סערה בעקבות ההשוואה שערך אחד מראשי תנועת המחאה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין הצורר הנאצי אדולף היטלר. "בשנות השלושים היה צורר ליהודים, הוא היה בגרמניה, והוא התנהג בדיוק כמוך. שיסה, הסית והרס", תועד אומר סדי בן שטרית, מראשי "קריים מיניסטר", במהלך הפגנה מול ביתו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בראש העין.
גנץ הגיב לדברים: "אני מגנה בתוקף את ההשוואה הבזויה שנעשתה בין נתניהו לצורר אדולף היטלר. אין מקום בחברה הישראלית להשוואות מהסוג הזה שפוגעות בזכר השואה. גם אם יש מחלוקות קשות וחוסר הסכמה עם דרכו של נתניהו, לא זו הדרך להביע זאת".
3 צפייה בגלריה
סדי בן שטרית
סדי בן שטרית
סדי בן שטרית. השווה את נתניהו להיטלר
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר: "וגם הבוקר נאמר בבירור, בלי אם ובלי אבל - השוואת ראש הממשלה נתניהו לצורר היהודים היטלר איננה מחאה לגיטימית. שיח שכזה מזעזע את יסודות הבניין המשותף שהקמנו ועל כולנו להוקיע אותו".
גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס להשוואה: "השמאל הרדיקלי קורא לביבי היטלר, הימין הקיצוני מתנכל למשפחות שכולות, באמצע עומד המרכז השפוי ושואל את עצמו האם השתגענו? לא, לא השתגענו. האנשים האלה לא מייצגים אותנו, הם לא אנחנו, הם לא ישראל האמיתית. לא ניתן להם להשתלט על חיינו ולגרום לנו לשנוא", כתב בטוויטר.
שר החוץ גבי אשכנזי כתב: "אני מתבייש באמירות שנשמעו הבוקר המשוות בין ראש ממשלת ישראל, נתניהו, לצורר היהודים הנאצי, אדולף היטלר. אין מקום בחברה הישראלית לאמירות בזויות הפוגעות במעמד ראש הממשלה מחד ומבזות את זכר השואה מאידך. אני קורא לכולנו לחדול מהשיסוי, ההסתה והאלימות בינינו ולהוקיע זאת בכל דרך".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"היטלר התנהג בדיוק כמוך". על בנימין נתניהו
(צילום: אוהד צויגנברג)
בן שטרית הוא בן דודו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ונחשב לפעיל בולט במחאה נגד נתניהו. הוא גם התראיין כמה פעמים בערוצי הטלוויזיה השונים והתייחס למחאה, ובעבר אף נעצר - וטען לאחר מכן לפעילות מכוונת של משטרת ירושלים נגדו.
הסרטון של בן שטרית הופץ לאחר יממה סוערת שבה פורסם תיעוד של תומכי נתניהו קוראים לעבר משפחה שכולה: "בגלל שאת אם שכולה זה מקנה לך את הזכות לקחת אנרכיסטים על הגג של הבית שלך?". תומך אחר של נתניהו אף תועד כשהוא מאחל למשפחה לאבד בן נוסף, והוא התנצל על כך מאוחר יותר.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ראובן ריבלין בני גנץ
בנימין נתניהו ראובן ריבלין בני גנץ
ריבלין ונתניהו. גינו את ההשוואה בין ביבי להיטלר
(צילום: עומר מירון/ לע"מ)
בתנועת "קריים מיניסטר" אמרו בתגובה כי "הקיבוצניקים אינם נאצים, משטרת ישראל איננה הגסטפו ונתניהו איננו היטלר. התנועה קוראת לאזרחי ישראל לא ליפול לשיח המסית והמפלג של הנאשם מבלפור וחייליו בארגון הפשע אשר מוביל לאלימות כלפי מפגינים, רדיפת שומרי סף ואנשי תקשורת, וביזוי חללי צה"ל. נתפלל שעם הליכתו של נתניהו נצליח לשקם את ההריסות שהותיר אחריו ולרפא את השבר הלאומי שיצר ב-25 שנות שיסוי ופילוג".
בתנועת "הדגלים השחורים" הגיבו גם כן להשוואה שעוררה ביקורת ומסרו כי "הדברים ראויים לכל גינוי".