ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (יום ג') בהצהרה שמסר במטה משרד הבריאות כי ישראל תתחיל בשבוע הבא ביציאה מדורגת מהסגר, אולם תעשה זאת בצורה זהירה. "אנחנו בעיצומו של מרוץ בין מבצע החיסונים לבין המוטציה", אמר נתניהו בפתח דבריו. "מבצע החיסונים הוא המפתח שלנו לתוכנית היציאה מהקורונה". הוא גם הבהיר שהדיון במשפטו, שאמור להתקיים ביום שני ואליו הוא אמור להגיע, יתקיים כסדרו.
הוא הוסיף כי "המוטציה מכה בכל העולם, וגם בנו. לפני כמה ימים היא הייתה כ-70% מסך הדגימות שלנו, וכיום היא כ-80%. התפשטות עצומה". נתניהו אמר עוד כי מתקיימים דיונים גם על פתיחת מערכת החינוך. "אנחנו פועלים לפי מדד המתחסנים של קבוצות האוכלוסייה בסיכון".
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו הערב. 200 אלף מחוסנים נוספים ב-3 ימים
(צילום: חיים צח, לע"מ)
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: חיים צח, לע"מ)
נתניהו אמר כי 97% מנפטרי הקורונה, הם בגילי 50 ומעלה, ו-93% מהחולים הקשים הם בני הגילים הללו. "זה דבר שמכה בצורה מאוד ברורה. אם השתלטנו על המחלה בגילים הללו, והצלחנו לחסן בני 50+, אנחנו במידה רבה בדרך לניצחון על הקורונה, אם לא תהיינה הפתעות כמו מוטציות חדשות. לכן אני מציב יעד לאומי לחסן 90% מבני 50 ומעלה. זה יאפשר לפתוח את המשק בהדרגה, ולהציל נפשות".
הוא קרא להאריך את הסגר בשלושה ימים נוספים מיום שישי, ואמר כי המשמעות היא עוד 200 אלף אזרחים מחוסנים. "כל יום קובע", אמר. "אנחנו לא נחכה עם הפתיחה. נפתח הדרגתית כבר בשבוע הבא, אבל בצורה זהירה".
5 צפייה בגלריה
גנץ דורש להסיר חלק מהמגבלות כבר בשישי. נתניהו: "פופוליזם"
גנץ דורש להסיר חלק מהמגבלות כבר בשישי. נתניהו: "פופוליזם"
גנץ דורש להסיר חלק מהמגבלות כבר בשישי. נתניהו: "פופוליזם"
(צילום: קובי קואנקס)
בכחול לבן אמרו הערב כי ימליצו בישיבת הממשלה מחר להטיל סגר מלא והרמטי על הערים האדומות, ולצד זאת להסיר את מגבלת 1,000 המטרים, את האיסור על פתיחת מגזר השירותים שפועלים "אחד על אחד", את האיסוף העצמי ואת הצימרים לאירוח משפחות גרעיניות, לצד המשך ההגבלות על ההתקהלויות. בנוסף, אמרו בכחול לבן שיפעלו לפתיחה הדרגתית שתתמרץ התחסנות ותקל ביישובים ירוקים.
ראש הממשלה תקף את עמדת כחול לבן, ואמר כי "הם צריכים להכיר את הנתונים. זה דיני נפשות, לא פופוליזם. אני קורא לכולם להתעלות מעל כל שיקול אחר. אנחנו יכולים לנצח בגדול, משום שיש לנו מיליוני חיסונים והיענות גבוהה".

אדלשטיין: "שוקלים את הורדת גיל המתחסנים"

