חוקרי האוניברסיטה העברית הציגו הערב (ד') את תחזית שיעורי התחלואה בקורונה לתקופה הקרובה, שממסקנותיה עולה כי בניגוד לדבריו של פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, ישראל כלל אינה נמצאת במצב חירום.
"בשלב זה זמני התגובה הארוכים ושולי הביטחון מאפשרים התאמת מגבלות", כתבו החוקרים בתחזיתם. עם זאת, החוקרים הוסיפו: "זליגת התחלואה ממוקדי הדבקה גורמת להאצת התחלואה מחוץ למוקדי ההדבקה". לדבריהם, "בשלב זה נמשכת הירידה במספר החולים החדשים במצב קשה, עקב תמותה ושחרור".
3 צפייה בגלריה
נצרת
נצרת
אכיפת הגבלות הקורונה בנצרת
(צילום: אביהו שפירא )
אחת המסקנות העיקריות של החוקרים היא כי "במצב התחלואה הנוכחי יש עוד זמן רב עד שיהיה צורך לדבר על סגר מלא, ולכן ניתן למנוע הגעה אליו באמצעות פעילות להורדת התחלואה. המשך הפעילות הנוכחית מוביל לעליית תחלואה והתפשטות המגיפה". על פי נתוני החוקרים ובהתאם למגמה בימים האחרונים, בעוד ששיעורי התחלואה בחברה הערבית מתחילים להיבלם, שיעורי התחלואה בחברה הכללית דווקא נמצאים בעלייה.
3 צפייה בגלריה
חולה קורונה מחלקת קורונה צוות רפואי רופאים ציוד מגן ב בית החולים שערי צדק ירושלים
חולה קורונה מחלקת קורונה צוות רפואי רופאים ציוד מגן ב בית החולים שערי צדק ירושלים
מחלקת הקורונה בשערי צדק
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
נחמן אש
נחמן אש
באוניברסיטה העברית חושבים אחרת. הפרויקטור אש
(צילום: טל שחר)
כאמור, אתמול אמר הפרויקטור אש בתום הערכת המצב היומית של משרד הבריאות כי "יש עלייה בתחלואה יחד עם תחושה בציבור שהקורונה הלכה". אש אף הוסיף כי "אנחנו במצב חירום. לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט. בינתיים נמשיך את הצעדים האינטנסיביים סביב החקירות, הבדיקות, הבידודים".
בתוך כך, בתדרוך לתקשורת שהתקיים אתמול אמרה ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, כי "אנו בתחילתו של גל שלישי". בריאיון ל-ynet ו-"ידיעות אחרונות" הבוקר, הוסיפה אלרעי פרייס כי "ברגע שמקדם ההדבקה הוא מעל 1, ועכשיו אנחנו נמצאים בין 1 ל-1.2, באיזשהו שלב זה תופס תאוצה. אין סיבה לעשות את הטעות הזו עוד פעם. אנחנו עוקבים אחרי כמות היישובים הכתומים והאדומים, והיא גדלה בצורה משמעותית. בנוסף, הכפלנו את כמות המאומתים".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר היום לאולפן ynet כי "זה באמת לא משנה אם אנחנו קוראים לזה תחילת הגל השלישי, העיקר הוא שאנחנו נמצאים במדרון חלקלק ועלולים לעמוד על 2,000 נדבקים ביום אם לא נתעשת. אנחנו בהחלט הולכים לכיוון של החמרה בתחלואה. אנחנו חייבים להוריד אותה, אנחנו חייבים להילחם בה. פתחנו את הלימודים כמעט לחלוטין, פתחנו הרבה מהמסחר, ויחד עם עוד דברים שאנחנו לא מקפידים זה מביא לתחלואה וחייבים להתעשת".
הבוקר עדכן משרד הבריאות כי מספר המאומתים היומי אמנם ממשיך להיות גבוה מאלף, אבל ביחס לשלשום חלה ירידה מסוימת. מספר המאובחנים אתמול עמד על 1,182, מעט נמוך יותר משלשום, אז נמנו 1,247 מאומתים. עם זאת, זו הפעם השישית בשבעת הימים האחרונים שבה יש יותר מ-1,000 מאובחנים ביום. גם בשיעור הבדיקות החיוביות אתמול אירעה ירידה - מתוך 62,734 בדיקות שפוענחו 1.9% היו חיוביות לקורונה.
מפרוץ המגפה נפטרו 2,877 ישראלים. בבתי החולים מאושפזים 534 חולי קורונה. מצבם של 266 מהם מוגדר קשה, 94 מונשמים. מספר החולים הפעילים ממשיך לעלות והבוקר הוא עומד על 11,072.