נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קורא ליריבו הדמוקרטי על הנשיאות ג'ו ביידן להסכים לעבור יחד איתו בדיקת סמים לפני העימות הטלוויזיוני הראשון ביניהם, שייערך בסוף החודש הבא. זהו עוד ניסיון של טראמפ להציג את ביידן כאדם סנילי שכוחותיו אינם עומדים לו עוד ושאינו כשיר מבחינה פיזית לכהן כנשיא ארה"ב.

3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ מתייחס לסיפוח בתדרוך לעיתונאים
דונלד טראמפ מתייחס לסיפוח בתדרוך לעיתונאים
דונלד טראמפ מתייחס לסיפוח בתדרוך לעיתונאים
( Pool/ABACA)
לביידן, נזכיר, ימלאו השנה 78, ואם הוא ינצח את טראמפ בבחירות שייערכו ב-3 בנובמבר הוא יהיה לאדם המבוגר ביותר אי-פעם שמתחיל את כהונתו הראשונה כנשיא ארה"ב. בחודשים האחרונים מרבים טראמפ ואנשיו לטעון שביידן אינו צלול לגמרי, שהוא מבולבל ושזיכרונו בוגד בו, וכי מכיוון שהוא אינו כשיר פיזית לכאורה – מחנה השמאל הרדיקלי במפלגה הדמוקרטית יוכל לתמרן אותו אם ישב בבית הלבן.
בריאיון ל-Washington Examiner שפורסם אמש (יום ד') ושבו קרא טראמפ לערוך לו ולביידן בדיקת סמים לפני העימות, הוא טען שלאחרונה שם לב לשיפור פתאומי בהופעותיו של המועמד הדמוקרטי. ייתכן כי זו תגובתו של טראמפ לשבחים שקצר ביידן על נאום קבלת המועמדות שלו בוועידה הדמוקרטית בשבוע שעבר: טראמפ ואנשיו קיוו לנצל מעידות של ביידן בנאום זה כדי לבסס את טענתם שמחשבתו אינה צלולה, אבל במקום זאת ניפק ביידן נאום שגם במחנה הרפובליקני רבים הגדירו מוצלח באופן מפתיע. יש אף פרשנים שהכתירו את הנאום לטוב בחייו של ביידן.

3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן קמאלה האריס ועידה דמוקרטית
ג'ו ביידן קמאלה האריס ועידה דמוקרטית
ביידן וסגניתו קמלה האריס בוועידה הדמוקרטית
(צילום: AFP)
בריאיון לא הציע טראמפ הוכחות לכך שביידן משתמש בסמים ממריצים כלשהם, והסתפק במקום זאת באמירה: "אני די טוב בדברים האלה". יצוין כי גם ב-2016 טען טראמפ שיריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון "מתדלקת" את עצמה, כלשונו, לפני העימותים, וקרא לה לעבור בדיקת סמים. בקמפיין שלה סירבו.
בריאיון שפורסם אתמול טען טראמפ שאחרי שברוב העימותים הדמוקרטיים ניפק ביידן ביצועים דלים, בעימות הדמוקרטי האחרון, ב-15 במרץ, שבו כבר השתתפו רק הוא וברני סנדרס, נראתה לפתע התנהלותו תקינה. "אני לא יודע איך הוא היה יכול להיות כל כך חסר יכולת בהופעות שלו בעימותים, ואז לפתע פתאום להיות בסדר מול ברני", אמר טראמפ.
דובר הקמפיין של ביידן אנדרו בייטס מסר ל"פוקס ניוז" בתגובה על הטענות של טראמפ: "אנחנו יודעים שלטראמפ קשה להאמין שזה אפשרי, אבל ג'ו ביידן מסוגל לדבר בכנות בלי לקחת סם אמת. נשמח לראות את טראמפ עושה אותו הדבר".
שלושת העימותים הטלוויזיוניים בין טראמפ לביידן שייערכו בסטפמבר ובאוקטובר צפויים להיות רבי-משמעות. טראמפ, שמפגר אחרי ביידן בפער משמעותי בסקרים, צפוי לעשות בהם כל שביכולתו כדי לגרום לביידן להיראות מבולבל, בתקווה שהאמריקנים יחושו שהם אינם יכולים לבטוח בו.