש שמצבו הנפשי יחמיר נדחתה על ידי בית הדין הצבאי, אך בתום הדיון אתמול הונחו גורמי הכליאה לערוך לו בדיקת קב"ן.
"יש שורה ארוכה של עדים שהחשוד מכיר ואנחנו עדיין לא מזהים או מכירים אותם, ולכן החשש לשיבוש פה הוא מובהק", ציינה נציגת התביעה הצבאית בדיון, רס"ן דיאן ישי.
סנגוריו של החשוד, אופיר ולימור ברמלי, מסרו בתגובה: "מבלי להקל ראש בחומרת המעשים בהם נחשד, נציין שמרשנו מסר בחקירותיו כי ביצע את המעשים בשל קשיים נפשיים ולא במטרה לפגוע במי מהחיילות. מדובר בחשדות בלבד שטרם התגבשו לכדי כתב אישום".
מדובר צה"ל נמסר: "ב-17 בנובמבר 2020 נעצר סגן רום אברג'יל על ידי מצ"ח ימ"ר דרום. הקצין חשוד בכך שבמשך פרק זמן ממושך תיעד בסתר חיילות רבות בסיטואציות אינטימיות, תוך פגיעה חמורה בפרטיותן, לשם סיפוק וגירוי מיני. צה"ל מוקיע את המעשים המיוחסים לקצין, וגורמי אכיפת החוק יפעלו למיצוי הדין עמו. המפקדים מלווים את נפגעות העבירה ומסייעים להם".
בתוך כך, יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר (יוהל"ם), תת-אלוף יפעת ירושלמי-תומר, פרסמה איגרת למפקדים במסגרת חודש המודעות למניעת אלימות במשפחה, שבה נכתב: "כמפקדים, מוטלת עלינו האחריות לשמירה על שלומם הפיזי והנפשי של פקודינו, גם כשהפגיעה נעשית בתוך כותלי המשפחה.


"עלינו לחתור לניהול שיח יחידתי כן ופתוח בנושאים אלה, לזהות את סימני האזהרה, לגלות ערבות הדדית, ובמקרים המתאימים לפנות או להפנות לקבלת סיוע מקצועי".
"כמו כן", נאמר עוד, "כחלק מהפעילות למניעת אלימות נגד נשים, ולשם העלאת המודעות לתופעה קשה זו, יזם חיל החינוך עיבוד לשיר 'קרב אגרוף' של הזמרת והיוצרת אפרת גוש".