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "מחר הממשלה תצטרך להחליט על המשך הסגר. אחרי הסגר הארוך והקשה, אם נפתח לקראת סוף השבוע, נראה מגעים חברתיים בלי סוף. מסחר ימשוך מיליוני אנשים". הוא טען כי "היום הזה יכונה בהמשך יום שישי השחור. צריך להימנע מזה ואני מקווה שחברי הממשלה יבינו את זה".
עוד אמר: "אנחנו מדברים גם עם משרד החינוך, ומדברים על פתיחה זהירה של הסקטורים השונים ונציג פתיחה הדרגתית של הסגר. אם נעמוד ביעד של החיסון הגרף העולה של המתחסנים מעל גיל 50 יאפשר את פתיחת המשק".
5 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
אדלשטיין. גם צעירים יותר צריכים להתחסן
(צילום: לע"מ )
השר התייחס גם למתחמי החיסונים הריקים ואמר כי "גם צעירים יותר צריכים להתחסן. אנחנו שוקלים להוריד את גיל המתחסנים כבר בימים הקרובים. בדיונים שלנו החלטנו שצבע היישוב של הרמזור אחרי היציאה מהסגר, בין היתר יהיה תלוי בשיעור המתחסנים ברשות המקומית בשילוב עם נתונים נוספים".
היום ניתן בישראל החיסון החמישה מיליון. על פי נתוני משרד הבריאות העדכניים להבוקר, 34.35% מהישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה, ו-19.8% מהישראלים קיבלו את השנייה. בקרב בני 60 ויותר שיעור ההתחסנות במנה הראשונה עומד על 83% - 76% בקרב בני 60 עד 69, 93% בקרב בני 70 עד 79 ו-87% בקרב הישראלים בני 80 ומעלה. בסך הכול, לפני נתוני משרד הבריאות, 200 אלף ישראלים בני למעלה מ-60 טרם התחסנו.
5 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
חמישית מהאוכלוסייה כבר קיבלה את החיסון השני
(צילום: AFP)
מניתוח משרד הבריאות עולה כי שיעור המחוסנים, מקרב בני 60 ומעלה במגזר הכללי – שעברו יותר משבועיים מאז שקיבלו את החיסון הראשון ורובם קיבלו גם את החיסון השני – עומד על 81%. בחברה החרדית עומד הנתון הזה על 74% ואילו בחברה הערבית על 57% בלבד.
באוכלוסייה הכללית 32% קיבלו את המנה הראשונה לפני שבועיים ויותר ורבים מהם גם את המנה השנייה. בחברה החרדית הנתון עומד על 27% ובחברה הערבית על 18% בלבד.
אתמול אמר פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש כי במשרד הבריאות נערכים לסיום הסגר. "אנחנו מקיימים דיונים על אופן הסיום, מה נפתח, גם מבחינת המשק, גם מבחינת מערכת החינוך. אנחנו מנסים למצוא את האיזון הטוב ביותר בין החשש לעליה בתחלואה לבין הצורך לפתוח את המשק", אמר. הוא גם גינה את ההלוויות הגדולות שבהן השתתפו רבים בירושלים.

מנגד, סגן שר הבריאות יואב קיש אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי הוא מתנגד לסיום הסגר ביום שישי הקרוב, וגם ביום ראשון הבא, בהינתן נתוני התחלואה הקיימים. קיש הביע אופטימיות בכל הנוגע לירידה במספר החולים שמצבם קשה בחודש הקרוב בעקבות מבצע החיסונים, וטען כי יו"ר כחול לבן בני גנץ "כופה על משרד הבריאות יציאה לא מבוקרת מהסגר".
לקראת ישיבת הממשלה שהתקיימה ביום ראשון האחרון, סיפקה ד"ר אלרעי פרייס לשרים נתונים קודרים על אודות התחלואה בקרב צעירים. היא אמרה כי מערכת החינוך מהווה מקור לכ-40% מהתחלואה במדינה. "מדינת ישראל נמצאת בגל החמור ביותר שהיה מתחילת המגיפה", הסבירה לשרים לקראת הישיבה.
על-פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו בישראל 8,271 נדבקים חדשים. אחת מכל 11 בדיקות הייתה חיוביות, ובסך הכול בוצעו כ-90 אלף בדיקות. בבתי החולים מאושפזים 1,143 חולים במצב קשה, בהם 326 במצב קשה. מפרוץ המגפה נפטרו 4,863 ישראלים מקורונה. מקדם ההדבקה R ממשיך לעלות ולהתקרב ל-1. בציבור הכללי הוא עומד על 1.02, בחברה הערבית על 0.95 ואצל החרדים - 0.87.
פורסם לראשונה: 16:55, 02.02.21