קבינט הקורונה אישר אמש (שני) תיקון לפיילוט פתיחת הקניונים, לפיו פחות לקוחות יורשו להיכנס למרכזי הקניות הסגורים. התפוסה המרבית בשטח הקניון תשתנה מאדם אחד ל-7 מ"ר לאדם אחד ל-15 מ"ר.
בין השאר קבעו השרים, שהצביעו על התיקון בטלפון, כי בחנויות ששטחן עולה על 150 מ"ר, התפוסה המרבית תהיה ביחס של אדם ל-15 מ"ר וללא קביעת מספר מרבי של לקוחות בחנות. התיקון כלל גם כי חישוב השטח לא יכלול את השטחים שהפעלתם אסורה כמו אולמות קולנוע.
2 צפייה בגלריה
הקניון הגדול בפתח תקווה פתח את שעריו כחלק מהפיילוט
הקניון הגדול בפתח תקווה פתח את שעריו כחלק מהפיילוט
הקניון הגדול בפתח תקווה ביום שישי
(צילום: יאיר שגיא)
2 צפייה בגלריה
קניון מלחה בירושלים פתח את שעריו כחלק מהפיילוט
קניון מלחה בירושלים פתח את שעריו כחלק מהפיילוט
קניון מלחה בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
בעקבות התמונות שתועדו בקניונים שנכללו בפיילוט ונפתחו ביום שישי האחרון, שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי ואת פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש לקיים דיון מקצועי כבר במוצאי השבת על מתווה הקניונים "נוכח המראות שהופצו על עומסים משמעותיים בקניונים, עם פתיחת המתווה, ונוכח נתוני התחלואה העולים", כפי שנמסר מלשכת השר. "מסקנות אנשי המקצוע יונחו על שולחנו בתחילת השבוע, אז יגבש את עמדתו על המשך המתווה".
ואולם, מנתונים שהגיעו ל-ynet עלה כי למרות התורים בכניסות והניהול שנראה מעט מבולגן, מספרי המבקרים בקניונים ביום שישי האחרון לא היו גבוהים כפי שהעריכו במשרד הבריאות. בשלושת קניוני עזריאלי שנפתחו במסגרת פיילוט הקניונים, ביקרו בשעות השיא 7,000 איש בו זמנית, כשהגבול העליון המותר להם לפי מ"ר הוא 22 אלף איש והקבוצה הגבילה עצמה ל-20 אלף בסך הכול. השטח הכולל של שלושת הקניונים - איילון, חיפה וירושלים - מגיע ל-150 אלף מ"ר.
מספר הקונים הגדול ביותר היה באיילון. בשעה 13:00 מספר הקונים שם עמד על 3,104 איש שביקרו בקניון בו זמנית, כשהמקסימום לפי הפיילוט הקודם היה 7,143 איש לקניון, בהתאם לשטחו. ב-8:00 ביקרו בו 1,376 קונים בו זמנית, ב-10:00 2,930 קונים בו זמנית וב-14:00 2,548 קונים.
גם בקניון חיפה התמונה הייתה דומה: בקניון מותר להכניס 6,000 קונים בו זמנית, אולם המספרים בשטח היו נמוכים בהרבה. ב-9:00 היו בו 1,604 קונים בו זמנית ובשעת השיא בקניון זה, 11:00, שהו בו יחד 1,881 קונים בלבד. בקניון מלחה בירושלים, שבו הותר להכניס 7,571 קונים, היו רק 3,016 קונים בשעת השיא.
בנוסף לפיילוט הקניונים, אישר קבינט הקורונה גם לפתוח את השווקים תחת שורת כללים, בהם מינוי סדרנים בכניסה לצורך ויסות השוהים, הסבת תשומת לב הציבור לחובת הקפדה על ההנחיות, הכרזה אחת לחצי שעה לפחות על החובה לשמור מרחק ולהימנע מהתקהלויות ואיסור אכילה בשטח השוק.
כמו כן אושר לפתוח גם כמה מוזיאונים ברחבי הארץ באופן ניסיוני. מדובר במוזיאון ישראל בירושלים, מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב והמדעטק בחיפה. בנוסף נפתחו גם מוזיאון המזגגה בקיבוץ נחשולים, מוזיאון נחום גוטמן לאמנות בתל אביב ומוזיאון הנגב לאמנות בבאר שבע.
פורסם לראשונה: 21:25, 30.11.20