3 צפייה בגלריה
זיו חג'בי וקים לבנגרונד יחזקאל
זיו חג'בי וקים לבנגרונד יחזקאל
קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי. סייען המחבל הגיע להסדר טיעון
דיון חריג התקיים היום (ג') בבית הדין הצבאי בשומרון בעניינו של סייען המחבל מברקן, לאחר שזה הגיע להסדר טיעון ולפיו הוא ירצה עונש מאסר של שלוש שנים בלבד. בית המשפט התכנס לאחר שאביה של אחת הנרצחות בפיגוע, קים לבנגרונד-יחזקאל, רפי, התנגד להסדר. "העונש הזה הוא בדיחה", אמר לבנגרונד.
קצת יותר משנתיים חלפו מאז אותו בוקר קשה באזור התעשייה בברקן שבו נרצחו ביריות קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי. על פי כתב האישום שהוגש נגד הסייען, מוחמד חורסה, הוא שוחח עם המחבל, אשרף נעאלווה, לפני הפיגוע והאחרון סיפר לו על כוונותיו לבצע פיגוע במפעל אלון שבשומרון, בו הוא עבד. מהאישום עולה כי גם לאחר הפיגוע חורסה ידע על מקום הימצאו של נעאלווה בזמן מצוד כוחות צה"ל אחריו, אך לא דיווח על כך. רק כחודשיים לאחר הפיגוע נתפס נעאלווה בשכם וחוסל.
3 צפייה בגלריה
רפי לבנגרונד
רפי לבנגרונד
רפי לבנגרונד: "עונש מצחיק שלא ירתיע". ארכיון
(צילום: דנה קופל )
3 צפייה בגלריה
אשרף נעאלוה
אשרף נעאלוה
המחבל אשרף נעאלווה
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של המחבל )

חורסה הורשע באי-מניעת עבירה. מאז שהורשע השיג הסייען הסדר טיעון עם הפרקליטות הצבאית שבמסגרתו כאמור הוא ירצה 36 חודשי מאסר. לדברי השופטת בדיון, סא"ל אבישג אגמי, העונש המקסימלי בגין העבירה שבה הורשע חורסה היא חמש שנים.
"החיים של הבת שלי שווים הרבה יותר משלוש שנים או 1,500 שקל (עונש פיצוי שהוטל על סייען אחר). גם החיים של זיו חג'בי שווים יותר מזה", אמר רפי. הוא המשיך: "לי זה הרס את הבית, אין לי ילדים, בקושי יש לי נכדים. הבן של קים לא יזכור אותה, הוא היה בן שנה וארבעה חודשים".
לדבריו, "הוא יודע רק סיפורים על אמא שלו, כשהוא יגדל הוא לחלוטין לא יזכור אותה. אין לי ייצוג משפטי אבל אני חושב שזה עונש מצחיק - זה לא ירתיע אף אחד". במהלך הדיון ליווה את לבנגרונד עו"ד חיים בלייכר מטעם ארגון "חוננו". הוא הסביר כי ענישה כזו "פוגעת באופן קשה בהרתעה". השופטת אמרה בסיום דבריה אמרה כי גזר הדין יינתן בהמשך.