"זו סגירת מעגל עוצמתית מאוד בשבילי לעמוד כאן ולהודות לג'יאנג", אמרה מעיין סבג בשנות ה-30 לחייה, שניצלו חייה ברעידת האדמה הגדולה בסין לפני 13 שנה, על ידי תושב סיני. במפגש מקוון שאורגן על ידי הקונסוליה הישראלית בצג'נדו והתקיים שלשום (שני), שמעה סבג כמה משמעותית הייתה החוויה גם עבור ג'יאנג הסיני, ונזכרה שוב ביום הדרמטי. "יום רעידת האדמה זהו יום בו נולדתי מחדש, והכל בזכות אדם סיני שעזר לי, ישראלית שהוא לא מכיר. זו חוויה לא רק מצילת חיים אלא גם משנת חיים ששינתה אותי באופן מאוד עמוק מאז".
5 צפייה בגלריה
המפגש
המפגש
סבג וג'יאנג שהציל את חייה

5 צפייה בגלריה
מבנה שקרס בעיר דוג'יאנגיאן ב-2008
מבנה שקרס בעיר דוג'יאנגיאן ב-2008
מבנה שקרס בעיר דוג'יאנגיאן באסון ב-2008
(צילום: AP)
תוכנית התחקירים "24" בערוץ הממלכתי cctv הנצפה על ידי מאות מיליונים בכל רחבי סין, שידרה כתבת תחקיר נרחבת על המפגש המקוון שהתקיים ביום השנה לאסון רעידת האדמה. הרעש, שהיה בעוצמה 8, פקד את מחוז סיצ'ואן שבמערב סין בשנת 2008, וגבה את חייהם של כ-90 אלף איש.
5 צפייה בגלריה
המפגש
המפגש
המפגש המקוון
במהלך האסון, הייתה סבג בבניין שהתמוטט באזור דוג'יאנגיאן במחוז סצ'ואן. היא נפגעה בקנה הנשימה ולא יכלה לאכול ולשתות, ונחשבה לנעדרת במשך שלושה ימים. כוחות ההצלה לא הצליחו להגיע למקום שבו הייתה, עקב כבישים שנחסמו. אחרי יומיים, היא הבינה שאם לא תעשה מעשה – תמות, והתחילה ללכת. היא ביקשה מהאדם הראשון שראתה שיציל אותה. היה זה ג'יאנג ווי, שראה את מצבה והחליט לשאת אותה על הידיים במשך יותר מעשר שעות מעבר לרכס ההרים שהיה חסום, עד למקום בו היו כוחות ההצלה. לאחר מכן הובהלה לבית חולים הסיני, שם ניתחו אותה והצילו את חייה.
5 צפייה בגלריה
המפגש
המפגש
"העוצמה שיש לסיפור הפשוט לקרב בין לבבות ועמים - לא פחות מאשר הסכם מדיני"
הקונסול הכללי של ישראל במערב סין, רן פלג סיפר על המפגש המקוון: "הופתענו מעוצמת ההדים שעורר המפגש המקוון בין ג'יאנג ווי ומעיין שערכנו במלאת 13 שנה לאסון רעידת האדמה בסין. ידוענים ששיתפו ברשת, תוכניות תחקירים מובילות והרבה מאוד תגובות אוהדות. אני חושב שזו דוגמה לעוצמה שיש לסיפור הפשוט והאנושי לקרב בין הלבבות ובין העמים, לא פחות מאשר הסכם מדיני או מפגש דיפלומטי בכיר".
5 צפייה בגלריה
המפגש
המפגש
"כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו"
במהלך המפגש העניק הקונסול פלג מגן-הוקרה בשם מדינת ישראל, עליו נחרט פתגם סיני המזכיר מאוד במשמעותו את האמירה מהמקורות היהודיים: "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו".