פרויקטור הקורונה אמר שאין סיכון, אבל במשרד הבריאות עדיין לא מספקים תשובה סופית באשר לפתיחת גני הילדים: ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה הערב (יום ב') כי ישראל טרם עומדת במדדי התחלואה שיאפשרו את פתיחת הגנים ביום א' הקרוב.
"אנחנו נפתח את השלב הראשון שכולל את גני הילדים כשנעמוד במדדי התחלואה. אנחנו עדיין לא עומדים בהם", אמרה בתדרוך שקיימה הערב לתקשורת.
4 צפייה בגלריה
תדרוך יומי בראשות ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד״ר שרון אלרעי-פרייס
תדרוך יומי בראשות ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד״ר שרון אלרעי-פרייס
ד"ר אלרעי פרייס, הערב
(צילום: לע"מ)
היא הוסיפה כי לקראת פתיחת הגנים, מתכוון משרד הבריאות לקיים בדיקות סקר לעובדי ההוראה. "אנחנו נפתח בסקר עובדי הוראה כדי לפתוח את מערכת החינוך כדי שנוכל לפתוח אותה בצורה יותר בטוחה", אמרה. "נאפשר בדיקות של גננות, וכשיתאפשר – גם של מורות".

4 צפייה בגלריה
מתחם היבדק וסע בראשון לציון
מתחם היבדק וסע בראשון לציון
בדיקות קורונה ביישובים אדומים, גם ללא מגע עם חולה
(צילום: אבי מועלם)
בפתח דבריה אמרה ד"ר אלרעי פרייס כי "יש ירידה בכמות המאומתים מאז תחילת הסגר. אנחנו ממשיכים לראות אותה ומאמינים שיש ירידה בתחלואה. עם זאת, רואים גם ירידה בבדיקות. אני קוראת לא להתמהמה וללכת להיבדק".
"קוראת לא להתמהמה וללכת להיבדק. רואים ירידה בבדיקות"
ד"ר אלרעי פרייס אישרה שנית את הפרסום ב-ynet ולפיו תושבי יישובים אדומים יכולים ללכת להיבדק גם ללא מגע עם חולה מאומת.
היא הוסיפה: "כיום אנחנו נמצאים במצב שבערך 30% מהמדינה נמצאת בקריטריונים של עיר אדומה, וקצת פחות מ-60% בצבע כתום ומטה".
ראש שירותי בריאות הציבור נשאלה אם שיעור היישובים האדומים אינו גבוה עדיין לפתיחה, והשיבה כי "אנחנו מאמינים שברגע שנגיע למדדי התחלואה של 2,000 מאומתים ומקדם תחלואה של 0.8 זה יהיה מצב מספיק בטוח לעשות צעד ראשון, שהוא צעד זהיר - עבודה ללא קהל ופתיחת גני ילדים".
4 צפייה בגלריה
מחסום בדיזינגוף
מחסום בדיזינגוף
"הגעה ל-2,000 מאומתים תהיה בטוחה לצעד ראשון בהקלות"
(צילום: מוטי קמחי)

כפי שאמרה היום, גם אתמול ציינה כי לדעתה החזרה למסגרות החינוך לא תתקיים ביום א' הקרוב. ואולם, הבוקר סתר פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו את דבריה בתשובה לשאלת ynet במהלך סיור שקיים בכפר קאסם. "הגנים יכולים לחזור כבר ביום ראשון", אמר. "הם פחות מסוכנים מכל מערכת החינוך ולכן הם יכולים. זה נותן להורים לחזור למעגל העבודה ומאפשר להם לפרנס את המשפחה".
אלרעי פרייס הציגה אתמול את כל תוכנית היציאה של משרד הבריאות מהסגר, והסבירה כי בין כל שלב לשלב יחלפו שבועיים. היא גם אישרה כי בערים אדומות ייערכו בדיקות קורונה באופן חופשי וללא תסמינים.

אחר הצהריים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח כנס החורף של הכנסת כי "ישראל בין המובילות בעולם בפיתוח ויישום בדיקות בזק שייתנו תוצאות בתוך דקות. אנחנו עובדים גם על פיתוח בדיקות שייתנו תוצאות תוך שניות. זו מהפכה, שאם תקרה תשנה את הכול. אנחנו משקיעים בזה השקעה עצומה".
נתניהו ציין גם כי ישראל פועלת להשגת חיסונים ממדינות אחרות שצפויות לפתח חיסונים, כבר בחודשים הקרובים, לדבריו. "יש תור ארוך מאוד לחיסונים הללו – והוא נקבע לפי גודל המדינה והאוכלוסייה", אמר. "כיוון שאנחנו מדינה קטנה אנחנו לא בדיוק בקדמת התור. אני מפעיל את כל הקשרים שלי כדי להביא את החיסונים מוקדם ככל הניתן. אני חושב שיהיו לנו חדשות טובות מהר יותר ממה שרבים חושבים. אני הרבה יותר אופטימי".