בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (יום ה') בחמישה ימים את מעצרו של הפסיכולוג הקליני שנעצר אמש בחשד שביצע עבירות מין במטופלת צעירה. הוא חשוד באינוס ובמעשה מגונה תוך ניצול יחסי מטפל-מטופל, ובייצור, ייבוא וסחר בקנאביס. מדובר בפסיכולוג מוכר, בן 66, שמטפל בקופת חולים כללית ובקליניקה פרטית בעיר במשך שנים רבות.
המטופלת הגיעה אתמול למשטרה בליווי נציגה מהמרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, וסיפרה על פגיעות מיניות חמורות שחוותה מצד הפסיכולוג. המתלוננת, צעירה בשנות ה-20 לחייה, טופלה אצל החשוד לאחר שעברה אירוע טראגי, שבעקבותיו חוותה "ניתוקים אסוציאטיביים" במהלך אקטים מיניים.
2 צפייה בגלריה
הפסיכולוג החשוד
הפסיכולוג החשוד
טוען כי "נסחף לסיטואציה". הפסיכולוג בבית המשפט
(צילום: אלי מנדלבאום )
על פי החשד, הפסיכולוג ניצל את הידע שלו אודות אותם ניתוקים וביצע בצעירה עבירות מין חמורות. בחקירתו טען כי "נסחף לסיטואציה עם המטופלת וחשב שמדובר ברומן". בנוסף, הוא גם חשוד כי סחר בקנאביס וכי שלח את המתלוננת להעביר סמים למטופלת אחרת, מבלי שהיה לה אישור רפואי לכך, ובתמורה קיבל 150 שקלים. עוד עלה מהחקירה כי החשוד מעל בתפקידו וצילם תיקים של מטופלים אחרים.
סנגורו של החשוד, עו"ד יהודה שושן, הכחיש את המיוחס למרשו. "המתלוננת עצמה אמרה לו שכל האירועים נעשו בהסכמה. היא אמרה לו שהיא אוהבת אותו, הוא אמר שהוא אוהב אותה. היו כאן יחסים מנוגדים לחוק ולאתיקה, אבל בטח לא מה שהמשטרה טוענת", אמר. "המתלוננת נתונה ללחצים. היא לא רצתה להתלונן במשטרה אבל אביה הניע אותה לעשות זאת. מרשי נעדר כל עבר פלילי ואני סבור שבנסיבות הקיימות אין מקום לחקירה".
2 צפייה בגלריה
עו"ד יהודה שושן
עו"ד יהודה שושן
"היא אמרה לו שהיא אוהבת אותו". עו"ד יהודה שושן
בית המשפט אסר על פרסום שמו של החשוד, ו-ynet, יחד עם כלי תקשורת נוספים, הגישו ערעור על ההחלטה, והדיון בנושא ייערך מחר בשעה 11:00 בבית המשפט המחוזי בירושלים. בעניין זה אמר השופט אלעזר ביאלין במהלך הדיון: "הכלל הוא כי דיני בית משפט יתקיימו בפומבי באופן ששמות הצדדים גלויים לעיני הציבור. החריג הוא שניתן לאסור פרסום שמו של חשוד כאשר הפרסום עלול להסב נזק חמור וקונקרטי. החקירה נמצאת בשלביה הראשונים. לפיכך, בשלב זה מצאתי להיעתר לבקשת בא כוחו של המשיב כך שייאסר פרסום שמו".
במשטרה דרשו לחשוף את שמו של החשוד. "מדובר בפסיכולוג קליני שחומר החקירה מלמד כי מעל בקוד האתי של מקצועו, וביצע עבירות אתיות ועבירות פליליות חמורות לפחות במתלוננת אחת", אמר נציג המשטרה בדיון. "פרסום שמו ותמונתו ברבים גובר על האינטרס האישי שלו לשמור על עבודתו ועל שמו. ככל הנראה לא מדובר באירוע בודד, וחשיפת פרטיו ותמונתו יכולה לקדם את החקירה משמעותית בכל הנוגע לאיתור מתלוננות נוספות".