עוד היסטוריה בישראל: איתיחאד איירווייז, חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, הפכה הבוקר (יום ב') לראשונה מאיחוד האמירויות הערביות שמפעילה טיסה מסחרית לישראל.
על סיפון המטוס 58 נוסעים ובכללם בכירים מחברת התעופה, אנשי עסקים ועיתונאים שהתקבלו בטקס חגיגי הכולל סילוני מים בטרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון.
5 צפייה בגלריה
נחיתת המטוס האמירתי בנתב"ג
נחיתת המטוס האמירתי בנתב"ג
קבלת הפנים לנוסעי המטוס האמירתי

"אנחנו נרגשים מאוד להיות כאן", אמר הקברניט סאלח עבדאללה. "יש לקוות שזוהי התחלה של יחסים טובים בין איחוד האמירויות וישראל. אם מישהו היה שואל אותי לפני כמה חודשים אם אהיה כאן היום, נואם את הנאום הזה בתל אביב, הייתי אומר לו שזה בלתי אפשרי.
"זה קורה משום שיש לנו אנשים אמיצים שמאמינים בשלום, שייח מוחמד בן זייד האיש האמיץ ומר נתניהו, עוד איש אמיץ, ובזכותם התאפשר שיתוף הפעולה והבאנו את השלום. כולי תקווה שיום אחד ישכון שלום באזור כולו ואנשים יחיו יחד בשלום ואחווה".
5 צפייה בגלריה
נחיתת המטוס האמירתי בנתב"ג
נחיתת המטוס האמירתי בנתב"ג
נוסעי המטוס האמירתי בנתב"ג
5 צפייה בגלריה
נחיתת המטוס האמירתי בנתב"ג
נחיתת המטוס האמירתי בנתב"ג
58 נוסעים במטוס
רבים בענף התעופה רואים באירוע הצהרת כוונות של חברת איתיחאד איירווייז, שהחלה את פעילותה בליווי חברת ממן הישראלית.
המטוס שנחת בישראל הוא דרימליינר 787-10 המכונה "גרינליינר", והוא משמש את החברה יחד עם היצרנית בואינג למחקר ופיתוח שנועד לחסוך בדלק ולצמצם את זיהום האוויר בפעילות מטוסיה החברה.
כחלק מהסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ייחתם מחר בנתב"ג במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכם תעופה שיאפשר לקראת סוף השנה הפעלת טיסות סדירות מישראל לאבו דאבי ודובאי.
במשרד התחבורה ציינו כי במסגרת ההסכם תתאפשר הפעלת 28 טיסות נוסעים שבועיות בין נתב"ג לנמלי תעופה באמירויות, בנוסף לטיסות ללא הגבלה מהאמירויות לנמל התעופה רמון ליד אילת. כמו כן יופעלו עד 10 טיסות מטען שבועיות בין המדינות.