3 צפייה בגלריה
גבי ברבש
גבי ברבש
גבי ברבש
(צילום: אוראל כהן)
כיממה לאחר הפרסום בדבר מינויו של פרופ' גבי ברבש, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל בית החולים איכילוב בתל אביב, לתפקיד פרויקטור הקורונה, בכירים במשרד הבריאות מטילים ספק בדבר המינוי הסופי. למעשה, ל-ynet נודע כי עד לרגע זה ממשיכים במשרד הבריאות לדבר עם מועמדים אחרים.
הגורם המרכזי שמעכב את המינוי הוא חלוקת הסמכויות בתפקיד - כאשר השר יולי אדלשטיין ומנכ"ל המשרד לוי יצטרכו לוותר על כמה מתחומי האחריות שלהם לטובת ברבש. בכיר במשרד הבריאות אמר הערב ל-ynet: "אני מקווה שהמינוי ייצא לפועל. יש עוד כמה דברים שצריכים להיפתר". הוא הוסיף כי במשרד "מקווים שזה יקרה במסגרת מה שאפשר".
לצד זאת, פרופ' ברבש הספיק לבקר היום בלשכת הבריאות בתל אביב ובדק כיצד נערכות חקירות אפידמיולוגיות. ההערכה כעת במערכת הבריאות היא שסחבת המינוי תסתיים ביממה הקרובה, והשאלה אם ברבש יקבל על עצמו את המינוי תוכרע סופית.
רק בשבועות האחרונים התגבשה ההחלטה למנות פרויקטור שירכז את הסמכויות לניהול המשבר, לאחר זמן רב שניכר הצורך בתפקיד כזה. בין המועמדים שהוצעו בעבר לתפקיד נמנים גם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט והאלוף במיל' רוני נומה, אך מינויים אלה לא צלחו - ובסופו של דבר הוחלט על פרופ' ברבש.
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתדרוך כתבים על מצב הדבקה בנגיף הקורונה בישראל
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתדרוך כתבים על מצב הדבקה בנגיף הקורונה בישראל
אמר שניהול המשבר יישאר בידיו. מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
סחבת במינוי הפרויקטור. שר הבריאות אדלשטיין
(צילום: יואב דודקביץ )
ברבש שימש במשך כ-20 שנה לא רצופות כמנהל המרכז הרפואי איכילוב, ופרש מתפקיד זה ב-2015. בשנים 1999-1996 הוא היה מנכ"ל משרד הבריאות. בתחילת התפשטות הנגיף בישראל היה בין הקולות הבולטים שדחפו להחמרת ההגבלות על האזרחים.
כבר ביום ראשון נודע כי ברבש צפוי להתמנות לתפקיד "פרויקטור הקורונה", אך תחומי האחריות והסמכויות שלו לא הובהרו סופית ודובר שהוא ירכז רק את תחום בדיקות הקורונה. כאמור, גם כעת ממשיך נושא הסמכויות לחבל במינוי של ברבש, שייתכן שלא ייצא לפועל. בשיחות עם מקורבים הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, כי הוא זה שימשיך לנהל את הטיפול במשבר.