תלמידי כיתות ז'-י' חוזרים ללמוד בכיתות בחלק מהימים ובחלק מהיישובים, 1,500 אוהדים יוכלו לפקוד אצטדיוני כדורגל גדולים - וגם המסעדות חוזרות. אלו רק חלק מהתקנות שאישרה אמש (שבת) הממשלה במסגרת הפעימה השלישית של ההקלות. אז מה נפתח רק למחוסנים, ואיך אפשר לשבת במסעדה גם אם לא התחסנתם? ynet עושה סדר.
6 צפייה בגלריה
הממשלה אישרה את תקנות הפעימה השלישית של ההקלות
הממשלה אישרה את תקנות הפעימה השלישית של ההקלות
(צילום: מוטי קמחי, שאול גולן, יאיר שגיא, AFP)

מי חוזר ללמוד?

לפי החלטת הממשלה, אל הלימודים בכיתות ביישובים הירוקים והצהובים חוזרים מהבוקר תלמידי כיתות ז'-י' שהיו האחרונים שהמשיכו ללמוד באופן מקוון. גם תלמידי הכיתות הללו שמתגוררים ביישובים כתומים ששיעור המתחסנים בהם בקרב בני 50 ומעלה עומד על יותר מ-70%, ושציון הרמזור שלהם עומד על פחות מ-7, חוזרים לבית הספר.
גם סטודנטים שבידיהם תו ירוק יוכלו לחזור לאוניברסיטאות ולמכללות, תחת התנאים הבאים: עד 300 בני אדם יוכלו לשהות בכיתה, וכל זאת כשהתפוסה המקסימלית בכיתה או באולם לא עולה על 75%. בין המרצה לסטודנטים יישמר מרחק של ארבעה מטרים לפחות וכל מוסד צריך לתלות שלט שבו נכתב כי הוא פועל בהתאם לתו הירוק. מוסדות שיכניסו אדם ללא תו ירוק ייקנסו ב-5,000 שקל.

מה יעלה בגורל סטודנטים שאין להם תו ירוק? סטודנטים שאין ברשותם תו ירוק ימשיכו ללמוד מרחוק ובאופן מקוון. הכשרות והוראה מעשית יתאפשרו לכל הסטודנטים בתנאי התו הסגול.
6 צפייה בגלריה
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
סטודנטים שאין בידיהם תו ירוק ימשיכו ללמוד באופן מקוון
(צילום: shutterstock)
כיצד יפעלו הכשרות מעשיות, חוגים ותנועות הנוער? מגבלת ההשתתפות בקורסים והכשרות מעשיות לבגירים תעלה ל-20 משתתפים במקום 10. מהיום תתאפשר גם פעילות חוגים לילדים. פעילות תנועות הנוער תורחב ל-50 משתתפים בשטח פתוח תוך שמירה על קבוצות קבועות.

המסעדות חוזרות

במסעדות תותר ישיבה בתוך מבנה רק לבעלי תו ירוק – מחוסנים ומחלימים. לבעלי המסעדה יתאפשר להכניס עד 75% מתפוסת הלקוחות המקסימלית של המסעדה, ולא יותר מ-100 איש. מחוץ למבנה תתאפשר ישיבה גם ללא צורך בהצגת תו ירוק. עד 100 בני אדם יוכלו לשבת מחוץ למסעדה אחת. לברים יוכלו להיכנס בעלי תו ירוק בלבד, שיצטרכו לשמור על מרחק משאר הנוכחים במקום.
6 צפייה בגלריה
חדרי האוכל במלונות ייפתחו תחת הגבלות
חדרי האוכל במלונות ייפתחו תחת הגבלות
חדרי האוכל במלונות ייפתחו תחת הגבלות
איך יפעלו אולמות האירועים? הכניסה לאולמות האירועים תותר רק לנושאי תו ירוק. קיום האירועים יתאפשר בתפוסה של עד 50% מהאולם, ומספר המשתתפים באירוע לא יעלה על 300 איש. 5% מהמשתתפים בכל אירוע יוכלו להשתתף בהצגת בדיקת קורונה שלילית שנערכה עד 48 שעות לפני כן. בעל האולם יחויב לקבוע מנגנון שיוודא שאין חריגה מ-5%.
האם מותר לנפוש במלון? המלונות נפתחו כבר בפעימה השנייה של ההקלות, לפני כשבועיים, במסגרת חובת הצגת תו ירוק. שרי הממשלה אישרו את פתיחת חדרי האוכל במלונות, שיתנהלו במגבלת תפוסה של 50% מימי שגרה. בחדרי האוכל תותר שהייה של עד 300 בני אדם בו זמנית.
6 צפייה בגלריה
מתפללים בבתי הכנסת עם התו הירוק
מתפללים בבתי הכנסת עם התו הירוק
הקלות גם למתפללים
(צילום: AFP)
כמה יכולים להתפלל באותו בית כנסת? במסגרת הפעימה השנייה נקבע כי בתי התפילה יכולים לבחור מתווה פעולה: תחת תו ירוק, או תחת מגבלת התקהלויות. בתי תפילה שפועלים על-פי התו הירוק יוכלו לפעול בתפוסה של עד 50% לפי מספר המושבים הקבועים בבית התפילה, או לפי יחס של אדם לכל 7 מ"ר במקרה שאין מושבים קבועים. בכל מקרה, מספר המתפללים במקום תחת תו ירוק לא יעלה על 500.
בפועל, רוב בתי התפילה בארץ אינם פועלים על-פי תו ירוק. לפיכך, בבתי תפילה כאלה יוגבל מספר המתפללים בתוך מבנה בית התפילה ל-20, בעוד 50 נוספים יוכלו להתפלל מחוץ למבנה.
מקומות עבודה שמקבלים קהל יוכלו לפעול? תתאפשר קבלת קהל במקומות שבהם ניתן לקבל קהל לפי התקנות, גם בעבור שירותים שאינם מוגדרים חיוניים, כל עוד מדובר בשירות שלא ניתן לספק מרחוק או באופן מקוון.

