צלילים של פיוס במעבר ראש הנקרה: צוותי תקשורת זרה שהגיעו בימים האחרונים לתעד את תחילת השיחות בין נציגי ממשלת לבנון לנציגים הישראלים בנוגע להסדרת הגבול הימי בין המדינות שנערכו בעיירה נקורה, הופתעו לשמוע צלילי כינור מהמוצב הצה"לי החולש על הנקודה המערבית ביותר בגבול לבנון. סמל יצחק אליעזר, בן 22, לוחם בגדוד האיסוף הקרבי של אוגדת הגליל, עלה על חומה צדדית בבסיס המהווה את מעבר הגבול היחיד בין ישראל ללבנון, וניגן במשך דקות ארוכות. צלם AP אריאל שליט לכד את הרגע בעדשת המצלמה.
2 צפייה בגלריה
יצחק אליעזר
יצחק אליעזר
סמל יצחק אליעזר עם הכינור במוצב בגבול
(צילום: AP)
סמל יצחק מהיישוב קרני שומרון לא התרגש מהעניין שיצרה התמונה: "זה לא תחביב אלא משהו שאני אוהב לעשות בשביל עצמי, להירגע. גם אחרי שאני מסיים משימות ופעילות מבצעית, כשאחרים הולכים למועדון, אני אוהב לתפוס את הפינה שלי עם הכינור ולנגן". יצחק, שמשרת כלוחם בצוות רחפנים, מנגן בעיקר זמירות יהודיות, והאהובה עליו - בעיקר בימים אלה במוצב ראש הנקרה - היא "שלום עליכם". לדבריו, חבריו לצוות אוהבים לשיר איתו כשהוא מנגן, ולא רק לפני שבת.
בימים הקרובים הוא ישתחרר מצה"ל, כבן ישיבת הסדר, אחרי שהאריך את פרק שירותו הצבאי בכמה חודשים, ויחזור ללימודים בישיבה. "לא למדתי לנגן עם מורה אלא יותר לבד, דרך סרטונים באינטרנט", הוא מעיד, "גם איך להחזיק נכון את הכינור. התחלתי לנגן בגיל 15, תחילה על גיטרה, ובשנתיים וחצי האחרונות על כינור. לטירונות לא יכולתי להביא את כלי הנגינה, אבל כשעלינו לתעסוקה המבצעית זה התאפשר".
2 צפייה בגלריה
יצחק אליעזר
יצחק אליעזר
"ובין המלחמות, אני עדיין נלחם". סמל יצחק אליעזר
(צילום: דובר צה"ל)
יצחק החל את שירותו כלוחם בצוות תצפיות ומאז ההתרעה לפיגוע נקמה של חיזבאללה בגבול, לפני כשלושה חודשים, הוא מוקפץ למשימות רבות עם הרחפנים שהוא וחבריו מפעילים: "אני אוהב לנגן בעיקר שירים עבריים ויש שיר שכתבתי והלחנתי והחברים שלי כאן אוהבים לשיר אותו איתי. אני מקבל תגובות מחמיאות אבל לא העליתי מהביצועים שלי לרשתות החברתיות ואין לי פייסבוק ואינסטגרם. אני חושב להתפתח במוסיקה, או ללמד את זה כמורה".
השיר שאליעזר כתב, הלחין וניגן ומרבה לשיר עם חבריו מתחיל במילים "ובין המלחמות, אני עדיין נלחם". בקרוב הוא יתחתן במקביל לחידוש לימודיו בישיבה ולדבריו, "אם בצד השני של גבול לבנון שומעים אותי מנגן, אעדיף שנשמע את הכינור שלי ולא צלילים אחרים פה בגבול".