לידי ynet הגיע תיעוד מצלמות אבטחה של חילופי הירי לפני כחודש בכפר מרר, בין שוטרים לבין עבריינים שביקשו לפגוע בסניף בנק ביישוב. מדובר בתיעוד האירוע שבמהלכו נהרג ביאן אסלאן (47), ושותפו למעשה – בן דודו רונן אסלאן (24) - נעצר לאחר מרדף משטרתי. בשבוע שעבר הוגש נגדו כתב אישום.
האירוע במרר התרחש ברקע שורת מקרים של ירי לעבר כעשרה בנקים ביישובים בצפון, ובאותו ערב – 28 נובמבר – במסגרת מבצע שהוביל מפקד המחוז הצפוני שמעון לביא, נערכו בלשים ממחוז צפון ליד הסניף ביישוב. כשהגיעו העבריינים למקום התפתח קרב יריות עם כוחות המשטרה, ועל פי כתב האישום נגד אסלאן נמצאו לאחר מכן על הארץ כ-40 קליעים.
זמן קצר לאחר האירוע זיהו הבלשים את מכונית הטויוטה הלבנה שממנה בוצע הירי והחלו במרדף אחריה. הוא הסתיים לאחר שניגחו אותה ועצרו את הנהג שלה.
4 צפייה בגלריה
תיעוד של האירוע
תיעוד של האירוע
מתוך תיעוד האירוע

4 צפייה בגלריה
ביאן אסלאן
ביאן אסלאן
ההרוג ביאן אסלאן
4 צפייה בגלריה
קרב יריות בין שוטרים לחשודים במרר
קרב יריות בין שוטרים לחשודים במרר
הנזק שנגרם לסניף במרר
4 צפייה בגלריה
ירי לעבר כספומט ובנק
ירי לעבר כספומט ובנק
כספומט הסניף שנפגע בירי
שרשרת אירועי הירי כללה התקפות על סניפי בנק בדיר חנא, עראבה, דיר אל אסד, מרר, שפרעם וג'דידה מכר.
עו"ד באסל פלאחעו''ד באסל פלאח
עו"ד באסל פלאח, שמייצג את אסלאן, אמר בתגובה לכתב האישום: "החומרים בתיק מצביעים שהשוטרים הותירו את המנוח ביאן בזירה מתבוסס בדמו ומנעו ממנו קבלת טיפול שייתכן שהיה יכול להציל את חייו. עדויות אנשי המשטרה סותרות ראיות ממשיות שנאספו מהזירה ועובדה שמח"ש חוקרת והתיק פתוח.
"מרשי נעצר אך ורק בשל הגעתו לבית החולים פצוע באותו לילה. מעצרו בוצע חמש שעות אחרי האירוע, בבית החולים פוריה. בליל האירוע פרסמה המשטרה שהחשודים ירו ופצעו אזרחית, אבל ראיות שנאספו מוכיחות כי היא לא נורתה מכלי הנשק המיוחסים לנאשם. כל התיק הוא טיוח גדול ואין למרשי קשר לאירוע. נוכיח את חפותו".