שתי רקטות נורו אמש (יום ה') מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. אזעקות נשמעו בשעה 22:10 באשקלון ובשורת יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. מערכת כיפת ברזל יירטה את אחת הרקטות ואחת אחרת התפוצצה בשטח פתוח. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות במוקד הארגון על נפגעים.
בתגובה לשיגור הרקטות, הלילה תקף צה"ל כמה יעדים של חמאס ברצועה. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב וכלי טיס פגעו באתר לייצור אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקעיות. "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה", נמסר. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".
5 צפייה בגלריה
יירוט כיפת ברזל באשקלון
יירוט כיפת ברזל באשקלון
תיעוד היירוט בשמי אשקלון, הערב
5 צפייה בגלריה
תקיפה צה"ל חיל האוויר חאן יונס
תקיפה צה"ל חיל האוויר חאן יונס
תקיפת צה"ל הלילה, באזור חאן יונס
(צילום: AFP)
יוסי פרננדס, תושב אשקלון, סיפר בשיחה עם ynet כי שלושת ילדיו, שנולדו באותו יום, חגגו מסיבת יום הולדת 16 בקפסולות. "הרשיתי להם להזמין כמה חברים בלבד, הם ישבו בגינה וחגגו ופתאום הייתה אזעקה", אמר. "הם רצו לממ"ד והמסכות עפו להם. עמדתי בפתח הממ"ד, חילקתי להם מסכות. הם נורא נבהלו וצלצלו מיד להורים. זה נגמר בשלום וחזרנו לחגוג במסגרת האפשר. אני מקווה שיהיה שקט".
ביום שלישי האחרון שוגרה רקטה אחת מהרצועה לעבר ישראל. האזעקה נשמעה אז סמוך לשעה 20:55 בכפר עזה, נחל עוז וסעד שבעוטף עזה. צה"ל הודיע כי מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטה. לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק. כעבור שעתיים תקף צה"ל תשתית תת-קרקעית של חמאס ממזרח לחאן יונס.
קודם לכן, התיר צה"ל לפרסם כי נחשפה מנהרה התקפית של חמאס, בשטח שבין חאן יונס לקיבוץ כיסופים. המערכת הטכנולוגית במכשול התת-קרקעי החדש, שהקמתו מסתיימת בשבועות אלה, התריעה לכוחות באמצעות חיישנים על אודות החלל התת-קרקעי החשוד שאותר.
5 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל במרחב הגדר לאיתור וחשיפת מנהרת הטרור בדרום רצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל במרחב הגדר לאיתור וחשיפת מנהרת הטרור בדרום רצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל באזור חשיפת המנהרה
(צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל לאיתור מנהרת טרור במרחב הגדר בדרום רצועת עזה
פעילות צה"ל לאיתור מנהרת טרור במרחב הגדר בדרום רצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
בעקבות זאת, אסר צה"ל על פעילות חקלאים בסמוך לגדר בימשך יממה. בצה"ל הדגישו כי המנהרה לא חצתה את המכשול התת-קרקעי ולא היוותה איום ליישובים באזור. מאז צוק איתן אותרו כ-20 מנהרות חודרות, האחרונה שבהן ביולי 2019.
גם ביום שישי שעבר שוגרה רקטה לאזור - והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים בגוף ולא נגרם נזק.
ברקע שיגורי הרקטות האחרונים, יש לציין כי ארגון הג'יהאד האיסלאמי איים לאחרונה לשגר רקטות לעבר ישראל, אם זו לא תשחרר את העציר המנהלי, פעיל הארגון בגדה המערבית, מאהר אל-אחרס, השובת רעב במחאה על מעצרו ומאושפז בבית החולים קפלן ברחובות. לפני כשבועיים השמיע בכיר הארגון בעזה, אחמד אל-מודלל איום בלשון "או שאל-אחרס ישוחרר, או שהרקטות של ההתנגדות הפלסטינית ישוגרו לעבר ישראל והישראלים ימותו במקלטים מקורונה".
פורסם לראשונה: 22:16, 22.10.20