מסימני חזרת התיאום הביטחוני: מקורות פלסטינים מסרו ל-ynet כי מוקדם יותר היום (שישי) מנגנוני הביטחון הפלסטיניים השיבו ישירות למנהל האזרחי אזרח ישראלי שנכנס לטול כרם ונתפס שם. בחודשים שבהם נותק הקשר בין הרש"פ לישראל נמנעו המנגנונים מלהשיב אזרחים ישירות לישראל אלא באמצעות גורם שלישי.
2 צפייה בגלריה
שוטרים פלסטיניים מנגנוני הביטחון הפלסטיניים
שוטרים פלסטיניים מנגנוני הביטחון הפלסטיניים
מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. ארכיון
(צילום: gettyimages)
בתוך כך, חמאס יערוך בימים הקרובים כינוס הנהגה דחוף בראשות איסמעיל הנייה על רקע הפשרת היחסים בין הרשות הפלסטינית לישראל והשבת התיאום הביטחוני. בשבועות האחרונים קיימו פתח וחמאס דיאלוג בדרג בכיר לפיוס ולקיום בחירות לפרלמנט הפלסטיני. עם זאת, הדיאלוג בין הצדדים צפוי להיכשל על רקע ההתפתחויות מול ישראל.
ההחלטה הפלסטינית להקפיא את היחסים עם ישראל, ובכללם התיאום הביטחוני והאזרחי, נבעו מכוונותיה של ממשלת ישראל לספח את יהודה ושומרון. את ההחלטה קיבל אבו מאזן בגיבוי ההנהגה הפלסטינית. אחד האנשים שדחפו לניתוק היחסים היה מזכ"ל אש"פ, סאיב עריקאת, שמת בשבוע שעבר מסיבוכים של מחלת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם.
2 צפייה בגלריה
 יחיא סינוואר
 יחיא סינוואר
מודאג מחידוש המגעים? יחיא סינוואר
(צילום: AFP)
במערכת הביטחון לא פוסלים את האפשרות שחידוש התיאום יוביל גם לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. בכירי הרשות, כך נראה, רוצים לנצל לטובתם את המומנטום שלאחר היבחרו של ג'ו ביידן לתפקיד נשיא ארצות הברית, ומנסים להציג הישגים לנוכח הייאוש הגובר והולך בקרב האוכלוסייה הפלסטינית.