איש העסקים הישראלי חיים סבן שהיה בין הגורמים שתיווכו בין ישראל לאיחוד האמירויות לקראת ההסכם המתגבש לכינון היחסים, דחה הערב (חמישי) את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין הסיפוח, לפיהם המהלך רק נדחה. "נושא הסיפוח היה חלום בהקיץ. אשליה", אמר סבן. "לא היה ולא נברא, זה רק עזר לפתח את מה שהתבשל במשך יותר משנה".
2 צפייה בגלריה
חיים סבן
חיים סבן
חיים סבן
(צילום: gettyimages)

סבן הוסיף כי "אני צחקתי כששמעתי שאמרו שהסיפוח הוא הזדמנות חד פעמית. תמיד אמרתי שזה לא יקרה". הוא הסביר כי המהלך החל להתגבש בעקבות המאמר ששגריר האמירויות בוושינגטון, יוסוף אל-עוטייבה, פרסם ב"ידיעות אחרונות".
"כשמסתכלים על המאמר רואים את העקרונות של ההסכם עם ישראל", אמר. "יש עוד צעדים נוספים שעליהם אני לא יכול לדבר על מנת להגיע לנחלה. אבל אנחנו אופטימיים שאפשר להגיע" .
2 צפייה בגלריה
הכתבה ב "ידיעות אחרונות"
הכתבה ב "ידיעות אחרונות"
המאמר ב"ידיעות אחרונות"
(צילום: ארכיון "ידיעות אחרונות")
עוד אמר כי "זה הצעד ראשון לקראת היום היסטורי, שיהיה כשיחליפו שגרירים ויקימו שגרירויות. אנחנו מקווים שזה יפתח את הדלת לאחרים להצטרף. במשך שנים דיברתי גם עם בן זייד וגם עם יוסוף אל-עוטייבה, והחלטנו לגלגל את זה עם המאמר ב'ידיעות אחרונות'".
סבן התעקש כי הוא מאמין שהמהלך יאפשר למדינות אחרות להתקרב לישראל, וסיפר על ארוחת ערב שחלק עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. "שאלתי אותו למה הם עובדים עם ישראל מתחת לרדאר. אמרתי לו 'תצא, מה אתה מפחד? תובילw. הוא השיב שהיה עושה את זה בשנייה, אבל הקטארים והאיראנים ירדו עליו, יהיה לו בלגן בבית".
"ברגע שיש הסכם כזה עם איחוד האמירויות, שהם אנשים אמיצים, זה יכול לשכנע מדינות נוספות לצאת לאור", אמר סבן. "אני מקווה שזה יביא את הסעודים. אבל זה אולי ייקח יותר זמן".