לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין משך את הצעת חוק "האיים הירוקים" ובכך טרפד את פתיחת בתי המלון באילת ובים המלח, הטיח ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, בשרים ובח"כים במסדרונות הכנסת: "יושבים פה כל מיני בריונים, פשוט לא להאמין. על מה? יש כאן איזה סיפור? הכול פוליטיקה של פח אשפה. בושה וחרפה. מישהו יכול להסביר לי שאבין?". התיעוד הגיע לידי ynet.
יצחק הלוי הגיע כבר בשעות הבוקר לכנסת והסתובב במסדרונות כדי לוודא שהחוק יעבור. הוא שוחח בין היתר עם השר לענייני מים והשכלה גבוהה זאב אלקין ועם שר התקשורת יועז הנדל, וסיים את היום במשכן כשהיה לו ברור לו שהמלונות נפתחים לנוכח נתוני האבטלה הקשים שהציג. "יש ששת אלפים אנשים שלא יכולים לעבוד באילת, שני בני הזוג לא עובדים כבר חצי שנה. זה מה שחשוב", אמר ראש העיר.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי במסדרונות הכנסת
ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי במסדרונות הכנסת
יצחק הלוי לאחר משיכת ההצעה בכנסת
ראש המועצה האזורית תמר, ניר ונגר, הביע תקווה ש"בימים הקרובים יגיעו כולם להבנות והסכמות לטובת תושבי הנגב המזרחי וים המלח, כדי שכל עם ישראל יוכל לבוא ולנפוש באופן בטוח. עיניהם של רבים שאיבדו את פרנסתם נשואות לממשלת ישראל ומשכן הכנסת. חייבים לפתור זאת במהרה".
חברי כנסת רבים הגיבו בזעם להחלטה של אדלשטיין. יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר (יהדות התורה) אמר בתגובה כי "מצער שמשרד הבריאות הולך שבי אחר יועצי תקשורת ומתנהג בכוחנות שלוקחת את אילת כבת ערובה במאבקי אגו שאינם רואים את טובת העיר וענף התיירות.
"כפי שראש העיר אילת אמר בוועדה, החוק ללא ההסתייגויות שהעברנו בוועדה לא יוכל לסייע לעיר. חבל שמשרד הבריאות מסרב להכיר בסמכות הכנסת לחוקק ומשך את החוק".
ח"כ איילת שקד (ימינה) אמרה כי "בגלל קואליציה לא מתפקדת ומסוכסכת אילת תמשיך לדמם". ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם) הוסיף כי "יולי אדלשטיין וממשלת המחדל הפקירו עכשיו את תושבי אילת. עיר שלמה תקרוס כי שר הבריאות נעלב מזה שהסתייגות שלו לא עברה. חרפה".
בישראל ביתנו הייתה זאת יוליה מלינובסקי שמסרה כי "שר הבריאות הקריב מאות אלפי אזרחים ישראלים כשלא נתן לחוק שמאפשר לים המלח ולאילת לפעול כאיים ירוקים. הוא עשה זאת רק משיקולים של משחקי כוח נטו ואין לזה שום קשר לקורונה ולבריאות. מה שחשוב לליכוד זה שלושת הכ"פים - כוח, כסף וכבוד. חרפה ממדרגה ראשונה".
ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת מסר: "אגו מנופח ותסכול ילדותי הובילו את שר הבריאות לזרוק את תושבי אילת לכלבים. איזו בושה היא שהממשלה שולחת את תושבי אילת להתבוסס בעוני רק כדי שלא לקבל את נוסח הכנסת שקבע קריטריונים ברורים לקביעת אזורים ירוקים. קואליציית קורונה היא מחלה אוטואימונית".
לאחר נעילת הדיון במליאה שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הבריאות וכן עם השר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם ועם יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר. בשיחה סוכם כי השרים ויו"ר הוועדה ייפגשו מחר במטרה להגיע להבנות על מנת לסיים את החקיקה של חוק "האיים הירוקים" בהקדם האפשרי. אדלשטיין אמר לאחר השיחה: "אני מחויב לאילת, לכן הגשתי את הצעת החוק להכריז על אילת ועל ים המלח כאיים ירוקים. זו לא 'טובה' שאנחנו עושים לתושבי אילת. זו המחויבות שלנו כלפיהם".
פורסם לראשונה: 21:30, 09.11.20