חוזרים להופעות ולאצטדיונים

הפעימה השלישית כוללת גם הגדרה מורחבת למספר המשתתפים באירועי תרבות וספורט וגם כנסים תחת מתווה התו הירוק. במבנה סגור יוכלו אירועים כאלו לכלול עד 500 בני אדם, ובשטח פתוח עד 750 בני אדם. באולם או באצטדיון עם יותר מ-10,000 מושבים תותר כניסת 1,000 בני אדם במבנה סגור ועד 1,500 במקום פתוח.
6 צפייה בגלריה
אוהדים בהיכל
אוהדים בהיכל
אוהדים מחוסנים יוכלו לחזור לאולמות ולמגרשים
(צילום: עוז מועלם)
מכירת הכרטיסים לאירועים הללו תאפשר מראש בלבד, והישיבה תהיה במקומות מסומנים בלבד. יתאפשר לעמוד בסמוך למושב, אולם לא ניתן יהיה לקיים אירוע בעמידה וללא מקומות מסומנים. האירועים וההופעות יתקיימו ללא ריקודים, ללא מכירה או הגשה של שתייה ומזון וכן תיאסר האכילה בשטח המופעים. תתקיים חובת שמירת מרחק בין המשתתפים באירועים.
האם אפשר לצאת מהארץ ללא צורך בוועדת חריגים? על-פי התקנות שאישרה הממשלה, תתאפשר יציאה של מחוסנים ומחלימים ללא אישור ועדת חריגים. אזרחים שלא התחסנו או שלא החלימו מקורונה יצטרכו לפנות לוועדה כדי לצאת מהארץ.

האם כדי להיכנס לארץ צריך לפנות לוועדה? הממשלה החליטה שלקראת הבחירות שיתקיימו ב-23 במרץ, יוכלו ישראלים להגיע לארץ משבעה יעדים: ניו יורק, פרנקפורט, לונדון, פריז, קייב, טורונטו והונג קונג. אזרחי ישראל ותושבי קבע לא יצטרכו לפנות לוועדה, למעט במסגרת הגעה דרך מעברים יבשתיים. עם זאת, כמות החוזרים בכל יום תוגבל. תחילה ל-1,000, ובהמשך השבוע תעלה כמות החוזרים בכל יום ל-3,000.
תהיה חובת בידוד במלונית לשבים מחו"ל? חובת הבידוד במלוניות תבוטל ובמקומה תתבצע אכיפה מוגברת של משטרת ישראל בכל הנוגע לחוזרים מחו"ל ששוהים בבידוד ביתי. חוזרים מחו"ל יתבקשו להצהיר בטופס ייעודי כי ימשיכו את הבידוד בתנאים ביתיים וכי יעמדו בתנאים כנדרש. למבקשים או למי שאין אפשרות לעמוד בתנאי הבידוד הביתי תינתן אפשרות להעביר את הבידוד במלוניות.
6 צפייה בגלריה
שמירה על הנחיות משרד הבריאות בסופר בתל אביב
שמירה על הנחיות משרד הבריאות בסופר בתל אביב
סוף למדידת החום
(צילום: מוטי קמחי)
האם מגבלת ההתקהלויות בוטלה? מגבלת ההתקהלויות לא בוטלה. במקום סגור יוכלו לשהות 20 בני אדם בו זמנית, ובשטח פתוח עומד המספר על 50. לצד זאת, בוטלו כמה הגבלות אחרות במסגרת הפעימה השלישית: מגבלת הנוסעים ברכב פרטי והחובה למדוד חום בכניסה למקום ציבורי או עסקי.
פורסם לראשונה: 23:09, 06.03.21