2 צפייה בגלריה
רונן שיך, תושב חיפה המואשם בעבירות מין
רונן שיך, תושב חיפה המואשם בעבירות מין
רונן שיך בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
ארבע שנות מאסר וחודשיים נגזרו על רונן שיך, בן 30 מחיפה שעבד בעירייה, שהורשע בהפצת תמונות וסרטונים אינטימיים של 187 צעירות ונערות ישראליות בטלגרם. שיך יצטרך לפצות כל אחת מהקורבנות בסכום של 3,000 שקל.
שיך הודה במעשים שיוחסו לו במסגרת עסקת טיעון, ובפרקליטות ציינו היום (ראשון) כי זהו העונש החמור ביותר שהוגש עד כה מאז "חוק הסרטונים". השופט, שלמה בנג'ו, הוסיף כי למעשיו של הנאשם "אין אח ורע בתולדות הפסיקה עד כה".
השופט כתב בגזר הדין כי "מדובר בהפצת עשרות אלפי תמונות וסרטונים מיניים של 187 צעירות בעירום או בעת ביצוע אקט מיני, ללא הסכמתן. הפרסום המיני הגיע לקהל רב, המונה יותר מ-100 אלף משתמשים בטלגרם. מדובר, ללא ספק, ברף חומרה גבוה ביותר".
"מעשי הנאשם היו מתוכננים בקפידה, שיטתיים, תוך שהנאשם יצר קבוצות ופעל במסגרתן לקידום הפרסומים ולהסוואת פעילותו ברשת, תוך שהוא משתמש במספר טלפונים חכמים, בכרטיסי סים שלא ניתן לאתרם, במטבע דיגיטלי שלא ניתן לאתרו ועוד".
2 צפייה בגלריה
 יותר מ-100 אלף נחשפו לתכנים שהפיץ בטלגרם
 יותר מ-100 אלף נחשפו לתכנים שהפיץ בטלגרם
יותר מ-100 אלף נחשפו לתכנים שהפיץ בטלגרם
(צילום: shutterstock)
עוד ציין כי שיך כלל לא הכיר את קורבנותיו - וגילה אדישות מוחלטת בזמן שפרסם אותן במערומיהן ו"פלש ביד גסה לקודש קודשי הפרטיות שלהן, תוך אדישות מוחלטת לנזק שהדבר יסב להן, כשכל מעייניו מופנים לרווח הפרסומי שהוא מפיק", כלשונו. בנוסף, הוא ציין את עדותה של אחת המתלוננות שסיפרה שנאלצה לעבור ניתוח פלסטי לשינוי תווי פניה, כדי שלא יזהו אותה ברחוב.
השופט דחה את טענותיו של סנגורו של שיך, עו"ד אבי אמר, לפיהן גם לקורבנות קיים חלק באשמה מפני שהעלו את התמונות לרשת מלכתחילה. "הקורבנות לא התירו לנאשם לפרסם את תמונתן במרחבי הרשת ליותר מ-100 אלף משתמשים ולהלבין את פניהן ברבים. האחריות לכך מונחת על כתפיו של הנאשם וכל מי שנתן לכך יד", אמר בתגובה.
מתכוון לערער. הסנגור, עו"ד אבי אמרמתכוון לערער. הסנגור, עו"ד אבי אמר
בנוסף לארבע שנות המאסר בפועל, החליט השופט ששיך ירצה חודשיים נוספים בגין עבירות אחרות בגין נשפט, בהן עבירה של הפרת אמונים, מפני שעשה שימוש בכרטיסי אשראי שאליהם נחשף במסגרת עבודתו בעירייה. בפרקליטות, יש לציין, ביקשו לגזור עליו שש שנות מאסר. סנגורו של שיך אמר לאחר ההחלטה כי בכוונתו לערער על העונש ולחזור על טענה שכבר השמיע במשפט (ונדחתה בגזר הדין - א"ר), לפיה מדובר באכיפה בררנית מאחר שגורמים אחרים שהפיצו את התמונות לא הועמדו לדין.
מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה מסרה כי "התיק הוא חלק מפעילות אכיפה ממוקדת שביצעו בפרקליטות ביחד עם מחלק הסייבר בימ"ר תל-אביב שבמשטרה, כלפי קבוצות ייעודיות בטלגרם להפצת תכנים אינטימיים של נשים ללא הסכמתן. התיק מצטרף למספר כתבי אישום נוספים שהוגשו על-ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות בשנה האחרונה נגד מנהלים דומיננטיים ובולטים בקבוצות מהסוג הזה".