הבוקר (יום ו') הותר לפרסום כי החשוד באונס נערה בת 13 במלונית קורונה של משרד הרווחה במרכז הארץ הוא ירין שרף בן 21, במקור מיישוב בבנימין שהתגורר באחרונה בשדרות. שמו פורסם לאחר שסנגורו לא הגיש התנגדות. הוא פרסם התבטאויות אלימות נגד נשים ברשתות החברתיות. אתמול אספה המשטרה ראיות בזירה.


5 צפייה בגלריה
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
שוטרי מז"פ בזירת האירוע
(צילום: מוטי קמחי)
לפי החשד, שרף אנס את הנערה בשתי הזדמנויות, הכה וחנק אותה וניסה לשדל אותה לצרוך איתו סמים ואלכוהול. שרף הפעיל דף ברשת טיקטוק שמונה יותר מ-10 אלפים עוקבים ופרסם שלל התבטאויות אלימות, פוגעניות ומחפיצות כלפי נשים.
5 צפייה בגלריה
פוסט שכתב החשוד באונס
פוסט שכתב החשוד באונס
פוסט שכתב החשוד באונס

התבטאויותיו של שרף הובילו לא אחת לתגובות ביקורתיות שנמתחו עליו מצד נשים ונערות. בתחילת השבוע ענה לקטינות שהגיבו לסרטונים שלו: "אני רוצה לדעת מי קבע שמה שאני עושה זה לא תקין? ילדות בנות 13 שמגיבות לאנשים שלא מסכימים איתן בדעות שלהן שהם מביכים ומבוטלים? תבינו, אתן לא מנהלות את טיקטוק, תפנימו את זה כבר. אני אכניס פה סדר חדש".
בסרטון אחר הגיב לנערה שהגיבה לו על סרטון: "הנה הנה כל הפמיניסטיות קמו עליי, בקיצור שבי כו*ראבאק, שבי תסתמי את הפה שלך - ואל תגידי שום דבר. אני קורא את התגובות ובא לי להוריד לך סטירה לפנים, אני אגיד מה שבא לי מתי שבא לי".
לפני שנתיים כתב בפייסבוק פוסט שבו סיפר שפגש שתי ילדות בנות 13 בוכות בתחנה המרכזית לאחר שאחת מהן אמרה לו שגבר זר פגע בה מינית: "לאט לאט הן נפתחו בפניי וסיפרו לי מה קרה, את האמת? היו לי דמעות בעיניים. היא ילדה בת 13! סך הכול ילדה תמימה שלא עשתה שום דבר לאף אחד הותקפה מינית בידי חולה נפש. אולי הבן אדם נעלם והוא בטח שכח מאותה ילדה בת 13 אבל הילדה בת 13 בהחלט לא תשכח אותו".
5 צפייה בגלריה
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
צוות מז"פ במלונית
(צילום: מוטי קמחי)

משרד הרווחה יקים ועדת חקירה

בחקירה התברר כי החשוד הגיע למלונית רק יומיים קודם לכן. במשטרה החלו לאסוף צילומי מצלמות אבטחה וחוקרי מז"פ אספו דגימות מחדרי המלונית. במלונית נאסר על הדיירים לשהות עם בנות בחדריהם, בגלל שיש הפרדה מוחלטת בין קומת הגברים לקומת הנשים. "החשוד יצר קשר עם הקטינה למרות שהיא ביקשה ממנו שלא יגיע", אמר אתמול נציג המשטרה בדיון בהארכת מעצרו והוסיף שהחשוד כפה יחסי מין על הקטינה וגם חנק והכה אותה בחדרה.
פרקליטתו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד חגית רחמני, אמרה: "מדובר בבחור צעיר שאין לו רקע בעבירות מין או אלימות, שמצא את עצמו עצור, שלא יכול לממש את זכותו בבית המשפט כי הוא חולה קורונה. זאת מלונית שמיועדת מלכתחילה לאוכלוסייה בעייתית בגלל נסיבות החיים שלהם. גם הקטינה הגיעה למלונית מתוך צו של הרווחה, ולא בכדי היא נמצאת שם".
עורכת הדין הוסיפה: "מדובר באירוע אחד שהחל בשעות הצהריים, ואז המשיך לערב, כשלטענתו הקטינה פנתה אליו באינסטגרם. לדבריו היא טענה שהיא בת 16, והוא הבין שהיא בת 13 רק בזמן שנחקר בתחנת המשטרה. הוא טען שהם הגיעו אליה לחדר אחרי שהם התיידדו. לדבריו בשום שלב הקטינה לא עצרה אותו ממעשיו או אמרה לו שהיא לא מעוניינת, אלא שהיתה שם 'זרימה'". הסנגורית טענה כי המדריך במקום הגיע לחדר רק לאחר שזוהה גבר בחדרה, בניגוד לחוקי המקום. "לא שמעו צעקות, התנגדות או אלימות, ואני בספק אם כשהמדריך נכנס לחדר היא ספרה לו שהיא נאנסה".
בעקבות המקרה פנתה המועצה לשלום הילד למנכ"ל משרד הרווחה בדרישה "להקים באופן מיידי ועדת בדיקה שתבחן כיצד אירועים חמורים כל כך התרחשו לכאורה תחת עינו הפקוחה של הצוות המקצועי". מנהלת המרכז לליווי ילדים נפגעי עבירה לירון אשל כתבה במכתב ששלחה: "נדרשת בדיקה יסודית ומיידית כיצד יתכן שקטינים ובגירים בסיכון שוהים יחדיו במלונית ללא הפרדה. אין לעבור על מקרה חמור זה לסדר היום".
ממשרד העבודה והרווחה נמסר: "מדובר במלונית ייעודית לחולים מאומתים ממסגרות חוץ ביתיות של הרווחה לבני נוער ולצעירים. הצוות הטיפולי במלונית דיווח למשטרה מיד עם היוודע המקרה והנערה מטופלת מקרוב על ידי צוות של הרווחה. בכוונת המשרד להקים ועדה לבדיקת המקרה. הוועדה תחל את עבודתה לאחר שתסתיים חקירת המשטרה".