2 צפייה בגלריה
שמעון הלר בן ה15 שטבע בנחל פרת
שמעון הלר בן ה15 שטבע בנחל פרת
שמעון הלר בן ה-15 שטבע למוות
(באדיבות המשפחה)
גורמים המעורים בפרטי חקירת טביעתו למוות של הנער שמעון הלר לפני כשלושה שבועות בבנימין מעריכים כי יוגשו כתבי אישום נגד שני רבנים מישיבת "חכמה ודעת" - המוסד החינוכי בו למד הלר, שטבע במעין עין פרת. על פי הגורמים הם יואשמו בגרימת מוות ברשלנות.
משטרת מחוז ש"י סיימה את החקירה, שבתחילתה נעצר הרב נחמן גולדבלום המשמש כרב בישיבה, המשויכת לקהילת "שובו בנים" של אליעזר ברלד. מעצרו הוארך מעת לעת והוא לא שיתף פעולה בחקירה.
לאחר מכן נעצר גם ראש הישיבה הרב נחמן אדרי בחשד לשיבוש מהלכי חקירה, ומעורבותו בכניסת הנערים למים ללא אישור ופיקוח ראוי נחקרה גם היא. החוקרים רואים את המקרה כאירוע חמור ולנגד עיניהם עמד האסון הכבד שאירע בנחל צפית. כעת החומרים צפויים לעבור לפרקליטות בקרוב.
2 צפייה בגלריה
שמורת נחל פרת
שמורת נחל פרת
שמורת נחל פרת
(צילום: שירן בן יעקב)
במשטרת מחוז ש"י מתריעים לקראת הקיץ מפני הסכנות שיש בטבילה במעיינות ובטיולים באזורים מסוכנים שנמצאים בגזרת יהודה ושומרון, בין היתר בשל ריבוי אתרי טבע בגזרת התחנה. רפ"ק משה איזן רות, סגן מפקד תחנת מעלה אדומים, מסביר כי "יש להקפיד על הליכה באזורים מסומנים על ידי רשות הטבע והגנים בלבד. באתרים אלו קיים רישום מסודר של הנכנסים ויוצאים במקרה של נעדרים. בשל החום יש ללכת בעיקר במקומות מוצלים, להשתמש במקדם הגנה, לחבוש כובע ולהרבות בשתיית מים".
הוא הוסיף כי "יש להחנות כלי רכב במקומות מוסדרים ולא על שולי הכביש, לבדוק את נעילת הרכב ואי הימצאות ילדים ברכב ללא השגחה. הגעת קבוצות מטיילים בדגש לבני נוער מחייבת אישורים של משרד החינוך, יש לוודא הימצאות חובש ולעיתים אף מציל. בגזרת ים המלח ומגילות, שם קיימת סכנה של בולענים, אין להיכנס לשטחים לא מוסדרים ומפוקחים ולקחת בחשבון כי בחלק מהמקומות אין קליטה של סלולר ולכן יש לעדכן משפחה וחברים לפני הכניסה לאתרים".