הפרקליטות הצבאית צפויה לבקש היום (שני) מבית הדין הצבאי בקריה לבטל את צו איסור הפרסום הנוגע לחקירת נסיבות מותו של הקצין מאגף המודיעין, שהואשם בעבירות חריגות ושהה במעצר כשמונה חודשים. בחודש שעבר מת הקצין בכלא, וחקירת המוות הגיעה לשלבים מתקדמים - וכללה גם נתיחה של הגופה - כך שמבחינת הפרקליטות הצבאית הוסר החשש משיבוש החקירה.
יחד עם זאת, צה"ל עדיין צפוי להתנגד בתוקף לפרסום על החלק העיקרי של הפרשה שנחשפה לראשונה ב-ynet - פרטי האישומים החריגים שיוחסו לקצין. ביום שלישי יתקיים בנושא דיון בעקבות בקשת ynet, שאליה הצטרפו כלי תקשורת נוספים, להתיר לפרסם את העבירות שיוחסו לקצין. גם הוריו של הקצין מודרו מפרטי אישומים אלו, על-ידי הצבא, אפילו לאחר שבנם מת. לכן דרשו היום ההורים לקבל מהצבא מידע על האישומים שלדבריהם הובילו למותם בנם.
1 צפייה בגלריה
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
הקבר של הקצין
(צילום: גיל נחושתן)
הקצין, ששירת באגף המודיעין, נעצר בספטמבר 2020 לאחר חקירה של מצ"ח. אחרי שנחקר ביחידה, הגישה נגדו הפרקליטות הצבאית כתב אישום לבית הדין הצבאי והוא עצמו נעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בלילה שבין 16 ל-17 במאי הוא נמצא כשהוא במצב רפואי קשה, פונה לבית חולים, אולם שם נקבע מותו. גורמים צבאיים העריכו בתקופה האחרונה כי הוא התאבד, אולם בסביבת משפחתו טענו שהוא לא שם קץ לחייו. כעת, ממתינים החוקרים לקבלת תוצאות הנתיחה הסופית, שטרם התקבלו.
אביו של הקצין דחה בשבוע שעבר את הטענות וכינה אותן "דברים שקריים ולא נכונים. היה לנו בן מוכשר מאוד. על יכולותיו הרבות למדתי לאחר מותו, בזמן השבעה, ממנהלים ועובדים בחברת הייטק שבה עבד". האב הסביר שבנו סיים את שירות הקבע שלו בזמן מעצרו, ומאחר שזה לא חודש – הוא הפך לאזרח. בצבא טוענים שלכן הוא גם נקבר בחלקת קבורה אזרחית ולא בצבאית.
בסביבת המשפחה סיפרו כי קרוביו של הקצין מאוכזבים ממפקדיו ומחבריו ליחידה של בנם, שמאז מעצרו ובעיקר לאחר מותו, לא שמרו על קשר איתו או עם המשפחה. "אני לא יודע שום פרט על מה שייחסו לו", סיפר אדם שמכיר את משפחת הקצין. "הם מפוחדים מאוד לדבר ואיימו עליהם שלא יעשו את זה. מעורבות כאן מערכות מאוד גדולות והפחד מובן".