1 צפייה בגלריה
בדיקה בדיקות
בדיקה בדיקות
בדיקת קורונה. ארכיון
(צילום: AFP)
בוקר כניסתן לתוקף של הקלות הפעימה השלישית, משרד הבריאות עדכן היום (א') במצב התחלואה בישראל. מהנתונים עולה כי 1,923 ישראלים קיבלו אתמול תשובה חיובית לקורונה, ו-434 נוספים אובחנו מחצות. שיעור החיוביים מתוך כ-46 אלף שנבדקו אתמול עומד על 4.3%. מפרוץ המפגה נפטרו 5,861 בני אדם.
בבני ברק חלה עלייה של 26% בשיעור המאומתים בשבוע האחרון, לעומת זאת בביתר עילית, אלעד ומודיעין עילית חלה ירידה. לפי הנתונים, מקדם ההדבקה בחברה החרדית זינק ל-1, והמקדם הארצי עומד על 1.02.
724 בני אדם מאושפזים במצב קשה בבתי החולים. מדובר בעלייה של 10 חולים מאז העדכון האחרון אמש. כמו כן, נכון להיום מספר הישראלים שנדבקו בקורונה עומד על 800,721 מפרוץ המגפה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 57.2% מהחולים שמצבם קשה הם בני יותר מ-60. 19.4%, כלומר כמעט אחד מכל חמישה חולים, הוא בשנות ה-50 לחייו ו-11.6% - כלומר אחד מכל תשעה – הוא בשנות ה-40 לחייו.
8.2%, כלומר אחד מכל 12 הוא בשנות ה-30 לחייו, ו-2.7% הם צעירים בשנות ה-20 לחייהם. כמו כן, שתי נערות, נער ושלוש ילדות במצב קשה. על פי נתוני משרד הבריאות, ילדה ושתי נערות מחוברות למכונות הנשמה.
לפי החלטת הממשלה, היום חוזרים ללימודים חלק מתלמידי כיתות ז'-י', בחלק מיישובי הארץ, שהיו האחרונים שהמשיכו ללמוד באופן מקוון. סטודנטים בעלי תו ירוק יוכלו לחזור לאוניברסיטאות ולמכללות תחת תנאים כמו תפוסה מקסימלית שלא עולה על 75% בכיתה או בעולם ושמירת מרחק של ארבעה מטרים לפחות בין הסטודנטים לבין המרצה.
על-פי התקנות, מהיום תתאפשר יציאה מהארץ של מחוסנים ומחלימים - ללא אישור ועדת החריגים. אזרחים שלא התחסנו או שלא החלימו מקורונה יצטרכו לפנות לוועדה כדי לצאת מהארץ. לקראת הבחירות שיתקיימו ב-23 במרץ, יוכלו ישראלים להגיע לארץ משבעה יעדים: ניו יורק, פרנקפורט, לונדון, פריז, קייב, טורונטו והונג קונג. חובת הבידוד במלוניות תבוטל - ובמקומה תתבצע אכיפה מוגברת של משטרת ישראל בכל הנוגע לחוזרים מחו"ל ששוהים בבידוד ביתי.

מהיום בעלי תו ירוק - מחוסנים ומחלימים - יוכלו לשבת במסעדות, בתוך המבנה, שאליו תוכל להיכנס עד 75% מתפוסת הלקוחות המקסימלית של המקום, ולא יותר מ-100 איש. מחוץ למס
עדה תתאפשר ישיבה גם ללא צורך בהצגת תו ירוק, בהיקף של עד 100 בני אדם. הכניסה לאולמות האירועים תותר רק לנושאי תו ירוק. קיום האירועים יתאפשר בתפוסה של עד 50% מהאולם, ומספר המשתתפים באירוע לא יעלה על 300 איש.
בבתי המלון יוכלו האורחים לאכול בחדרי האוכל, שם תותר שהייה של עד 300 בני אדם בו-זמנית. בתי תפילה הפתוחים על-פי התו הירוק יוכלו לפעול בתפוסה של עד 50% לפי מספר המושבים, שמספרם לא יעלה על 500. תתאפשר קבלת קהל במקומות שבהם ניתן לקבל קהל לפי התקנות, גם עבור שירותים שאינם מוגדרים חיוניים.
אירועי תרבות וספורט, וגם כנסים, ייפתחו גם כן תחת מתווה התו הירוק. במבנה סגור יוכלו לשהות עד 500 בני אדם, ובשטח פתוח - עד 750 בני אדם. באולם או באצטדיון עם יותר מ-10,000 מושבים תותר כניסתם של 1,000 בני אדם במבנה סגור, ועד 1,500 במקום פתוח. מגבלת ההתקהלות - לא בוטלה.