הוריו של אהוביה סנדק, שנהרג במרדף משטרתי לפני כשלושה חודשים, פנו לממלא מקום פרקליט המדינה עמית איסמן בדרישה להיפגש איתו ולהתעדכן על פרטי החקירה. "אנו רוצים לפגוש בך ולשמוע ממך לאן החקירה מתקדמת", כתבו ההורים. "אם באמת נעשית כאן חקירה השואפת להגיע לחקר האמת, ושמא החשש שיתגלה האשם של המשטרה הוא מסמא את עיני החוקרים ורשויות החקירה".
1 צפייה בגלריה
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
אהוביה סנדק והרכב שבו אותר
(צילום: דוברות איחוד הצלה, באדיבות המשפחה)
עוד ציינו כי "את הבשורה המרה על מותו של אהוביה מעולם לא קיבלנו מגורם רשמי, ולצערנו היינו צריכים להשיגה בעצמנו", כתבו ההורים. "אחרי שעות רבות מורטות עצבים של טלפונים לחברים ומכרים הצלחנו להשיג הודעה ברורה שדקרה את תהום ליבנו על מותו המיותר וחסר ההיגיון של אהוביה. מעולם לא קיבלנו הודעה מסודרת מטעם גורם מוסמך של המשטרה או של המדינה. אנחנו קוראים ונחשפים מעת לעת לעדויות של עדי ראיה, לשמועות ולגרסאות סותרות מצד אלה שרדפו את אהוביה אל מותו. ביום השני של השבעה קראו לנו לתת עדות".
ההורים קבלו על היעדר השקיפות מצד רשויות החוק, לטענתם, ואמרו: "עדיין אף אחד לא בא אלינו כדי להסביר מה היה, או כדי לקחת אחריות. מזה חודשים שאנו שומעים בתקשורת הדלפות שכפי הנראה מח"ש לא עתידה להגיש כתבי אישום נגד השוטרים. אין לנו מנוח, ואנו מבקשים לפגוש בך כמי שאמון על רשויות החקירה ועל חקירה ספציפית זאת. מאחר שאנחנו לא מבינים ולא הצלחנו עדיין לקבל הסברים שמניחים את הדעת". עוד ציינו כי "חשוב לנו לדעת כיצד אתה מתמודד עם שורת האירועים החריגים והמקוממים שליוו את החקירה מראשיתה ומה בדעתך לעשות".
מהמשנה לפרקליט המדינה שלמה למברגר נמסר כי "הפנייה התקבלה ותיענה ישירות, כמקובל".