פחות מיומיים נותרו עד להקמת הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט - ושרי וחברי הליכוד החלו להיפרד מהשלטון, כל אחד בדרכו. חלק מהשרים בחרו לפרסם דבר אחד בטוויטר ודברים שונים בפייסבוק, חלק מחברי הכנסת לא כתבו דבר - ובנו של ראש הממשלה נתניהו, יאיר, פירט את הישגי אביו והודה לו.
בכיר הליכוד, שר הבריאות יולי אדלשטיין, לא פרסם דבר בחשבונותיו ברשתות החברתיות, אך הבא בתור ברשימה ישראל כ"ץ שלא כתב דבר בטוויטר בחר לתקוף את הממשלה החדשה דרך ההסכמים עם רע"מ. "היישובים היהודיים יהיו נתונים לסחיטה ואיומים, והנוסעים לדרום למתקפות מהסוג שראינו לאחרונה", כתב שר האוצר היוצא. "בגלל אינטרסים פוליטיים צרים, החלום הערבי הישן של ניתוק הנגב ממדינת ישראל עלול להתממש".
3 צפייה בגלריה
גילה גמליאל
גילה גמליאל
שיתפה את פועלה במשרד. גילה גמליאל
(צילום: הדר יואביאן)
שרת התחבורה מירי רגב שאיחלה שבת שלום לעוקביה בטוויטר, בחרה להעלות מחדש את פרשת קורח - אותה הזכיר נתניהו רק לפני כמה ימים. "קורח והנגררים אחריו לא חיפשו את בירור האמת, במי בחר ה' לכהונה", כתבה רגב בצירוף תמונה מביקור בקברו של חוני המעגל. "שנזכה למנהיגים שרואים את טובת הבוחר ולא את טובת עצמם, ופועלים מתוך אמת פנימית ולא מתוך אגו".שר החינוך יואב גלנט שיתף את תמונתו עם חניכי תנועת הנוער "אחריי", וחבר הכנסת ניר ברקת בחר להבליט את הכנס שערך אמש בתל אביב שאליו הגיעו אלפים מתומכיו.
השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל שיתפה בטוויטר ובפייסבוק את ההספק במשרד בשנה האחרונה, ואבי דיכטר ציטט את חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, וכתב: "אם תקום ממשלה ביום ראשון, זו תהא המוזרה בתולדותינו. עם שמאל ושמאל קיצוני מזה ועם מנהיגי ימין שנטשו את מצביעיו. אנחנו הליכודניקים נישאר בימין, בימין השפוי, בימין הלאומי, בימין שיוביל את המדינה אחרי פיאסקו שצפוי לנו אם הממשלה הזו תקום. הליכוד אינו חושש מדרך ארוכה". השר צחי הנגבי שיתף תמונה מאירוע עם בני ובנות שירות לאומי וכתב שנפרד מהם והודה להם בשם המדינה.
3 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו בפוסט תמיכה באביו
יאיר נתניהו בפוסט תמיכה באביו
יאיר נתניהו בפוסט תמיכה באביו
"אבא, אני כל כך מעריץ ואוהב אותך!", כתב נתניהו הצעיר בחשבונותיו. "אתה אחד המנהיגים הגדולים שקמו לעם היהודי! תודה על כל מה שעשית למען המדינה שלנו בעשורים האחרונים! תודה שהמשכת להוביל את המדינה להצלחות ענקיות (הפיכת ישראל למעצמה מדינית וטכנולוגית, רישות הארץ בכבישים ורכבות, בניית הגדר בגבול מצרים שעצרה את ההסתננות מאפריקה, מיגור הקורונה, ארבעה הסכמי שלום עם מדינות ערב, הפיכת ישראל לאחת מ-20 המדינות העשירות בעולם והעשור הביטחוני הטוב ביותר, עם כמות ההרוגים הנמוכה ביותר מאז קום המדינה במלחמות ופיגועים). למרות מסע הציד, ההסתה וביזוי כנגדך ונגד משפחתנו על-ידי התקשורת והדיפ סטייט הישראלי".
השר אופיר אקוניס כתב בפייסבוק כי "בחיים הפוליטיים יש עליות - ויש גם מורדות. בדרך ארוכה יש מהמורות, יש קשיים ויש גם הרבה אי צדק ואי הגינות. הליכוד, בראשות בנימין נתניהו, נבחר ברוב מוחץ כדי להנהיג את ישראל, אבל שיטת הבחירות הישראלית מאפשרת לאדם עם שישה מושבים בלבד בכנסת, לעמוד בראשות הממשלה. זה הזוי, זה עומד בניגוד מוחלט לכל הבטחה, לכל אמירה - ולכל חתימה על חוזה עם הציבור, אבל זה עלול לקרות. יותר ממיליון מצביעי ליכוד ועוד מאות אלפים שפשוט לא באו להצביע: הרימו ראש, זקפו קומה, היו גאים באמונתכם ובהשקפותיכם. דרך הליכוד, היא הנכונה להוביל את ישראל וקרוב היום שעוד נחזור ונעשה זאת, גם בהנהגת המדינה".
3 צפייה בגלריה
אופיר אקוניס
אופיר אקוניס
"קרוב היום שנחזור להנהגת המדינה". אופיר אקוניס
(צילום: קובי קואנקס)
חברת הכנסת קרן ברק כתבה הבוקר: "אנחנו מתכוונים להילחם, בכל הכוח מבוקר ועד לילה, על האידיאולוגיה שלנו. אנחנו עוברים ימים לא פשוטים, הציבור כולו לא משלים עם העובדה שביום ראשון זה אכן קורה, שבפעם הראשונה בהיסטוריה (כנראה שגם בעולם) יכהן ראש ממשלה, ללא ציבור, ללא תמיכה, ללא כוח. ראש ממשלה במיקור חוץ, שמנהל ממשלה מורכבת ופועל בלי שקיבל את תמיכת העם, שהוא הריבון".
בציוצו האחרון להיום כתב ח"כ קרעי כי "ממשלת השמאל הרעה הזו מקדמת חוק שימנע מהאדם היחיד שמנצח אותם כל הזמן, להתמודד לכנסת. סוריה קטנה עליהם. הם מכניסים את התנועה האסלאמית לממשלה, פוגעים ביהדות, מוכרים את כל הערכים ונותנים לדיקטטור ליברמן שליטה מוחלטת בכספי המדינה. ניאבק בהם עד חורמה. הספירה לאחור מתחילה כבר היום". מספר 28 ברשימה, קטי שטרית, הוסיפה: "חברים אל תיפול רוחכם. כפי שהבטחתי השבוע מעל דוכן הנואמים בכנסת, אעשה את כל שביכולתי לשמור על זהותה היהודית של מדינתנו היחידה".