2 צפייה בגלריה
ילדים הולכים לחינוך החרדי בבני ברק
ילדים הולכים לחינוך החרדי בבני ברק
"התנהלות זו מביאה לעלייה בתחלואה ופוגעת בחזרה לשגרה". ילדות בדרך לבית הספר בסגר, בני ברק
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, פנה היום (ד') ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה להקפאת דו"חות הקורונה, עד אשר האכיפה בנושא תהיה שוויונית. מנתונים שפורסמו שלשום עולה כי שיעור הדו"חות שחולקו ביישובים החרדיים, שבהם התחלואה גבוהה מאוד, נמוך ביחס לגודל האוכלוסייה, וביישובים הערביים נמצא שיש אכיפה מוגברת. בעראבה, כפר מנדא וטמרה אחד מכל שישה תושבים קיבל דו"ח על הפרת תקנות הקורונה.
"הריני לפנות אליך משהתברר כי משטרת ישראל מבצעת אכיפה בררנית ומפרה את עקרונות השוויון", כתב ליברמן במכתבו ליועמ"ש. "בימים האחרונים הגיעו לידי וגם התפרסמו לציבור נתונים המעידים כי מתקיים בפועל יחס הפוך בין מספר הנדבקים בנגיף הקורונה לבין רמת האכיפה ומספר הדו"חות הנרשמים. כך, שבניגוד לעיקרון ענייני הוראות הסגר אינן נאכפות במלוא העוצמה דווקא במקומות שבהם רמת התחלואה גבוהה, שם אמורים היו לכאורה להפעיל אכיפה נמרצת יותר ממקומות שבהם התחלואה נמוכה יחסית. מתוך הנתונים עצמם מסתמנת אכיפה בררנית".
ליברמן הוסיף כי "יש יסוד לדעה כי משיקולים פוליטיים, משטרת ישראל מבצעת אכיפה שאינה שווה ומפלה של עבירות הקשורות בהתמודדות עם נגיף הקורונה, כאשר היא מבצעת אכיפה זו באופן מקל בצורה קיצונית כלפי תושבי המגזר החרדי... ההוראות העניקו סמכות למשטרת ישראל לאכיפת ביצוע עבירות אלו, כאשר הסנקציה המוטלת בגין הפרת ההוראות היא בקנס מנהלי בסכומים בלתי מבוטלים".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן באולפן ynet
אביגדור ליברמן באולפן ynet
"היעדר השוויון מצדיק את עיכוב ההליכים המשפטיים היכן שהאכיפה הייתה בררנית". ליברמן
(צילום: קובי קואנקס)
לדבריו, "הנתונים מעלים כי משטרת ישראל ממעטת לאכוף הוראות אלו כלפי תושבי המגזר החרדי במדינת ישראל, וכפועל יוצא כמות הקנסות המוטלות על תושבים אלו הינה פחותה באופן קיצוני. כך למשל, עולה כי מספר הדו"חות אשר הוטלו בגין הפרת הוראות אלו בשנת 2020 בעיר באר שבע היו 7,140 דו"חות, כמעט פי שתיים מבעיר בני ברק שם הוטלו רק 4,308 דו"חות, כאשר לשתי ערים אלו כמות תושבים כמעט שווה.
"עוד עולה כי היחס בין כמות החולים בערי המגזר החרדי לעומת כמות הקנסות אשר הוטלו בהן הינה נמוכה ביותר לעומת שאר המדינה. כך למשל, באלעד יחס הדו"חות לעומת כמות חולים עומד על 0.21; במודיעין עילית על 0.09; ובבני ברק על 0.15, בעוד בערים כמו אילת היחס עומד על 4.09 ובתל אביב-יפו על 1.65. נתונים אלו מדברים בעד עצמם.
"לאור האמור, אבקש כי תפעל למיגור תופעה חמורה זו לאלתר, בין משום שהיא מהווה פגיעה בשאר תושבי מדינת ישראל ובין כי התנהלות זו מביאה לעלייה בתחלואת הציבור בנגיף הקורונה וכך פוגעת ביציאה מן הסגר וחזרה לשגרה. בכל מקרה, היעדר השוויון המתואר באכיפה מצדיק כי תפעיל את הסמכות הנתונה לך ותעכב את הליכי המשפט המתנהלים כנגד מפרי הוראות ההסגר במקומות שבהם נמצאה האכיפה בררנית".